نمایشگاه CES 2016: WattUp، دستگاهی کوچک برای شارژ بی سیم

نمایشگاه CES 2016: WattUp، دستگاهی کوچک برای شارژ بی سیم

به نظر می رسید که شارژ بی سیم بتواند دنیای تکنولوژی را تکان دهد ولی به طرز ناراحت کننده ای شکست خورد و دلیل آن را می توان تا حدودی عدم وجود استاندارد منحصر بفرد دانست و اینکه تکنولوژی های عرضه شده را نمی توان به واقع بی سیم دانست. اگرچه قرار دادن دستگاه بر روی یک پد، بسیار راحت تر از وصل کردن آن به پریز برق است ولی باز هم باید دستگاه را در یک مکان نگاه داشت.


شرکت Energous، تکنولوژی جدیدی را در نمایشگاه CES امسال ارائه کرده است. این شرکت سالهاست بر روی پتنت خود در عرصه تکنولوژی شارژ بی سیم کار کرده است و حال ابتکار خود را نشان می دهد.این دستگاه WattUp نامیده می شود و می توان همزمان چندین دستگاه را در خانه، اداره و یا حتی در ماشین با استفاده از باندهای رادیویی به عنوان مسیریاب های Wi-Fi شارژ کرد. دیگر نیازی نیست که دستگاه های خود را بر روی یک پد قرار دهید تا شارژ شوند بلکه می توان آنها از فواصل 15 فوتی هم شارژ کرد.
وات آپ یک انتقال دهنده است که با هدف شارژ دستگاه های پوشیدنی و اینترنت اشیا ساخته شده است. این دستگاه می تواند به کوچکی یک USB باشد و برای شارژ شدن به کامپیوتر وصل می شود. این انتقال دهنده کوچک جایگزین کابل های شارژر و پدهای شارژ بی سیم می شود.
با استفاده از شارژ بی سیم و این انتقال دهنده، کارخانه ها می توانند دستگاه های پوشیدنی و اینترنت اشیا را کاملا به صورت ضد آب بسازند زیرا دیگر نیازی به قرار دادن جا برای وارد کردن شارژر نیست. راه حل های قبلی شارژ بی سیم چندان مناسب نیستند ولی این دستگاه وات آپ، یک دستگاه سه در سه میلیمتری است که می توان آن را به راحتی با هر وسیله ای تنظیم کرد.

وجیهه نیکخواه

وجیهه نیکخواه

وجیهه ، کارشناسی ارشد کامپیوتر، گرایش نرم افزار و علاقمند به دنیای نرم افزارهای آزاد است. تمایل به یادگیری زبان های مختلف و نیز زبان های برنامه نویسی، او را به سمت نوشتن و ترجمه مباحث علمی و تکنولوژی کشانده. پیش از ورود به فیسیت به تدریس در حوزه های مختلف کامپیوتر مشغول بوده است. ترجمه،خوشنویسی و بدمینتون از جمله تفریحات مورد علاقه اوست.


0 نظر درباره‌ی این پست نوشته شده است.

ثبت نظر