سونی برای رقابت با تلویزیون های OLED رقیب دوباره LCD می سازد !

سونی برای رقابت با تلویزیون های OLED رقیب دوباره LCD می سازد !

سونی : نسل بعدی تلوزیون های LCD ما به راحتی شانه به شانه تلوزیون های OLED پیش می روند . CES امسال تا به امروز تلوزیون های مختلفی را در خود دیده است اما engadget معتقد است در این جمع تا به حال تلوزیون های OLED حضور پررنگ تری داشته اند . در این میان ال جی بیشتر تلوزیون های OLED را عرضه کرده و سامسونگ با تلوزیون های LED به میدان آمده است اما سونی به عرضه مجدد نمایشگرهای LCD روی آورده است .این شرکت در نظر دارد با ساخت تلوزیون های LCD BMD به رقابت با تلوزیون های OLED بپردازد . این ایده تا به حال بزرگ ترین شرط بندی انجام شده توسط این سازنده کره ای بوده است .

سونی در نظر دارد در چند سال آینده با استفاده از فناوری BMD خود تلوزیون هایی را در بازار عرضه کند . BMD نوعی از فناوری می باشد که در تلوزیون های LCD به کار می رود تا کمبود های این نمایشگرها را در زمینه رنگ و میزان روشنی در رقابت با نمایشگرهای OLED جبران کند . ظاهرا قرار است این تلوزیون ها با نسل جدید تلوزیون های HDR نیز به رقابت بپردازند . تلوزیون های HDR به نمایشگرهایی مجهز هستند که رنج دینامیکی (dynamic range) بالاتری دارند .

نمونه اولیه ساخته شده سونی 4,000 nits روشنی دارند این در حالی است که میزان این قابلیت در پیشرفته ترین تلوزیون های موجود در حدود 1,000 nits می باشد . در نمایشگر جدید یک لایه از بک لایت های (backlight) LED دارای چگالی بالا در کنار الگوریتم های نرم افزاری و سیستم های تضعیف نور موضعی هوشمند (intelligent local dimming) قرار گرفته است تا هر فضای تیره رنگی را در حالت طبیعی آن نمایش دهد . سال گذشته زمانی که ال جی در حال عرضه تلوزیون های OLED خود بود سونی نیز با ساختن تلوزیون های HDR ، RGB OLED و مدل 85 اینچی 4K LCD مجهز به BMD ( مدل حضور یافته در نمایشگاه ) زمان را سپری می کرد . حال که این نمایشگر در نمایشگاه مورد استفاده قرار گرفت بازدید کنندگان دیدند که BMD از همه نظر می تواند  در مقایسه با تلوزیون های OLED ال جی بهتر با تلوزیون های RGB OLED رقابت کند . در واقع حقیقت این است که افزایش نواحی تضعیف کننده نور که نقاط تیره تری را ایجاد می کند باعث شده است که این نمایشگرهای قابلیت برابری با نمایشگرهای OLED را پیدا کنند . نمونه اولیه ساخته شده دارای بیش از 1000 نقطه تضعیف کننده نور بود که در کنار نورهای ضعیف و نورهای قوی نمای پیکسلی بسیار خوبی را از تصویر ایجاد می کنند .

سخنگوی سونی می گوید محصول جدید همان کنتراست پیکسل در پیکسل ادراکی نمایشگرهای OLED را در اختیار دارد . LCD به طور عادی نمی تواند با OLED برابری کند زیرا در OLED هر پیکسل نور خود را ایجاد می کند . اما با وجود این OLED قابلیت ایجاد کردن 4,000 nits کنتراست LCD جدید سونی را ندارد . سونی می گوید اثر هاله ای در نمایشگر جدید دیگر یک مشکل محسوب نمی شود زیرا چگالی افزایش یافته بک لایت های LED دقت بیشتری را در نقاط روشن ایجاد می کند .

هنوز به پتانسیل واقعی LCD دست نیافته ایم!

این رونمایی در واقع ترکیبی از چارت های رنگی و دانش بود اما سوال این است که چگونه این ترکیب در یک تلوزیون ایجاد شده است . سخنگوی سونی می گوید : " این کاری بود که مهندسان تولید ما با ساخت BMD به ارمغان آوردند . ما هم اکنون توانسته ایم کاری کنیم که قابلیت های OLED تقریبا در LCD نمایان شود از این رو در حال حاضر باید در زمینه رفع مشکلاتی نظیر مصرف برق ، سیستم خنک سازی ، اندازه و قیمت کار کنیم . سازندگان دیگری نیز در تلاش هستند تا LCD را ارتقاء دهند . " یکی دیگر از سخنگویان این شرکت کره ای می گوید : " ساخت تلوزیون های LCD کم هزینه تر است و ما می خواهیم نشان دهیم که LCD ها هنوز قابلیت های کشف نشده زیادی دارند . "

MZ59

می توانید برای پیگیری راحت تر اخبار به کانال تلگرام ما ملحق شوید .

مجتبی ذکایی

مجتبی ذکایی

مجتبی ذکایی فارغ تحصیل رشته مکانیک خودرو و مترجمی زبان انگلیسی است و هم اکنون در دانشگاه شهید باهنر کرمان در مقطع کارشناسی ارشد در رشته آموزش زبان انگلیسی مشغول به تحصیل می باشد . مجتبی به جهان خودرو ، سرعت ، موبایل و تجهیزات ارتباطی علاقه زیادی دارد .


0 نظر درباره‌ی این پست نوشته شده است.

ثبت نظر