تصمیم مایکروسافت برای ارتقا سرویسcloud با ارائه خدمات شبکه ای بهتر

تصمیم مایکروسافت برای ارتقا سرویسcloud  با ارائه خدمات شبکه ای بهتر


مایکروسافت در خبری به پیشرفت هایی حاصل شده در شبکه آزور اشاره کرد و گفت این شبکه از این پس به کارکنان بخش آی تی توانایی انجام عملیات بیشتری را خواهد داد، که در عمل افراد قادر به پیاده سازی راحت تر اپلیکیشن ها بر روی فضای ابری خواهند بود.


به طور معمول شبکه آزور در زیرساخت شرکت های ارائه دهنده خدمات IT نقشی فرعی داشته، اما آنچه که بیشتر در آن از اهمیتی کلیدی برخوردار است میزان راضایت کاربرانش می باشد، چرا که در فن آوری های کنونی رضایت مندی کاربران بیشتر از هر زمان دیگری حائز اهمیت است. روز سه شنبه مایکروسافت در وبلاگ خود و پیرامون مسائل کنفرانس برگزار شده در این زمینه نوشت: ما به کاربران وعده می دهیم تا کارایی و کنترل بیشتری را در این شبکه برای آنان فراهم آوریم.
یکی ازمهم ترین خدمات تحت شبکه ای که مایکروسافت ارائه می دهد ExpressRoute نام دارد، که قابلیت اتصال مستقیم به سرویس آزورو را به کاربر می دهد. گفتنی ست که در این مدل به واسطه دسترسی به اینترنت از طریق راهی میانبر و فرعی عملکرد قابل پیش بینی تر و بهتری نیز خواهیم داشت.
طبق گفته مایکروسافت در حالی که این سرویس به طور کلی به عنوان گزینه ای قدرتمند دیده می شود، اما برای شرکت هایی که عملکرد شبکه ای آنها در سطح جهانی نمی باشد مناسب نیست. برای کمک به تغییر این رویه، مایکروسافت اقدام به انتشار افزونه ای با نام Express Route Premium کرده، که برای شرکت های بزرگی که از اتصالات گسترده در سطح جهانی برخوردارند مناسب می باشد. به عنوان مثال اگر شبکه ای مجازی در اروپا برپا کنید، با به کارگیری این افزونه قادر خواهید بود تا شبکه ساخته شده را برای شرکتی دیگر در نقطه ای دیگر از دنیا، مثلا در ایالات متحده قابل دسترس نمایید.
تمام چیزهایی که گفته شد به راحتی و تنها از این طریق یک خط ارتباطی استاندارد با سرعت 100Mbps به قیمت 1300 دلار در ماه، و یک نسخه Premium  افزونه به قیمت 4300 دلار به دست خواهند آمد.
استفاده از ExpressRoute برای متصل شدن به سرویس های ابری دیگر از جمله Office 365 و اسکایپ به زودی امکان پذیر خواهد شد. هدف کلی این سرویس ارائه کارایی بهتر و قابل پیش بینی تر در حین استفاده از اینترنت می باشد. مایکروسافت نسخه سازگار این سرویس با AT&T, British Telecom و Equinix را در طول سه ماهه سوم امسال عرضه خواهد کرد.
مایکروسافت هم چنین در سرویس یاد شده تاکنون اقدام به ارتقا  قابلیت های شبکه مجازی، هم چون مسیرهای تعریف شده توسط کاربر و آدرس های IP رزور شده نیز کرده است.
IP آدرس ها در آزور می توانند به منظور کاهش بار شبکه و کاهش اثرات زمان خاموشی، بین ماشین های مجازی منتقل گردند. به واسطه مسیرهایی که کاربر اقدام به تعریف آن می نماید، مدیران شبکه قادر خواهند بود تا نظارت و کنترل بیشتری بر روی شبکه داشته و از سر ریز شدن ترافیک جلوگیری کنند. چرا که برای نمونه افراد می توانند با شخصی سازی جدول مسیر یابی ترافیک را از طریق فایروال هدایت کرده و به اپلیکیشن های امنیتی اجازه عبور دهند. برای همراهی بهتر این برنامه، مایکروسافت در آن پشتیبانی از سخت افزارهایی هم چون  A10 Networks, Cisco Systems, F5 و Fortinet را نیز افزوده تا شرکت های بیشتری در لیست حمایتی برنامه قرار گیرند.
مایکروسافت به آینده شبکه آزورو امید فراوان دارد، و در این زمینه تاکنون سعی کرده تا با ارائه خدماتی بهتر به رقابت با دیگر حریفان خود هم چون سرویس تحت وب آمازون بپردازد. بدین منظور این بسته به روز رسانی نیز در این مورد کمک شایانی خواهد کرد.


0 نظر درباره‌ی این پست نوشته شده است.

ثبت نظر