برای استفاده از صفحات خورشیدی از گوگل بپرسید

برای استفاده از صفحات خورشیدی از گوگل بپرسید

مهر نوشت: گوگل امکان منحصربفردی را فراهم کرده که با استفاده از آن می توان مؤثر بودن استفاده از صفحات خورشیدی در خانه ها را بررسی کرد.ارزیابی هزینه استفاده از صفحات خورشیدی در پشت بام خانه ها نکته مهمی است که در توسعه این فناوری به عنوان یک فاکتور تعیین کننده محسوب می شود.

به همین منظور گوگل وارد عمل شده و با راه اندازی سرویس آنلاینی که یکی از تازه ترین نوآوری های این موتور جستجوگر محسوب می شود، امکان انجام محاسبات لازم را برای علاقمندان به استفاده از صفحات خورشیدی فراهم آورده است.

در واقع این سرویس آنلاین به خریداران می گوید که با توجه به موقعیت جغرافیایی خانه، خرید و نصب این نوع صفحات بر روی پشت بام اقدامی منطقی بوده یا صرفا به دور ریختن پول است.

این پروژه جدید با نام Project Sunroof ارایه شده تا آنهایی که قصد پرداخت هزاران دلار جهت صفحات خورشیدی را دارند، با نگاهی منطقی از این فناوری کاربردی استفاده کنند.

نکته جالب توجه اینجاست که در این نوآوری از خدمات Google Earth در انجام محاسبات جغرافیایی استفاده می شود. اینکه سایه درختان تا چه حد بر پشت بام خانه ها گسترده می شود و همچنین الگوهای محلی آب و هوایی تا چه حد تأثیرگذار خواهد بود، همگی از جمله فاکتورهای تعیین کننده در این محاسبات به شمار می آیند.

گوگل در سالهای اخیر سرمایه گذاری فراتر از یک میلیارد دلار در انرژی خورشیدی انجام داده است.

نگاه دیگران

نگاه دیگران

نگاه دیگران نگاهی است از دنیای گسترده صفحات گوناگون اینترنت که منتخبی از آن‌ها را در پایگاه خبری چهره و اخبار مشاهده میکنید.


0 نظر درباره‌ی این پست نوشته شده است.

ثبت نظر