استفاده از کلیدهای Z-Wave و یا دایمرهای Z-Waveدر خانه های هوشمند

استفاده از کلیدهای Z-Wave  و یا دایمرهای Z-Waveدر خانه های هوشمند

در میان تصمیمات زیادی که باید برای اتوماسیون کردن  خانه های هوشمند بگیرید اولین گام این پروژه ائنتخاب پروتکل درست و مناسب برای شروع کار است.در واقع بسیاری از مردم سیستمی را انتخاب می کنند که وایرلس باشد و سپس بعد از آن باید به دنبال خریداری دیوایس هایی باشد تا با سیستم شما هماهنگ باشد.در هر صورت،بسیار هوشمندانه خواهد بود اگر سیستم انتخابی شمابرای تعبیه در خانه ی هوشمندتان Z-Wave  باشد.

Z-Wave چیست؟

این سیستم بر پایه ی سیگنال وایرلسRF  می باشد که توسط انواع سیستم های اتوماسیون خانگی و روشنایی های هوشمند موجود در خانه ها مورد استفاده قرار می گیرد.بر روی فرکانس 908.42MHz قابل اجرا است بنابراین تداخل فرکانسی با وسایل دیگر خانه مثل تلفن های بی سیم یا ماکروویوها را ندارد.
تقریبا حدود 1200 محصول ساخته شده و موجود در بازار از Wave-Z  استفاده می کنند.این بدین معناست که هر دستگاه Z-Wave  در خانه ی شما بر اساس سیگنال های تکرار شونده مرتب شده و متراکم می شوند.
بیشتر دستگاه های Z-Wave  که شما دارید شبکه ی شما ر قدرتمند و قابل اطمینان می سازد. این سیستم نسبت به اکثر شبکه های نقطه به نقطه Wifi متفاوت تر است(مثل روتر آیپد).برخی دیگر از انواع شبکه Mesh برای خانه های هوشمند شامل
Zigbee, Insteon, ClearConnect و Thread می باشند.

شما به یک هاب اتوماسیون خانگی نیاز دارید که به شما امکانات بسیاری می دهدمثل همین خاموش و روشن کردن روشنایی های منزلتان.
طیف گسترده ای از کلیدها و دایمرهای تحت پوشش Z-Wave وجود دارد.برخی از این دایمرها و کلید ها کاربری ابتدایی مثل روشن و خاموش کردن دارند.برخی دیگر صفحه کلیدهای جامع تری دارند و برخی دیگر نیز برای کنترل سرعت پنکه های سقفی طراحی شده اند.
چیزی مهمی که باید در نظر داشته باشید این است که حواستان باشد زمانی که دایمرهای Z-Wave  را انتخاب می کنید مطمئن شوید با انواع روشنایی هایی که قصد استفاده از آن ها را دارید سازگار باشد مثلا همه ی دایمرها با روشنایی های LED کار نمی کنند.
اگر می خواهید مطمئن و شوید دایمر Z-Wave  شما کارکرد مناسبتان را خواهد داشت،از دایمرهایی با فاز تطبیقی استفاده کنید که با همه چیز سازگار باشند.
در این جا به چند دایمر و کلید اشاره می کنیم:

GE In-wall Z-Wave Toggle Switch


(کلید GE  با قابلیت پیچ شدن به  دیوار)

ge-z-wave-light-switch
 

این کلید از طریق سایت www.smartthings.com به فروش می رسد.کارایی آن ساده است(در حد خاموش و روشن کردن چراغ ها) ولی کم و زیاد کردن نور را انجام نمی دهد.شما میتوانید با اسمارت فون های خود با این کلیده ارتباط برقرار کنید و چراغ ها را خاموش و روشن کنید.شما می توانید از یک اتاق در خانه تان نورهای قسمت های مختلف در منزلتان را کنترل کنید.قیمت این محصول 18 دلار است.


GE Z-Wave Wireless Keypad Controller


(پنل تنظیم کننده ی وایرلس)
 

GE-keypad-controller

این کلید بیشتر از یک کلید و یا دایمر ساده است.این پنل دارای چندین کلید کنترل کننده است که می توان هر یک را به چراغ های مختلف اختصاص داد و به شما این امکان را می دهند تنها با یک پنل چندین چراغ را کنترل کنید.این پنل به عنوان کنترل کننده ی ثانویه Z-Wave عمل می کند.قیمت این محصول 45 دلار است.

Linear Z-Wave Dimmer WD500Z-1


(دایمر خطی)

 linear-zwave-dimmer
این دایمر به شما امکان می دهد تا از راه دور نورها را خاموش و روشن و کم و زیاد کنید .این دایمر به راحتی در محلی در دیوار که دارای سیم کشی باشد نصب می شود.این دایمر به یک اتصال خنثی نیاز دارد.قیمت این دایمر 35 دلار است.

Eaton All-load Smart Dimmer

 eaton-all-load-smart-dimmer
این دایمر با انواع روشنایی ها مغناطیسی کم ولتاژ،الکتریکی،LED،CLF و FLR مطابقت دارد.این دایمر دارای سنسور حوادث و قفل کودک و غیره است.هر یک از این دایمرها می توینند به صورت دستی و یا از راه دور به وسیله ی Aspire RF controller یا Z-Wave کنترل شوند.

Enerwave ZW500 Z-Wave Dimmer

enerwave-z-wave-dimmer
 
شما می توانید به سادگی Enerwave dimmer را در محل های مختلف خانه تان نصب کنید و این دایمر به اتصال خنثی نیاز دارد.هزینه ی آن 39 دلار است.

ارغوان ایاز

ارغوان ایاز

ارغوان روانشناسی بالینی خوانده و اکنون دانشجوی ارشد روان سنجی است. عاشق به تمام معنای موزیک، دنیای تکنولوژی ، روانشناسی و هر چیزی است که بتواند توانایی خود را در یادگیری آن محک بزند. او طرفدار سرسخت ویندوز و ویندوز فون است


1 نظر درباره‌ی این پست نوشته شده است.

Wendy Huang

سه‌شنبه, 12 تیر 1397

Hi, This's Wendy.
Sharinge information of a z-wave smart door lock.
Featurers: unlock via app, pin code, merchanical key.
Use APP generate temporary access code for time of stay.
No need deliver keys in person. Lodger self check in/out 24/7.
No more worry about losing key or being copied.
Check unlock log history from APP
Suitable for resorts & vacation rental properties, Condos & Houses, Airbnb, VRBO etc.
Welcome OEM/ODM projects!
Contact us and discuss more!

Best Regards,
Wendy

پاسخ

ثبت نظر