اینترنت اشیا و بهای حریم خصوصی

اینترنت اشیا و بهای حریم خصوصی


اگر شما هم مثل اکثر مردم هستید آنگاه شما هم برای راحتی بیشتر اطلاعات شخصی خود را با شرکت هایی چون گوگل و فیسبوک سهیم می شوید. در عوض , این شرکت ها تمام علایق و سلایق شما را به بازاریابان می فروشند , احتمالا به قیمتی کمتر از 2 دلار برای هر پنجره ی تبلیغاتی.


درست متوجه شدید. مجله ی Financial Times برای محاسبه ی میزان اطالاعات شما به ازای پِنی (واحد پولی برابر با یک صدم پوند) , یک ماشین حساب آنلاین درست کرده است. مال من به ارزش 1.5 دلار است. حریم شخصی یک کالاست ؛ حتی یک ارز. و اطلاعات هر شخص به ارزش یک رقم متفاوت از دلار , برای بازاریابان و و شما می باشد.
هر چقدر اینترنت اشیا (IoT) بیشتر توسعه میابد , دستگاه های آنلاین بیشتری را به ارمغآن می آورد , به همان اندازه بازاریابان بیشتر از شما و سلایق تان آگاهی می یابند. حالا تصور کنید که ساعت و لامپ و یخچال تان چقدر به موضوع بحث ما اضافه می کنند.
امروزه صنعت تبلیغاتی روی پتانسیلِ اینترنت اشیا چشمِ طمع دوخته است. اولین فایده و منفعت اینترنت اشیا برای بازاریابان , اطلاعات چشمگیری است که توسط آنها گردآوری می شود.

ذخیره ی اطلاعات زیاد بوسیله ی بازخورد.
بنابر گفته ی آقای جورج لی , مدیر ارشدِ اطلاعاتِ بخشِ سرمایه گذاری بانکیِ شرکتِ  Goldman Sachs , 90 درصد اطلاعاتِ جهان در دو سال اخیر شکل گرفته است. شرکت های بزرگ اینترنتی در رده ی اولین گردآورندگان این مجموعه ی عظیمِ بیت ها هستند.
همه ی ما در این روش های گردآوری اطلاعات سهیم و همدست هستیم. این ماییم که انتخاب می کنیم که به شبکه های اجتماعی ملحق بشویم , و به آنها بگوییم که کجا هستیم و چه کار می کنیم. ما از گوشی های هوشمندی استفاده می کنیم که طبیعتا موقعیت مکانی ما را ردیابی میکنند.
و در اکثر مواقع , هیچ نتایج منفی ای وجود ندارد. شرکت ها با استفاده از اطلاعات شما در راستای تبلیغات مورد نظر , یک سیستم هوشمند تر و پر بازده تر برای بازرگانی الکترونیک ایجاد می کنند.
اکثر مردم هنوز هم از این رویداد ها احساس ناخرسندی میکنند. آگاهی و دانشِ در حال رشد از اینکه این ابزارهای اطلاعاتی دقیقا چگونه کار می کنند , مردم را به سوی آگاهی و بصیرت بیشتر از اطلاعاتی که به صورت آنلاین سهیم می شوند ,هدایت می کند. مصرف کنندگان در آینده , چونکه بیشتر با اقتصادِ اطلاعات سر  و کار خواهند داشت , یک دیدگاه و توضیحِ واضح تری از اینکه کدام اطلاعات "شخصی" هستند , خواهند داشت. با داشتن اطلاعات و چشم انداز صحیح , شما می توانید  ترتیبی اتخاذ دهید که این کار به نفع تان باشد.


با اصول معاوضه آشنا بشید و با چشمان باز خرید کنید.

ClickZ'sMuellner اذعان می کند که " ما تنها با اعلام ارزش واقعی به آن اطلاعات دست پیدا می کنیم". به عبارت دیگر , مصرف کنندگان تا یک چیزی از آن بدست نیاورند , اطلاعات شخصی خود را تغییر نمی دهند برای مثال خدمات ابریِ مجانی یا راحتیِ یک خانه ی هوشمند. با مقایسه ی ارزش خدمات و راحتی در مقابل درکِ نوعِ اطلاعاتی که میتواند فراهم آورد , شما باهوشیاری می توانید ریسک ها را سبک سنگین کرده و یک تصمیمِ آگاهانه از ارزشِ حریم خصوصی تان بگیرید.


0 نظر درباره‌ی این پست نوشته شده است.

ثبت نظر