تقویت بخش بین‌الملل و تغییر زمان برگزاری الکامپ آینده

تقویت بخش بین‌الملل و تغییر زمان برگزاری الکامپ آینده

ایسنا نوشت: سخنگوی کمیته اجرای الکامپ با اشاره به اینکه تثبیت و بین‌المللی کردن الکامپ از جمله اهداف اصلی سازمان نظام صنفی رایانه‌ای است، گفت: در تلاشیم این نمایشگاه ظرفیت‌های بین‌المللی خود را به نمایش بگذارد تا بتوانیم شرکت‌های اصلی خارجی را در الکامپ داشته باشیم نه اینکه یک شرکت ایرانی با محصولات خارجی به نمایشگاه بیاید.نشست خبری جمع‌بندی نمایشگاه الکامپ بیست‌و‌یکم با ارائه گزارشی از آخرین آمارهای برگزاری این نمایشگاه و بررسی توقعات و انتظارات از الکامپ آینده برگزار شد.دراین نشست ناصرعلی سعادت - رئیس سازمان نظام صنفی رایانه‌ای کشور، باقر بحری - سخنگوی کمیته اجرایی نمایشگاه الکامپ، رضا حیدری - عضو کمیته اجرایی، صائبه سلوکی - سرپرست دبیرخانه سازمان نظام صنفی رایانه‌ای کشور و علی ابراهیم‌زاده - مجری برگزاری الکامپ سال جاری حضور داشتند.

سعادت در ابتدای نشست آمار نهایی شرکت‌کنندگان و بازدید‌کنندگان الکامپ را اعلام کرد و افزود: 450 شرکت داخلی و خارجی در نمایشگاه الکامپ امسال در فضایی بالغ بر 23 هزار متر حضور داشتند که 1400 متر از این متراژ ارزی بود. همچنین تا پایان روز چهارم بیش از 150 هزار نفر از نمایشگاه الکامپ بازدید کردند.

انتظارات از الکامپ بیست و دوم

سعادت با اشاره به اینکه هدف ما افزایش متراژ نمایشگاه برای سال آینده است، گفت: امیدواریم سال آینده با اضافه شدن سالن‌های جدید به فضای نمایشگاهی شاهد وسعت گرفتن الکامپ باشیم هرچند این احتمال نیز وجود دارد که محل نمایشگاه دایمی به شهر آفتاب منتقل شود.

او افزود: دعوت از شرکت‌ها و هیات‌های خارجی و برندهای معتبر از هم‌اکنون آغاز شده است. افزایش متراژ از الزامات تقویت بخش بین‌الملل نمایشگاه الکامپ است و همینطور برای حضور پرتعداد بخش خصوصی نیز باید فضای بیشتری به الکامپ اختصاص دهیم. هدف ما این است که در الکامپ بیست‌و‌دوم حدود هفت هزار متر مربع به بخش بین‌الملل اختصاص داده شود.

سعادت با تاکید بر این مطلب گفت: البته تحقق این خواسته منوط به فراهم شدن شرایط و مقدماتی از جمله اختصاص تمامی فضای نمایشگاه به الکامپ است تا بخش بین‌الملل حضور پررنگی داشته باشد.

رئیس سازمان نظام صنفی رایانه‌ای کشور با اشاره به اینکه امسال بازدیدکنندگاهی از کشورها و شرکت‌های خارجی داشتیم، گفت: برای مثال یک هیئت از کشور ایرلند از نمایشگاه الکامپ امسال به مدت سه روز بازدید کردند و برای سال آینده نیز درخواست یک جزیره به نام کشور ایرلند را داشتند تا بتوانند از فرصت‌های الکامپ آینده بهره‌مند شوند.

احتمال تغییر زمان برگزاری الکامپ برای سه سال آینده

سعادت در پاسخ به سوالی در خصوص احتمال تغییر زمان برگزاری نمایشگاه الکامپ در سال آینده گفت: تقویم نمایشگاه‌ها برای دو سال آینده بسته شده است. این از یک لحاظ باعث خوشحالی است، تکلیف الکامپ از هم اکنون مشخص است. اما برنامه‌ریزی برای بخش بین‌الملل و شرکت‌های خارجی برای سال آینده ما را ملزم می‌کند تا زمان نمایشگاه الکامپ را تغییر ندهیم. هرچند علاقه‌مند هستیم این نمایشگاه در مهر ماه و در شرایط جوی و آب و هوایی بهتری برگزار شود.

وی در ادامه افزود: با توجه به اینکه تا دو سال آینده تقویم نمایشگاهی مشخص شده است، می‌توانیم برای سه سال آینده یعنی الکامپ بیست‌و‌چهارم پیش از نهایی شدن تقویم نمایشگاهی برای تغییر زمان برگزاری نمایشگاه مذاکره کنیم.

مجری الکامپ انتخاب و معرفی شد

سعادت با اشاره به فرآیند انتخاب مجری نمایشگاه الکامپ بیست‌و‌یکم، گفت: طی نامه‌ای که در ابتدا برای سازمان توسعه تجارت ارسال شد ابتدا صدور مجوز برگزاری نمایشگاه الکامپ برای سه سال به نام سازمان را درخواست کردیم سپس پیرو این نامه شرکت راهکار تجارت مدیریت کوشا را به عنوان مجری به شرکت سهامی نمایشگاه ها معرفی کردیم. اکنون که نزدیک به یک ماه از برگزاری الکامپ بیست‌و‌یکم می‌گذرد عملکرد مجری را می‌توان رضایت‌بخش ارزیابی کرد.

رئیس سازمان نظام صنفی رایانه‌ای کشور، با یادآوری مراسم اختتامیه نمایشگاه الکامپ و سخنرانی مدیرعامل شرکت سهامی نمایشگاه ها افزود: رضایت از برگزاری نمایشگاه الکامپ توسط سازمان به حدی بود که آقای اسفهبدی در مراسم اختتامیه نیز به صراحت اعلام کردند سال آینده نیز سازمان نظام صنفی برگزار کننده الکامپ بیست‌و‌دوم خواهد بود. ضمن اینکه همراهی ایشان در برگزاری الکامپ سال جاری نیز قابل تقدیر است.

شناسایی ظرفیت‌های بخش خصوصی در سالن دولت

سعادت در پاسخ به خبرنگاری که استقبال اندک بازدیدکنندگان از سالن دولت الکترونیکی را مورد پرسش قرار داده بود، گفت: طبق قوانین بالادستی کشور مانند سند اقتصاد مقاومتی و اصل 44 قانون اساسی دولت باید کوچکتر شود و دخالت در امور اجرایی را به حداقل برساند تا در نهایت کارها را به بخش خصوصی واگذار کند. سالن دولت الکترونیکی در الکامپ برپا می‌شود تا برای دولت به عنوان کارفرما فرصتی را فراهم کنیم تا خواسته‌هایش را مطرح کند و با بخش خصوصی به عنوان پیمانکار ارتباط بگیرد.

وی در ادامه افزود: مخاطب سالن دولت و خدمات دولت الکترونیک متفاوت از شرکت‌های خصوصی است. نباید انتظار داشته باشیم که مصرف کننده نهایی به این غرفه رفت و آمد داشته باشد. این فضایی برای برگزاری جلسات و شناسایی ظرفیت‌های طرفین است.

نگاه دیگران

نگاه دیگران

نگاه دیگران نگاهی است از دنیای گسترده صفحات گوناگون اینترنت که منتخبی از آن‌ها را در پایگاه خبری چهره و اخبار مشاهده میکنید.


0 نظر درباره‌ی این پست نوشته شده است.

ثبت نظر