یک هفته با آی تی: از توسعه شبکه ملی اطلاعات تا پروانه FCP

یک هفته با آی تی: از توسعه شبکه ملی اطلاعات تا پروانه FCP

ایران نوشت: این هفته محمود واعظی وزیر ارتباطات با حضور در کمیسیون فرهنگی مجلس از عملکرد این وزارتخانه در ساماندهی وضعیت پیامک‌های تبلیغاتی دفاع کرد اما توضیحات وزیر، نماینده سؤال‌کننده را قانع نکرد.مرتضی براری، معاون امور مجلس وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات نیز درباره جزئیات این جلسه گفت: در این جلسه وزیر از عملکرد این وزارتخانه در زمینه ساماندهی فنی موضوع پیامک‌های تبلیغاتی دفاع کرد، چرا که موضوع نظارت بر محتوای پیامک‌ها طبق مصوبه شورای عالی فضای مجازی بر عهده کمیته‌ای به ریاست وزیر ارشاد و با عضویت سایر وزارتخانه‌های ذیربط است.


همچنین این هفته بحث غیراستاندارد بودن آنتن‌ها نیز خبرساز سد و در این‌باره محمود واعظی اعلام کرد: در سال‌جاری موردی مبنی بر غیر استاندارد بودن حدود پرتوگیری آنتن‌ها گزارش نشده است. با توجه به نتیجه اندازه گیری‌های انجام شده و اعلام نظر دفتر امور حفاظت در برابر اشعه سازمان انرژی اتمی ایران در سال‌جاری، موردی مبنی بر غیر استاندارد بودن حدود پرتوگیری آنتن‌ها گزارش نشده و نتایج تمامی اندازه‌گیری‌ها پایین‌تر از حد مجاز بوده‌اند.

در عین حال غلامرضا داداش‌زاده معاون نظارت و اعمال مقررات رگولاتوری نیز گفت: طبق آخرین گزارش، تشعشعات آنتن‌های BTS درکشور، پایین تراز حد استاندارد است. با توجه به نتایج اندازه گیری‌ها و اعلام نظر دفتر امور حفاظت در برابر اشعه سازمان انرژی اتمی ایران در سال‌جاری، موردی مبنی بر غیر استاندارد بودن حدود پرتوگیری آنتن‌ها گزارش نشده و نتایج همه‌اندازه‌گیری‌ها پایین‌تر از حد مجاز بوده‌اند.


همچنین این هفته نصرالله جهانگرد رئیس سازمان فناوری اطلاعات با اشاره به رسیدن به انتهای برنامه پنجم توسعه از برنامه‌های محقق شده در شبکه ملی اطلاعات خبر داد و گفت: برای رسیدن به نقطه مطلوب نهایی، مسیری پیش‌رونده داریم و در ارتباط با اینکه چه میزان از برنامه‌های شبکه ملی تا پایان برنامه پنجم توسعه محقق شده است باید گفت ابتدا باید در نظر گرفت که ورودمان به دنیای IT همزمان با رشد این تکنولوژی، مناسب نبود.

ابتدا در قانون برنامه چهارم در یک بند تصریح شد که وزارت ارتباطات در شرکت مخابرات، مراکز داده ملی ایجاد کند تا بتوانیم این حرکت را تصحیح کنیم و در دولت قبل هیچ برنامه‌ای برای تأسیس مراکز داده در مخابرات وجود نداشت؛ شرکت دیتا که بعد به سازمان فناوری اطلاعات تبدیل شد، تعدادی دیتاسنتر در استان‌ها در سایز کوچک راه‌انداخت که تا سال 92 به اجرا نرسیده بود. تا ابتدای دولت تدبیر و امید اقدام خاصی نه از جهت طراحی و نه از جهت معماری برای این طرح انجام نشده بود؛ به همین دلیل این موضوع جزو نخستین تکالیف وزارت‌ ارتباطات و فناوری اطلاعات بود.


در این هفته ناصرعلی سعادت رئیس سازمان نظام صنفی رایانه‌ای کشور نیز با اشاره به اینکه بیست ودومین نمایشگاه الکامپ بهترین نمایشگاه داخلی در حوزه الکترونیک، رایانه و تجارت الکترونیک خواهد شد، گفت: ما به دنبال حضور شرکت‌های خارجی و بین‌المللی کردن این نمایشگاه در سال آینده هستیم.

دبیرخانه دائمی نمایشگاه الکامپ 22 از هفته آینده فعالیت خود را آغاز می‌کند و یکی از مهمترین برنامه‌های این مجموعه جذب غرفه داران خارجی است در عین حال سعادت از احتمال تمدید دوره انحصار اپراتور سراسری فیبرنوری که از سوی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات مطرح شده انتقاد کرد چرا که به اعتقاد این فعال حوزه فناوری تمدید انحصار اپراتور فیبرنوری می‌تواند تأثیری منفی بر بازار پروانه‌های جدید FCP بگذارد.

نگاه دیگران

نگاه دیگران

نگاه دیگران نگاهی است از دنیای گسترده صفحات گوناگون اینترنت که منتخبی از آن‌ها را در پایگاه خبری چهره و اخبار مشاهده میکنید.


0 نظر درباره‌ی این پست نوشته شده است.

ثبت نظر