سومین تلاش اسپیس ایکس برای فرود آوردن راکتی بر سطح دریا

سومین تلاش اسپیس ایکس برای فرود آوردن راکتی بر سطح دریا

بعد از فرود موفقیت آمیز راکت فالکون 9 در آذرماه، تیم اسپیس ایکس به فکر ماموریت بعدی خود افتاد و آن هم فرود بر مکانی دیگر است. در پروژه بعدی، این شرکت سعی دارد تا یکی از راکت های خود را بر روی سطحی بر روی دریا فرود آورد که این کار را ماه قبل هم انجام داده ولی با موفقیتی روبرو نشده بود.


در دو تلاش قبلی این شرکت برای فرود راکت بر سطح دریا، اگر هدف را استفاده مجدد از راکت ها در یک طرح بزرگتر در نظر بگیریم، نتیجه قابل قبولی مشاهده نشد. اسپیس ایکس گفته است، تلاش بعدی در این مانور پیچیده در 27 دی مصادف با 17 ژانویه اتفاق خواهد افتاد و اگر موفقیت آمیز باشد، بعد از این باید منتظر برنامه های ارسال و فرود راکت در سطح بالاتری باشیم.
اسپیس ایکس گفته است این ماموریت، بخشی از ماموریت بزرگتر ناسا برای ارسال ماهواره نظارت بر اقیانوس جیسون 3 به مدار است که از راکت قدیمی تر فالکون 9 که در دسامبر استفاده شده بود، بهره می برد. در پی شکست سال گذشته که راکت ها چند لحظه پس از فرود آمدن، منفجر شدند، سطح شناور اسپیس ایکس به ساحل غربی برای تلاش دوباره منتقل شد. این سطح، اندازه یک زمین فوتبال است که می تواند به صورت پایداری بر روی آب بماند.
در صورتی که شرایط هوایی مساعد باشد، راکت اسپیس ایکس در هفدهم ژانویه از کالیفرنیا برای ماموریتی به مدار زمین ارسال خواهد شد.

وجیهه نیکخواه

وجیهه نیکخواه

وجیهه ، کارشناسی ارشد کامپیوتر، گرایش نرم افزار و علاقمند به دنیای نرم افزارهای آزاد است. تمایل به یادگیری زبان های مختلف و نیز زبان های برنامه نویسی، او را به سمت نوشتن و ترجمه مباحث علمی و تکنولوژی کشانده. پیش از ورود به فیسیت به تدریس در حوزه های مختلف کامپیوتر مشغول بوده است. ترجمه،خوشنویسی و بدمینتون از جمله تفریحات مورد علاقه اوست.


0 نظر درباره‌ی این پست نوشته شده است.

ثبت نظر