داعش، برنامه پیام رسانی مختص خود ساخته است

داعش، برنامه پیام رسانی مختص خود ساخته است

به گزارش GhostSec، گروه داعش، پس از اخراج از شبکه های اجتماعی، اپلیکیشن اندرویدی امنی برای پیام رسانی، مختص خود ایجاد کردند. برنامه الواری، توسط اعضای گروه تروریستی داعش استفاده می شود تا با یکدیگر ارتباط برقرار کنند. داعش بعد از آنکه گروه هکرهای ناشناس، کار آنها را مختل کردند، استفاده از تلگرام یا واتس آپ را سخت دید و در نتیجه به فکر پیام رسان های دیگری افتاد. اگرچه این امر هم استفاده داعش از سایت هایی مانند تامبلر را متوقف نکرد.


امنیت این برنامه پیام رسان به پیچیدگی امنیت برنامه هایی مانند تلگرام یا واتس آپ نیست ولی این کار داعش نشان دهنده ترس این گروه از گزارش ها و شنود دولت هاست. این اپلیکیشن بر روی گوگل پلی نیز موجود نیست و افراد برای دانلود و استفاده از آن باید در وب جستجو کنند.
 طبق گزارش هایی که پیش از این شده بود، سیاستمداران آمریکایی سعی در شنود پیام های اعضای این گروه در شبکه های اجتماعی و اطلاع از نقشه های آنها دارند که اگر خبر استفاده از یک پیام رسان خصوصی توسط داعش درست باشد، به سادگی نمی توان از برنامه های آنها باخبر شد و عموم مردم در معرض خطر قرار می گیرند.

وجیهه نیکخواه

وجیهه نیکخواه

وجیهه ، کارشناسی ارشد کامپیوتر، گرایش نرم افزار و علاقمند به دنیای نرم افزارهای آزاد است. تمایل به یادگیری زبان های مختلف و نیز زبان های برنامه نویسی، او را به سمت نوشتن و ترجمه مباحث علمی و تکنولوژی کشانده. پیش از ورود به فیسیت به تدریس در حوزه های مختلف کامپیوتر مشغول بوده است. ترجمه،خوشنویسی و بدمینتون از جمله تفریحات مورد علاقه اوست.


0 نظر درباره‌ی این پست نوشته شده است.

ثبت نظر