تولید شوینده و ضدعفونی کننده فاقد بخارات سمی در شرکت های دانش بنیان

تولید شوینده و ضدعفونی کننده فاقد بخارات سمی در شرکت های دانش بنیان

مزيت محلول پاک کننده سطوح اين است که علاوه بر قدرت تمییز کنندگی ، جرم بری بالا و ضدعفوني کنندگی به واسطه عدم آزاد کردن بخارات سمی و آزار دهنده ،هیچگونه آسیبی به مخاط تنفسی، ریه و چشمها وارد نخواهد شد. البته بايد توجه داشت که این محلول ، ناپايدار است و در مجاورت نور و گرما ، يون كلرتجزيه شده، اکسيژن آزاد مي‌کند و در نتيجه از شدت عمل آن کاسته مي‌شود. لذا بايد آن را در ظروف مات و نيز دور از گرما نگهداري کرد. می توان  بعنوان يک ضد عفوني کننده و ماده دفع بو درشركت هاي لبنيات ، مخازن آب ، دفع فاضلاب‌ها و براي اهداف خانگي از قبيل ضد عفوني کردن لگن‌ها و وان حمام ، لباس‌ها ، آشپزخانه و... مناسب است و نيز از آن ، در ضد عفوني کردن آزمايشگاههايي که در معرض ويروس هپاتيت هستند (مثل همودياليز) و اماکن تهيه و توزيع مواد غذايي استفاده نمود.


همچنين از محلول رقيق‌تر آن در شستشوي زخم‌هاي آلوده که باز تازه نباشند، استفاده مي‌شود. در طول جنگ جهاني اول ، در معالجه زخم‌ها بعنوان محلول ضد عفوني کننده و التيام‌بخش مورد استفاده قرار گرفته بود. استفاده از سفيد كننده در لباسشويي و براي ضد عفوني کردن لباس‌ها توصيه مي‌شود.
حتي خود لباسشويي را هم مي‌توانید با اين مايع و آب داغ ضد عفوني کنيد. بدين ترتيب که مقداري از مايع را درون لباسشويي ريخته و بگذاريد تا با آب داغ (بدون لباس) ده دقيقه کار کند.
       براي پاک کردن لکه‌هاي کپک ، خون ، قهوه ، تنباکو ، آب ميوه و بسياري ديگر از لکه‌ها مناسب است. براي از بين بردن اين لکه‌ها      ، يک قاشق محلول را در يک ليوان آب بريزيد و به کمک قطره چکان روي لکه بريزيد.
اين مايع  بعنوان سفيد کننده براي پنبه ، کتان ، چتائي ، ابريشم مصنوعي ، خمير کاغذ و مرکبات مفيد است .


کاربردها:

مصارف سفید کننده خانگی
گندزدایی (از بین بردن باکتری ها، قارچ ها، کپک ها، هاگ ها و برخی ویروسها(
گندزدایی از چاه های آب
گندزدایی محیط های بیمارستانی
کنترل رشد جلبک ها و برخی صدف ها
گندزدایی آب استخرها
اضافه کردن به فاضلاب و هرز آب ها بمنظور کاهش وکنترل بوی نامطبوع

نگاه دیگران

نگاه دیگران

نگاه دیگران نگاهی است از دنیای گسترده صفحات گوناگون اینترنت که منتخبی از آن‌ها را در پایگاه خبری چهره و اخبار مشاهده میکنید.


0 نظر درباره‌ی این پست نوشته شده است.

ثبت نظر