سیستم های خانه های هوشمند را بهتر بشناسیم

سیستم های خانه های هوشمند را بهتر بشناسیم


افزودن سیستم های هوشمند به خانه ها نیازمند دانستن این است که شبکه های بی سیم(Wierless) و شبکه های Mesh چگونه کار می کنند.
 

 

سیستم های اتوماسیون خانگی امروزی به خصوص سیستم های هوشمند خانگی خود ساخته(DIY) از آن چه سال ها پیش به صورت حرفه ای استفاده میشد متفاوت تر هستند.زندگی های امروزی به شدت به شبکه های وایرلس وابسته است،مثل شبکه های Wifi و یا سلولار دیتاها(شبکه اطلاعاتی سلولی موبایل)
خوشبختانه،امروزه این سیستم ها در اکثر خانه ها در نقاط مختلف جهان قابل دسترس عموم است و مورد انتخاب مصرف کنندگان قرار میگرند و شرکت های بسیار ارائه دهنده ی خدمات مربوط به شبکه ها فعالیت می کنند. امروزه این شبکه ها برای هوشمندسازی خانه ها  و سیستم های امنیت خانگی نیز به کار می روند.برای اینکه از این امکانات استفاده کنید باید دستگاه های مناسب و کمی آشنایی با آن ها به عنوا کاربر داشته باشید وبدانید چگونه راه اندازی می شوند.

در این قسمت به دغدغه ی امروزی یعنی خانه های الکترونیک و کارایی آن ها و شبکه های خانگی می پردازیم.
غیر از wifiکه بسیاری از خانه های هوشمند از آن استفاده می کنند ابزارهایی مانند Nestو Drop Cam را نیز دارند.
بیشتر سیستم های اتوماسیون خانگی از نوعی شبکه که به آن شبکه ی Mesh می گویند استفاده می کنند.(حتی Sonsoسیستم های پخش صدا از این شبکه استفاده میکنند)
هر دستگاهی که از شبکه ی Meshاستفاده می کند،قدرتمند عمل خواهد کرد.
این شبکه ها با بیشتر دستگاه ها مطابقت دارد و می تواند ب حل مشکلات ناشی از فاصله،تداخل(اینترفرنس) و امنیتی کمک کند.
بعضی از سیستم های خانه های هوشمند تنها از یک نوع پروتکل استفاده می کنند اما بعضی دیگر با چند نوع پروتکل سازگاری دارند.
اگر انتخاب شما سیستم هوشمند خانگیInsteonباشد،به عنوان مثال شما باید به دنبال دستگاهی باشید تا با این شبکه کار کند.سنسورهای حرکتی Z-Wave  با هاب های هوشمند Insteon متصل نمی شوند یا این شبکه به هاب های هوشمند Z_waveمتصل نمی شوند.
یکی از راه های که می توان مطمئن شد شبکه برای دستگاه ها کاربرد داشته باشد،انتخاب دستگاه هایی است که کاربری وسیعی نسبه به شبکه ها داشته باشند.
همچنین بهترین راه این است که بررسی کنید که دستگاه انتخابی شما با کدام شبکه راه اندازی می شود.

ارغوان ایاز

ارغوان ایاز

ارغوان روانشناسی بالینی خوانده و اکنون دانشجوی ارشد روان سنجی است. عاشق به تمام معنای موزیک، دنیای تکنولوژی ، روانشناسی و هر چیزی است که بتواند توانایی خود را در یادگیری آن محک بزند. او طرفدار سرسخت ویندوز و ویندوز فون است


0 نظر درباره‌ی این پست نوشته شده است.

ثبت نظر