بدهی 8 میلیارد دلاری اپراتورهای مخابراتی هند به دولت / دعوای حقوقی بالا گرفت

بدهی 8 میلیارد دلاری اپراتورهای مخابراتی هند به دولت / دعوای حقوقی بالا گرفت

به گزارش خبرآنلاین، دعوای میان اپراتورها و دولت هند شدت گرفته و این در حالی است که اپراتورها به دلیل پایین بودن کیفیت خدمات ارائه‌شده به مردم نیز تحت‌فشار مضاعف قرارگرفته‌اند.بدهی اپراتورها مربوط به پرداخت حق لایسنس و شارژ طیف فرکانسی است که دادگاه رقم 3 میلیارد دلار آن را تأیید کرده اما بر سر شارژ طیف فرکانسی همچنان دعوای حقوقی وجود دارد.دکتر چاوداری عضو کمیته ویژه آی تی و نرم‌افزار نخست‌وزیری درباره پرداخت شارژ بابت طیف فرکانسی نظری متفاوت دارد و معتقد است دولت طیف فرکانسی را فروخته است اما می‌خواهد دوباره از روی آنچه فروخته، اجاره نیز کسب کند. وی مثال فروش خانه را می‌زند که فروخته‌شده اما همچنان فرونده قصد دریافت اجاره‌بها را نیز دارد.

گفتنی است دولت هند تا سپتامبر 2015 بیش از 28 میلیارد دلار از اپراتورهای بزرگ و کوچک هند دریافت کرده است و از بابت جلو بردن پروژه «هند دیجیتال» مشکلی ندارد.مطابق این پروژه که هزینه آن 30 میلیارد دلار تعیین‌شده، دولت باید بسترسازی برای اینترنت پرسرعت در 500 هزار روستای هند را در کنار توسعه اینترنت در مکان‌های عمومی شهری را آماده کند.

گفتنی است کمپانی‌هایی مانند BSNL، Bharti Airtel، Vodafone ، Ides Cellular، MTNL جزو بدهکارترین اپراتورهای مخابراتی-اینتنرتی به دولت هند هستند و دعوای حقوقی بر سر پرداختن یا نپرداختن شارژ طیف فرکانسی همچنان در این کشور ادامه دارد.

نگاه دیگران

نگاه دیگران

نگاه دیگران نگاهی است از دنیای گسترده صفحات گوناگون اینترنت که منتخبی از آن‌ها را در پایگاه خبری چهره و اخبار مشاهده میکنید.


0 نظر درباره‌ی این پست نوشته شده است.

ثبت نظر