روشنایی های هوشمند

روشنایی های هوشمند


 
روشنایی های هوشمند،ایده ای هوشمندانه برای فضاهای خارج از منزل به منظور امنیت و زیباسازی منازلنویسنده :Grant Clauser
در این جا با پنج محصول جالب از برنامه های تلفن های هوشمند،سیستم های خودکار خانگی و سیستم های بی سیم روشنایی آشنا می شویم.


لامپ های ال ای دی هوشمند،پریزهای بی سیم و ... همه ی این ها برای استفاده در منازل ایده های جذاب و هوشمندا نه ای هستند.آیا می توان از این امکانات در فضای بیرونی خانه نیز بهره برد؟ جواب ما به شما این خواهد بود: بله حتما می شود.
در واقع،کنترل کردن روشنایی های  فضای بیرونی منزل شما پیچیده تر از فضای داخل منزلتان نیست،اما اگر می خواهید یک طراحی فضای خلاقانه تر و یا پیشرفته تر برای چشم انداز منزلتان داشته باشید به شما محصولاتی جدید و جالبی معرفی خواهیم کرد.
در ابتدا،اگر روشنایی فضای باز فعلی شما تنها شامل ریسه های روشنایی و یا نورافکن بالای  ورودی پارکینگتان است، تمام  آن ها به وسیله ی یک کلید کنترل خواهند شد،بعد از تعبیه ی این کلیدها،هوشمند سازی روشنایی فضای بیرونی منزلتان ساده است.تمام کاری که شما انجام می دهید تغییر کلیدها است که بعد از آن می توانید از طریق هاب های خانگی خود مانند محصولاتی چونLutron Caseta Smart Bridge, SmartThings, Wink تنظیم روشنایی منزل را در اختیار بگیرید.با تعبیه این امکانات و هماهنگ سازی آن ها با اپلیکیشن دستگاه های خود، شما نور فضای بیرونی منزلتان را به سیستم هوشمند فضای داخلی منزلتان اضافه خواهید کرد.

در اینجا برخی از محصولات جدید را با ایده های کمی  پیچیده تر روشنایی در فضای باز معرفی می کنیم:

FX Luminaire Luxor and Wi-Fi System


این یک سیستم روشنایی جدید است که شما می توانید با سیستم wifi ،اپلیکیشن و دستگاه اندرویدی و یا دستگاه ios خود کارهای جالبی انجام دهید.این سیستم به کاربران این امکان را می دهد که از طریق گوشی خود یا ماژول،سطح روشنایی  نور را در حد مورد نیاز خود تنظیم کنند. زمانی که از خانه خارج می شوید نورها فورا روشن خواهند شد سپس نورهایی که از قبل به دلخواه تنظیم کرده اید را مشاهده می کنید. اپلیکشین این سیستم هم اکنون در مارکت های اندروید و آیتونز قابل دسترسی است.این یک سیستم پیشرفته ی قابل نصب است.قیمت این سیستم ها نسبت به نوع ماژول و نوع طراحی فضای شما متفاوت است.

luxor-outdoor-lighitng-control-system-app-and-controller


PlayBulb روشنایی هوشمند خورشیدی
playBulb  یک سیستم روشنایی بیرون از منزل است (به خصوص باغ و باغچه ها )که همانند محصول Hue از شرکت فیلیپس است.این چراغ هوشمند به طور اختصاصی برای برجسته نشان دادن گل ها ،گیاهان و درختچه ها  طراحی شده تا بیشتر  از دیدن مناظر منزلتان لذت ببرید.همچنین استفاده از این سیستم روشنایی فضایی خلاقانه به محیط شما میبخشد.این چراغ ها می توانند تنها با اضافه کردن کمی نورهای خلاقانه و مناسب به هر فضایی حتی فضاهای تاریک تر هم جلوه ببخشند.شما تنها با داشتن اپلیکشن های این چراغ ها میتوانید این طراحی رابرای فضای خود انجام دهید.کاربران می توانند چندین گروه از این چراغ های هوشمند را مدیریت کنند.این چراغ ها از طریق سلول های خورشیدی خود در طول روز شارژ می شوند و این انرژی را در روز به باطری lithium-ion خود انتقال می دهند.بازده ی شارژی در هر بار شارژ شدن 20 ساعت است.

playbulb-box
چراغ های ایوانی Kunuو دوربین های امنیتی
این نوع چراغ به نام Kunu هم یک چراغ ایوانی دکوری بی سیم هوشمند است وهم دوربین تعبیه شده در آن باعث بالا رفتن امنیت خانه می شود.با داشتن اپلیکشین این چراغ شما قادر خواهید بود از ورود افراد به خانه تان از طریق هشداری که اپلیکشین به شما می دهد آگاه شوید.حتی این قابلیت را دارد تا به شما نشان دهد که چه کسی در آنجا حضور دارد.اپلیکشین این چراغ به صورت رایگان در اختیار دستگاه های آندرویدی و ios است.علاوه بر این به شما این امکان را می دهد تا در هر جای دنیا که هستید بتوانید محیط بیرونی خود را ببینید.گذشته از این به شما این امکان داده شده تا روشنایی های خارج از منزلتان را هم کنترل کنید.شما می توانید هم به صورت دستی و هم با استفاده از حالت “dusk-to-dawn” کنترل روشنایی را به دست بگیرید.
Kauna در سه طرح و سه رنگ سفید و سیاه و طلایی عرضه شده است.(  Craftsman,Traditional, Contemporary )
قیمت آن چیزی حدود 169 دلار است.

Kona1

آداپتور GE Z-Wave

اگر شما در فضای بیرونی،روشنایی های موقتی نصب کرده اید مثلا ریسه هایی برای مهمانی و غیره این آداپتور به شما کمک می کند که تمامی ان ها را کنترل کنید. برای استفاده از این آداپتور شما به سیستم هوشمند خانگی نیاز دارید و این این آداپتور با بیشتر سیستم های هوشمند Z-Wave  هم خوانی دارد و قیمت آن 44 دلار است.

GE-outdoor-outlet-zwave-smartthings

BlissLights

بلیس لایت ها بیشتر برای زیبایی محیط و تاثیرگذار تر کردن آن استفاده می شوند و در نوع خود زیبا و جالب هستند.

blisslights-outdoors-med

 

نوعی از این  نورپردازی(BlissLights Sky) همانند ستاره های پر زرق و برق به محیط شما زیبایی میبخشد.هر دو نوع این چراغ ها محیط داخلی و بیرونی شما را خلاقانه و دلپذیر تر می کنند و به شما امکان تغییر رنگ آن به سبز و آبی را می دهد.پایه ای را که در عکس بالا مشاهده می کنید برای فضاهای خارجی طراحی شده است مثلا ورودی های خانه و یا باغ و باغچه های ان.این چراغ ها هم اکنون در رنگ های سبز و آبی و قرمز به فروش می رسند.

 

ارغوان ایاز

ارغوان ایاز

ارغوان روانشناسی بالینی خوانده و اکنون دانشجوی ارشد روان سنجی است. عاشق به تمام معنای موزیک، دنیای تکنولوژی ، روانشناسی و هر چیزی است که بتواند توانایی خود را در یادگیری آن محک بزند. او طرفدار سرسخت ویندوز و ویندوز فون است


0 نظر درباره‌ی این پست نوشته شده است.

ثبت نظر