تاکید مجدد وزیر ارتباطات بر اجرای شبکه ملی اطلاعات

تاکید مجدد وزیر ارتباطات بر اجرای شبکه ملی اطلاعات

مهر نوشت: وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات بار دیگر تاکید کرد: اجرای شبکه ملی اطلاعات در اولویت کاری ما قرار دارد و حتی اگر پروژه های دیگر وزارت ارتباطات را تعطیل کنیم این پروژه را اجرایی خواهیم کرد.محمود واعظی در صفحات شخصی خود در شبکه های اجتماعی داخلی، بار دیگر بر برنامه های این وزارتخانه برای اجرایی شدن شبکه ملی اطلاعات تاکید کرد.وی با بیان اینکه در روزهای گذشته اخباری مبنی بر حذف ردیف شبکه ملی اطلاعات از بودجه سال آینده وزارت ارتباطات و در نتیجه عدم پیگیری روند تکمیل این شبکه از ابتدای سال بعد منتشر شد، توضیح داد: لازم است تاکید کنم پروژه شبکه ملی اطلاعات یکی از اولویت‌های دولت و وزارت ارتباطات بوده و هیچ گاه تعطیل نمی شود.

واعظی با تاکید براینکه به هیچ عنوان تکالیف این وزارتخانه در برنامه ششم توسعه برای این پروژه حذف نشده است و هیچ‌گونه مشکل بودجه‌ای نیز این شبکه ندارد خاطرنشان کرد: حتی اگر پروژه‌های دیگر این وزارتخانه را تعطیل کنیم و بودجه‌ها را جابه‌جا کنیم، شبکه ملی اطلاعات را اجرایی می‌کنیم.وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات تکمیل و اجرای کامل این طرح ملی را منوط به حضور همه سازمانها و نهادهای ارائه دهنده خدمات به مردم عنوان کرد و گفت: شبکه ملی اطلاعات بستری را فراهم می کند تا مردم انواع خدمات خود را به صورت غیرحضوری و الکترونیکی دریافت کنند.

وی ادامه داد: یکی از اهداف برنامه ششم توسعه در حوزه ارتباطات، راه اندازی کامل این شبکه در هر دو بخش زیرساختی و محتوایی است. تامین بخش زیرساختی آن توسط وزارت ارتباطات انجام می شود که در حال حاضر پیشرفت خوبی داشته است. اما تامین بخش محتوایی آن، باید با مشارکت همه دستگاه‌های اجرایی و از طریق ارائه خدمات خود به صورت الکترونیکی و تحت وب صورت پذیرد که تنها برخی سازمان‌ها و دستگاه‌های اجرایی مانند گمرک، مالیات، قوه‌قضائیه، ثبت احوال و وزارت بهداشت قسمتی از فعالیتهای خود را وارد کردند.

واعظی گفت: این خدمات باید به همه دستگاه‌های اجرایی تعمیم داده شود تا مردم تمامی نیازمندی‌های خود را از طریق شبکه ملی اطلاعات و در یک بستر بومی و داخلی در کشور تهیه کنند.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات روز گذشته نیز در گفتگو با مهر، با تکذیب حذف این طرح از برنامه ششم توسعه، بر اجرایی کردن شبکه ملی اطلاعات به عنوان اولویت این وزارتخانه تاکید کرد.

پیش از این رئیس مرکز پژوهشهای مجلس شورای اسلامی گفته بود شبکه ملی اطلاعات از لایحه پیشنهادی دولت در برنامه ششم توسعه حذف شده است.

طرح شبکه ملی اطلاعات قدمتی بیش از ۱۰ سال دارد و دولتهای نهم، دهم و یازدهم هر یک به نحوی مکلف به عملیاتی کردن آن شده اند اما تاکنون این شبکه به طور کامل به اجرا نرسیده است.

نگاه دیگران

نگاه دیگران

نگاه دیگران نگاهی است از دنیای گسترده صفحات گوناگون اینترنت که منتخبی از آن‌ها را در پایگاه خبری چهره و اخبار مشاهده میکنید.


0 نظر درباره‌ی این پست نوشته شده است.

ثبت نظر