طراحی مجدد بخشی از سیستم عامل ویندوز 10 موبایل توسط یک طرفدار

طراحی مجدد بخشی از سیستم عامل ویندوز 10 موبایل توسط یک طرفدار

شکی نیست که سیستم عامل ویندوز 10 موبایل عیب های زیادی دارد اما نمی توان انکار کرد که UI آن یکی از بهترین UI های موجود در میان سیستم عامل های مختلف محسوب می شود . ویندوز فون به دلیل تایل هایی که دارد از ظاهر بسیار خوبی برخوردار است باوجود این ویندوز 10 موبایل دوباره از جهات زیادی مورد بازبینی و ارتقاء قرار گرفته است اما هنوز هم کاربران احساس می کنند که مایکروسافت باید تغییراتی در ویژگی های این سیستم عامل ایجاد کند . یکی از این تغییرات اضافه سازی افکت های تصویری می باشد که می تواند این سیستم عامل را در چشم کاربر زیباتر جلوه دهد.

یکی از کاربران رددیت اخیرا تغییراتی را در ظاهر ویندوز 10 موبایل ایجاد کرده است . این کاربر افکت مات پیش زمینه منو استارت و نوار وظیفه موجود در ویندوز 10 را به سیستم عامل ویندوز 10 گوشی همراه منتقل کرده است . نتایج بدست آمده حاصل از این تغییر واقعا قابل تحسین می باشد . 

ویژگی های ارتقاء یافته

این طراح می گوید ایجاد تغییرات زیر را مد نظر داشته است :

1- اضافه سازی Gaussian blur به سیستم عامل به عنوان تصویر پیش زمینه برای UI در بخش مرکز فرمان (Action Center) و همچنین بخش کنترل صدا (Volume Controls)

و

2- بهتر کردن تنظیمات ، حاشیه ها ، عرضه ها و ویژگی های مشابه

وی می گوید : " عده زیادی از من خواستند که بدون ایجاد تغییر کلی در زبان طراحی مایکروسافت ، UI را ارتقاء دهم . "

افکت پیش زمینه مات تنها یک مشکل کوچک دارد و آن این است که کارایی دستگاه را تحت تاثیر قرار می دهد . بنابراین می توان این گونه نتیجه گیری کرد که مایکروسافت در صورتی که می خواست چنین تغییراتی را ایجاد کند باید محصولات خود را از جهات زیادی مورد بهینه سازی قرار می داد .

ظاهر سیستم عامل ویندوز 10 گوشی همراه را هنوز از جهات زیادی می توان بهبود بخشید بنابراین بهتر است ردموند این باز خورد ها را هنگام طراحی سیستم عامل جدید خود مد نظر قرار دهد .

می توانید برای پیگیری راحت تر اخبار به کانال تلگرام ما ملحق شوید .

مجتبی ذکایی

مجتبی ذکایی

مجتبی ذکایی فارغ تحصیل رشته مکانیک خودرو و مترجمی زبان انگلیسی است و هم اکنون در دانشگاه شهید باهنر کرمان در مقطع کارشناسی ارشد در رشته آموزش زبان انگلیسی مشغول به تحصیل می باشد . مجتبی به جهان خودرو ، سرعت ، موبایل و تجهیزات ارتباطی علاقه زیادی دارد .


0 نظر درباره‌ی این پست نوشته شده است.

ثبت نظر