دستگاه عابر بانکی که با گوشی و چشمان شما کار می کند

دستگاه عابر بانکی که با گوشی و چشمان شما کار می کند


مانع بین شما و صندوق پول رفته رفته کم می شود. Citibank در حال حاضر دستگاه عابربانک جدیدی را تست می کند که به کاربران اجازه می دهد تا با چشمهایشان و نیز دستگاه تلفن همراه خود از آن استفاده کنند. نمونه اولیه این عابر بانک که Irving نامیده می شود، توسط Diebold طراحی شده و به یک عابربانک عادی شباهتی ندارد. نه نیاز به رمزعبور دارد، نه جایی برای ورودی کارت در داخل آن تعبیه شده است.


مشتریان باید یکبار دستگاه موبایل خود از طریق NFC توسط دستگاه عابربانک تایید کنند و بعد از آن از طریق یک اپلیکیشن می توانند با اسکن چشم و تایید آن، تراکنش خود را کامل کند. نرم افزار تایید عنبیه توسط شرکتی به نام Eyelock فراهم می شود که همراه با Diebold برای توسعه و تکمیل ماشین Irving همکاری می کند. این عابربانک نیز از کدهای زمان پاسخگویی سریع استفاده می کند ولی در مقاله منتشر شده مشخص نشده که دقیقا چه سیستمی ورای این دستگاه است.
Citibank هم اکنون در حال آزمایش این نوآوری در آزمایشگاهی در نیویورک است ولی اعلام کرده است که به زودی این دستگاه های عابربانک را رونمایی خواهد کرد. دستگاه Irving دو فاکتور کلیدی را برای صنعت بانکداری بهبود خواهد بخشید: امنیت و زمان. در عابربانک ها افراد باید ساعت ها در صف بایستند تا دیگر افراد رمز خود را وارد کرده و تراکنش انجام شود که این یک فرآیند کند است، در حالیکه Irving می تواند این فرایند را به کمتر از ده ثانیه برساند.
با استفاده از Irving دیگر نیازی به استفاده از قرار دادن کارت در ماشین عابر بانک نیست که همین امر و فراموش کردن کارت، عاملی بود که به دزدان امکان برداشتن میلیون ها دلار را می داد. دزدان به صورت بی سابقه ای در سال 2015، توانسته اند اطلاعات کارت را از عابربانک بردارند. آنها با قرار دادن دوربین هایی در بالای دستگاه عابر بانک می توانستند به راحتی اطلاعات وارد شده توسط کاربران را ضبط کنند.
حال با استفاده از سیستم تشخیص عنبیه و برنامه موبایلی می توان اطلاعات کارت بانکی را از دست دزدان نجات داد.

وجیهه نیکخواه

وجیهه نیکخواه

وجیهه ، کارشناسی ارشد کامپیوتر، گرایش نرم افزار و علاقمند به دنیای نرم افزارهای آزاد است. تمایل به یادگیری زبان های مختلف و نیز زبان های برنامه نویسی، او را به سمت نوشتن و ترجمه مباحث علمی و تکنولوژی کشانده. پیش از ورود به فیسیت به تدریس در حوزه های مختلف کامپیوتر مشغول بوده است. ترجمه،خوشنویسی و بدمینتون از جمله تفریحات مورد علاقه اوست.


0 نظر درباره‌ی این پست نوشته شده است.

ثبت نظر