نمایشگاه CES 2016:ماشین جدید BMW با قابلیت رانندگی خودکار

نمایشگاه CES 2016:ماشین جدید BMW با قابلیت رانندگی خودکار

به نقل از منبع خبری دیجیتال ترندز، BMW نیز به نمایشگاه CES پیوست تا ماشین جدیدی به نام I Vision Future Interaction را معرفی کند. این ویژگی بر پایه ماشین i8 اسپایدر است که در سال 2012 در نمایشگاه پکن به نمایش گذاشته شد. بیشتر ویژگی های این ماشین بر پایه تکنولوژی است که AirTouch نامیده می شود و به راننده این امکان را می دهد که با حرکاتی ساده کنترل عملکردهای سرگرمی، چرخشی و اتصالی را به دست گیرند.


AirTouch از حسگرهایی استفاده می کند در داشبورد نصب شده اند تا نرم افزار تشخیص حرکت را بر روی یک صفحه نمایش 21 اینچی بزرگ فعال کنند. یک بار که این نرم افزار روشن شد، مسافران جلوی ماشین می توانند سیستم اطلاعاتی را بدون برقراری ارتباط با صفحه در دست گیرند، AirTouch تعداد گام های مورد نیاز برای انتخاب گزینه های مختلف مانند تایپ یک آدرس در سیستم هدایت ماشین، را با تشخیص اینکه کاربر نیاز به انجام چه کاری در آینده دارد و یا نمایش گزینه های بر روی صفحه کاهش می دهد.
کاربر می تواند یک اقدام خود را با ضربه بر روی یکی از دو دکمه AirTouch در کابین معتبر کند. یکی از این دکمه ها در سمت چپ فرمان ماشین و دیگر به پنل در سمت مسافر متصل شده است. این تنظیمات به مسافر جلویی امکان می دهد تا سیستم را به راحتی هدایت کند.
BMW ترفندهای دیگری هم در آستین دارد. i Vision Future Interaction، امکان سه حالت رانندگی را به شما می دهد که رانندگی محض، رانندگی با کمک دستیار و رانندگی خودکار نامیده می شوند. در رانندگی محض، راننده، خود به صورت کامل کنترل ماشین را در دست دارد و اطلاعات کلیدی در صفحه نمایش روبرو نشان داده می شود. در حالت با دستیار، ماشین به صورت دستی رانده می شود ولی ماشین به صورت اتوماتیک در صورتی که احتمال برخورد یا تصادف پیش آید، کنترل آن را در دست می گیرد و در نهایت در حالت خودکار، این ماشین بدون هیچگونه دخالتی از جانب انسان به رانندگی می پردازد. فرمان آن به رنگ آبی در می آید و به اندازه چند اینچ به عقب کشیده می شود و صندلی به حالتی در می آیند که راننده بتواند به راحتی بر روی آنها قرار گیرد و به تماشای مناظر بیرون بپردازد.

وجیهه نیکخواه

وجیهه نیکخواه

وجیهه ، کارشناسی ارشد کامپیوتر، گرایش نرم افزار و علاقمند به دنیای نرم افزارهای آزاد است. تمایل به یادگیری زبان های مختلف و نیز زبان های برنامه نویسی، او را به سمت نوشتن و ترجمه مباحث علمی و تکنولوژی کشانده. پیش از ورود به فیسیت به تدریس در حوزه های مختلف کامپیوتر مشغول بوده است. ترجمه،خوشنویسی و بدمینتون از جمله تفریحات مورد علاقه اوست.


0 نظر درباره‌ی این پست نوشته شده است.

ثبت نظر