7 مهارت فن آوری ساده برای بچه ها، چرا که مدرسه این چیز ها را یاد نمی دهد

7 مهارت فن آوری ساده برای بچه ها، چرا که مدرسه این چیز ها را یاد نمی دهد

خوب از کجا باید شروع کرد؟

سیم کشی برق، تعویض لامپ
سال ها پیش، فشار زیادی برای آموزش چنین مهارت هایی به دختر ها وجود داشت. این روز ها مهم نیست که فرزند شما دختر است یا پسر، سیم کشی برق، عوض کردن فیوز و تعویض لامپ هنوز هم در مدرسه آموزش داده نمی شود.

خوب از کجا باید شروع کرد؟

سیم کشی برق، تعویض لامپ
سال ها پیش، فشار زیادی برای آموزش چنین مهارت هایی به دختر ها وجود داشت. این روز ها مهم نیست که فرزند شما دختر است یا پسر، سیم کشی برق، عوض کردن فیوز و تعویض لامپ هنوز هم در مدرسه آموزش داده نمی شود.
به نظر می رسد چیزهایی به این مهمی، به عهده پدر مادر ها قرار داده شده است تا به فرزندانشان آموزش دهند. البته مشکلی نیست، مشکل اصلی این است که پدر مادر ها اکثرا نمی دانند چه مهارت هایی را باید به فرزندان خود آموزش دهند. راهنمایی هایی که مدرسه در این زمینه می کند یا وجود ندارد یا بسیار کم است.
به عنوان یک پدر یا مادر، اولین کاری که باید بکنید، آموزش سیم کشی برق ، تعویض فیوز و خرید و تعویض لامپ است.

به فرزندان خود لحیم کاری را آموزش دهید
یکی دیگر از مهارت هایی که خیلی به درد آینده کودکان خواهد خورد لحیم کاری است. این یکی از مهارت هایی است که توسط خیلی ها نادیده گرفته می شود. اما اگر به همراه دیگر مهارت ها آموزش داده شود می تواند بسیار مفید و به درد بخور باشد. لحیم کاری مانند چسب کاری در دنیای الکترونیک است.
لحیم کاری می تواند برای مواردی مانند جایگزینی اجزای PCB، تا ساخت یک فرستنده رادیویی کوچک و یا کارهای دیگر به کار می رود. لحیم کاری از مهارت های ساده بسیار به درد بخور است.

تعمیر وسایل قدیمی : شما به یک مولتی متر نیاز دارید
چرا آن رادیو قدیمی از کار افتاد؟ از آن مهم تر، می توان آن را تعمیر کرد؟
فقط یک راه برای پاسخ به این سوال وجود دارد، و آن داشتن یک مولتی متر است، یک ابزار، تشخیص الکتریکی، که می توان توسط آن ولتاژ و جریان است. مشکل در مدارها، از سیم کشی گرفته تا تخته مدار چاپی و یا دیگر اجزا- می تواند به سرعت ردیابی شود و با دانشی که فرزندانتان از سیم کشی برق و لحیم کاری، مشکل یافته و حل می شود.
مولتی متر ها بسیار ارزان قیمت هستند، و معمولا یک صفحه دیجیتالی، دستگیره انتخاب و سه یا بیشتر درگاه دارند، که کاوشگر های قابل حمل به آن متصل می شود. کاوشگر ها در اشکال مختلف موجود می باشند، از سوزنی گرفته تا موچینی و کیت های تمساحی. وقتی که یک مولتی متر می خرید اطمینان یابید که همه این گزینه ها را در خود دارد و اطمینان یابید که فرزند شما استفاده خطرناک از آن نخواهد کرد.
توجه: در حالی که دستگاه هایی که با باتری و یا DC کار می کنند، هیچ گاه نگذارید که فرزندتان به یک مدارAC دست بزند.

سر هم بندی یک کامپیوتر
با وجود لپ تاپ و تبلت و نوت بوک و گوشی های هوشمند، شاید با خود فکر کنید که هیچ نیازی به سرهم بندی یک کامپیوتر نیست. اما با این وجود گیمر ها به شدت مخالفند، چرا که بهترین کار این است که پولتان را پس انداز کنید و با آن یک کامپیوتر درست و حسابی بخرید.
با نگاه کردن به آینده، که همه کارمندان را همین کودکان امروز تشکیل می دهند، داشتن دانش چیزی مانند سر هم بندی یک کامپیوتر می تواند یک امتیاز بسیار مثبت در نظر گرفته شود. همه ما یک کامپیوتر گوشه خانه داریم که مدت هاست در حال خاک خوردن است، به فرزندان خود آموزش دهید که چگونه آن را باز و سر هم بندی کنند.

مهارت های کار با چوب و کار با فلز
آموزش این چیز ها در مدارس به شدت کم شده است، در حالی که جامعه به شدت با چوب و فلز سر و کار دارد، یا حتی بیشتر.
با همه این ها بسیار مهم است که جوانان بدانند چگونه می توانند از این وسایل، از چکش و میخ گرفته تا اره و روتر، با قیچی فلز، قیچی حلبی، مشعل اکسی استیلن و خرد کننده ها استفاده کنند.
نصب هر نوع سیستم عامل
تا اینجا به فرزند خود یاد داده اید که چگونه یک کامپیوتر را سر هم بندی کند، اما نصب یک سیستم عامل چه؟ حداقل کاری که باید بکنید آموزش نصب یک کپی از ویندوز روی کامپیوتر است. اما لینوکس را نیز نادیده نگیرید. همچنین این که به فرزند خود یاد دهید که روی رزبری پای یک سیستم عامل نصب کند نیز بسیار مفید خواهد بود.
اگر لازم نیست آن ها را با سی دی ها و دی وی دی ها عذاب ندهید، به یاد داشته باشید که فلش های یو اس بی همیشه ایده بسیار بهتری هستند.
همچنین به فرزندان خود یاد دهید که همیشه یک نسخه اضافی از یک سیستم عامل روی یک دی وی دی داشته باشند. همچنین باید ابزار ریکاوری نیز همیشه دم دستشان باشد، تا در صورت خراب شدن درایو دیسک سخت و یا ویروسی شدن از آن ها استفاده کنند.

diy org 640x473

با این وب سایت ها به صورت آنلاین بیاموزید
در کنار آنچه گفته شد، شما می توانید همچنین به صورت آنلاین با وب سایت های بسیار مهارت های ساده را بیاموزید. همچنین می توانید از ویدئو های یوتوب و همچنین وبسایت  DIY.org نیز کمک بگیرید.

مارال رضایی

مارال رضایی

مارال هشت سال است که یه عنوان مترجم مشغول به فعالیت است.او دارای مدرک کارشناسی ارشد زبان و ادبیات فرانسه از دانشگاه است و به سه زبان انگلیسی، فرانسه و اسپانیایی صحبت می کند. مارال به ادبیات، سینما و موسیقی راک علاقه مند است و به دنبال یک تجربه متفاوت به وادی تکنولوژی قدم گذاشته.


0 نظر درباره‌ی این پست نوشته شده است.

ثبت نظر