چند میلیون کاربر در جهان تاکنون ویندوز 10 را نصب‌کرده‌اند؟

چند میلیون کاربر در جهان تاکنون ویندوز 10 را نصب‌کرده‌اند؟

به گزارش خبرآنلاین، به گفته کارشناسان این رقم البته با رقم پیش‌بینی‌شده قبلی کمی فاصله دارد.به گفته منابع آگاه داخل مایکروسافت که با سایت وین بتا مصاحبه کرده‌اند، رقم ثبت‌شده برای ویندوز دهی‌ها به 200 میلیون در سراسر جهان رسیده که این رقم محدود به دسکتاپ نمی‌شود و همه ابزارهای موبایل را نیز در برمی‌گیرد. آخرین باری که مایکروسافت اظهارنظر رسمی دراین‌باره کرد مربوط به ابتدای اکتبر بود که رقم 100 میلیون را اعلام کرد و در پایان اکتبر نیز این رقم با 10 میلیون افزایش به 120 میلیون رسید.

افزایش 10 میلیون در کمتر از یک ماه نیز جالب به نظر می‌رسد اما از انتهای اکتبر تا حال حاضر نیز 80 میلیون کپی ویندوز 10 دیگر روی ابزار مختلف به ثبت رسیده است.البته منابع شمارشگری مانند StatCounter می‌گوید افزایش‌ها امیدوارکننده نبوده است و پذیرش ویندوز 10 توسط کاربران خوب نبوده است.البته ممکن است فروش‌های کریسمس این رقم را کمی دیگر تکان دهد اما قطعاً انفجاری نخواهد بود.

از سوی دیگر مدیران مایکروسافت با قرار دادن برخی ویژگی‌های انحصاری داخل ویندوز 10 ، سیستم مانند مسدود کردن تبلیغات روی مرورگر جدید، سعی کرده‌اند کاربران را به‌طور غیرمستقیم ترغیب به رفتن به‌سوی ویندوز 10 کنند.همچنین کاربران برای رفتن از ویندوزهای قدیمی به ویندوز 10 به‌صورت رایگان تلاش کرده‌اند و این امر مورد استقبال قرار گرفت است، اما اگر کاربری قصد خرید مستقیم ویندوز 10 را داشته باشد، هزینه‌ها بالا بوده و بنابراین برایش صرف نمی‌کند.

مجموع این دلایل باعث شده تا به‌روزرسانی و رفتن به ویندوز 10 با کندی صورت گیرد.گفتنی است بیش از 1 میلیارد ابزار مختلف (موبایل، رایانه، لپ‌تاپ، تبلت، ایکس باکس و ...) در جهان ویندوز بیس هستند.

نگاه دیگران

نگاه دیگران

نگاه دیگران نگاهی است از دنیای گسترده صفحات گوناگون اینترنت که منتخبی از آن‌ها را در پایگاه خبری چهره و اخبار مشاهده میکنید.


0 نظر درباره‌ی این پست نوشته شده است.

ثبت نظر