8 بازی خارق العاده ی ASCII برای کاربران سیستم عامل Linux

8 بازی خارق العاده ی ASCII برای کاربران سیستم عامل Linux


در این مطلب 8 بازی ASCII برای اجرا روی سیستم عامل Linux، به همراه توضیحی مختصر از داستان بازی معرفی شده است. این بازی ها با شکل رایج امروزی بازی ها که گرافیک بالا دارند، متفاوت است، به فرمت متنی هستند، البته هنوز کاربرانی هستند که از این بازی لذت می برند.


البته که بازی های با گرافیک بالای 3 بعدی صنعت بازی سازی را در دست گرفته اند، اما بازی ها همیشه به شکل امروزی آن ها نبودند. در اصل بازی ها ابتدا به فرمت متن بوده اند و کاربران هم از این نوع بازی ها بسیار لذت می بردند.
بهترین پلت فرم برای اجرای این بازی ها Linux است و این بازی ها بوسیله ی خط فرمان کنترل می شوند. در ادامه 8 بازی ASCII برای کاربران Linux ارایه شده است.


1-    Ascii Sector
این بازی یک بازی مبارزه ای/ اکتشافی/ معامله ای برای سیستم عامل Windows، Mac OS X و Linux، با فضای رایگان است. با یک سفینه ی فضایی بازی شروع می شود و پس از آن بازی کن می تواند رفتن به ماموریت یا تجارت کالا را برای بدست آوردن پول برای خرید سفینه ی جدید یا ارتقای آن، انتخاب کند.


2-    ASCIIpOrtal
یک نوع بازی پازل خاص است. می توانید نقشه های مرسوم بسازید، به همین دلیل حتی زمانی که بازی تمام شده است سرگرمی ادامه دارد. از ویرایشگر متن استفاده کنید و نقشه های ایجاد شده را روی انجمن ASCIIpOrtal به اشتراک بگذارید.


3-    DoomRL
یک بازی سریع و خشن است که از بازی محبوب FPSID Software گرفته شده است.


4-    Dwarf Fortress
این بازی در محیطی شبیه به قسمتی از ساختمان های شهری انجام می شود که توسط گروهی از دورف (کتوله) ها کنترل می شود.


5-    NetHack
بازی تک نفره ی اکتشاف سیاه چال است که روی انواع مختلف سیستم های کامپیوتری با واسط گرافیکی و متنی مختلف با یک موتور بازی یکسان، قابل اجراست. بر خلاف تمام بازی های اکتشاف سیاه چال، این بازی بیشتر به کشف جزییات سیاه چال می پردازد یا کشتن هر آنچه که دیده می شود. در این بازی امکان انتخاب جنسیت، نقش و نژاد وجود دارد.


6-    0verkill
این بازی، یک بازی خونین مرگبار اکشن 2 بعدی است که روی سیستم عامل لینوکس، ویندوز و OS/2 اجرا می شود.


7-    Angband
این بازی اکتشافی رایگان بر پایه ی کتاب های J.R.R Tolien پیاده سازی شده است. در این بازی سیاه چال عمیقی کاوش می شود، هیولاهایی باید از بین برده شوند، بازی کن باید خود را به بهترین سلاح مجهز کند و در پایان با "دشمن تاریکی"،Morgoth ، مقابله کند.


8-    Empire
این بازی چند نفره با پایه ی اینترنتی با اهداف ارتشی، دیپلماتیک و اقتصادی است


0 نظر درباره‌ی این پست نوشته شده است.

ثبت نظر