موشک فالکون 9 آماده پرتاب مجدد است

موشک فالکون 9 آماده پرتاب مجدد است

موشک فالکون 9 که اولین فرود کنترل شده تاریخی خود را انجام داده، هم اکنون مجددا آماده پرتاب است.به گزارش سرویس علمی ایسنا، مدیرعامل شرکت اسپیس ایکس اذعان کرد که فالکون 9 به آشیانه خود در کیپ کارناوال بازگشته و هیچ آسیبی ندیده و آماده پرتاب مجدد است.در 21 دسامبر 2015 موشک فالکون 9 با فرود بر پایگاه فضایی Landing Zone 1 در پایگاه نیروی هوایی کیپ کارناوال در فلوریدا، در تاریخ جاودانه شد. این موشک که دارای 9 موتور است به آزادسازی 11 ماهواره ارتباطی در مدار پایین زمین پرداخت و سپس با موفقیت به زمین بازگشت.

این فرود آخرین گام اسپیس ایکس برای ایجاد سیستم راه‌اندازی با قابلیت استفاده مجدد است که با بازگشت فوری موشک به محل پرتاب می‌تواند سبب کاهش هزینه‌ها شود. این موشکها بر خلاف فضاپیماهایی که پس از یک بار پرتاب، به اقیانوس سقوط می‌کنند یا در جو از بین می‌روند، می‌توانند مجددا به سرعت سوخت‌گیری کرده و مورد استفاده قرار گیرند.

با این حال سخنگوی شرکت اسپیس ایکس در بیانیه‌ قبلی خود اعلام کرد که این موشک به دلیل ارزش تاریخی که دارد برای همیشه به عنوان یک موشک خاص حفظ و نگهداری خواهد شد و هرگز مجددا پرتاب نمی‌شود.

نگاه دیگران

نگاه دیگران

نگاه دیگران نگاهی است از دنیای گسترده صفحات گوناگون اینترنت که منتخبی از آن‌ها را در پایگاه خبری چهره و اخبار مشاهده میکنید.


0 نظر درباره‌ی این پست نوشته شده است.

ثبت نظر