مشکلات SSD

مشکلات SSD


همه دست خط های قابل اطمینان SSD یک طرف، آینده درایوهایی که به آن تعلق دارد در طرف دیگر قرار دارد. در واقع هیچ کس در مورد عملکرد درایوهای مکانیکی به عنوان یک دستگاه بوت اولیه توجه نکرده است. این مشکل همچنان وجود دارد و کاربران نمی دانند که چگونه همه عملکرد ذخیره سازی را به رایانه شخصی خود انتقال دهند. SSD به معنی ذخیره سازی، سریعتراز اتصال است. درایوی که این مشکل را بوجود آورده سری Intel s glorious می باشد که به تازگی بررسی شده است.

sata express connectors on a computer motherboard-100584703-large

NVMeجایگزینی برای کنترل Adoptive Hostاست که بسیاری از دیسک های سخت و SSDها توسط آن اجرا می شوند. AHCIبرای دیسک های سخت طراحی شده اند. اما اجرای یک SSD در پروتکل ها، دستورات و نوع طراحی برای اطراف دیسک مناسب نیست. NVMeبرای هماهنگی بیشتر طراحی شده که چشمگیر ترین مشخصات آن توانایی مدیریت 65000 فرمان در یک زمان، در مقابل 32 فرمان برایAHCI است.
امروز SSD قادر به اجرای بسیاری از دستورات نیست اما می توان به عنوان فن آوری حافظه آینده به آن فکر کرد. که چگونه به مرکز ذخیره متصل شود.
SATA Expressقرار بود جایگزین شود اما متاسفانه ذخیره سازی اش نادیده گرفته شد.SATA Expressدرحال حاضر ، در حالت PCIeاست و دارای حداکثر توان gbe10با استفاده از دو خطPCIe Gen 2.0 است. این بهتر ازSATA 6Gbps  است اما نمی توان خیلی به آن اطمینان کرد.

shpm2280p2 s-100578430-large
 این روز ها موضوع بحث SATA Expressبرای آینده دیسک های سخت است بنابراین صنعتSATA Express تصور نمی کند که به سمتی رود که در آینده به برقSSD متصل شود. در اصلNGFF یاM.2 توسط 4 خطPCIe Gen 2.0یا Gen 3.0پشتیبانی می شود. البتهGen3.0 در حال اجراست که تقریبا حدود4MBps سرعت دارد. مشکل استفاده ازM.2 ظرفیت محدود آن است که توسط درایو ها محدود شده است. مطمئناM.2 پیشرفت خواهد کرد اما با سرعت درایوهای استاندارد که به6TB برسد.
اگر چه زیبا به نظر نمی رسد اما اتصالM.2 با استفاده از یک اتصال کوتاهSAS امکان پذیر خواهد بود. Intelباعث ایجاد یک نسخه از 750 درایو درSFF 8639 است که برای سرورها می باشد. امروز برای اتصال آن به مادر برد به Intel 750با درایو استاندارد و با کابل اتصالMini-SAS وM.2 Slot نیاز است. البته به نظر نامناسب می آید چون طول کابل کوتاه است. 

z97-chipset-diagram-100584701-large
تنها راه باقی مانده، گرفتن PCIe Slotاست. این ساده ترین راه برای رسیدن به عملکرد بیشتر است و با پهنای باند بیشتر می توان خطوط بیشتری به آن متصل کرد. برای مثال درایوIntel 750 با استفاده از 4 خط PCIeدر حالتPCIe Gen 3.0 است.
مشکل اینجاست که وقتی بیش از یک کارت گرافیک در حال اجراست چه اتفاقی می افتد؟ با یک درایو، به همان سرعتی کهIntel SSD نصب شده است، یک مصرف کننده می تواند توسط جعبه بازی ، کارت گرافیک را به نصف کاهش دهد. بسیاری از بازی ها و کارت گرافیک ها برای پهنای باند استفاده نمی شوند اما چه اتفاقی خواهد افتاد زمانی که با دو کارت گرافیک Intel drive اجرا شود.
اگر تصور می کنید M2.0این مشکل را حل می کند، اینطور نیست. این بهPCIe Gen 3.0 نیاز دارد. یعنی درایو هایی مثلIntel به بالاترین سیستم بازی،X99 chipest وcore i7-5960 نیاز دارند. بهترین پاسخ برایPCIe Gen 4.0 این است که این بسته تا سال 2016 در دسترس نیست و ادغام CPUها و مادر بردها فراتر از تاریخ خواهد بود.


0 نظر درباره‌ی این پست نوشته شده است.

ثبت نظر