شش حسگر نشت آب برای پروژه های هوشمند خانگی

شش حسگر نشت آب برای پروژه های هوشمند خانگی

 
ترموستات های هوشمند شرکت NESTاین روزها در حال گسترش از طریق مصرف کنندگان هستند.در گذشته چه کسی حدس می زد ترموستات ها روزی هوشمند شوند و از طریق اسمارت فون ها قابل کنترل باشند؟ سنسورهایی به وجود آیند که هوشمند بوده و در خانه از آن ها استفاده کرد؟


هر کسی که در خانه آبگرمکن ، ماشین ظرفشویی،یا ترکیدگی و یا نشت از لوله های آب داشته باشد ، به خوبی می داند هر چه زودتر از نشت آب مطلع شود برای مدیریت اوضاع بهتر است.هر چه زودتر مطلع شوند در هزینه ی تعمیر هم صرفه جویی خواهد شد.هر چه آب بیشتری نشت کند هزینه ی های شما نیز افزایش می یابد.به همین دلیل  این سیستم ها طراحی شده اند و به خانه های هوشمند کمک می کنند و مصرف کنندگان با افزودن وسایل خود به این سیستم می توانند از قابلیت های این سیستم استفاده کنند.
بیشتر سنسورهای آب خانه های هوشمند با باطری کار می کنند و حاوی تکنولوژی وایرلس با توان پایین مانند Z-Wave.
این سنسورها به هاب های هوشمند مرکزی خانه متصل می شوند و به کاربران این  امکان را می دهند تا از طریق اسمارت فون و تبلت خود از وضعیت دستگاه های متصل شده اطلاع یابند.
زمانی که سنسورها ، نشتی آب را حس کنند به شما از طریق اسمارت فونتان هشدار می دهند.سپس می توانید به خانه مراجعه و وضعیت را بررسی کنید.
در این قسمت به چند نوع از این سیستم های هوشمند که در بازار موجود هستند اشاره می کنیم:


سنسور های نشت آب Fibaro

fibaro-flood image 0

سنسورهای Fibaro به قیمت 59 دلار، شبیه سنسورهای معمولی نیستند.این حسگر به طور کلی شامل حسگر آب ،حسگر شیب،حسگر دما،آژیر،چراغ،پشتیبانی از Z-Wave  و دارای سیستم وایرلس است. این شرکت می گوید که با هر سیستم زنگ خطر حرفه ای نصب شده کار خواهد کرد اما شما می توانید تنظیمات شخصی خود را نیز اعمال کنید.

نشت یاب Utilitech

Iris-water-sensor
اگر شما در منزلتان از سیستم های هوشمند Lowe’s Iris استفاده می کنید این سنسور همان چیزی است که به آن نیاز دارید.البته این سنسورها با هاب های Z-Wave  هم کار می کند.این سنسور شامل یک سیم بلند 3 فوتی (تقریبا 1 متری) است و با سه باطری کار می کند و هزینه این سنسور 30 دلار است.

Wally

wally-sensor

سنسورهای Wally با بلوتوث،Z-Wave  و Zigbee (برای اطلاعات بیشتر در مورد Zigbee : http://www.zigbee.org/what-is-zigbee/ ) کار نمی کنند.
این سنسور از یک سیستم بی سیم اختصاصی استفاده می کند به صورتی که از سیم های کار شده در خانه شما (سیم های مسی) مانند آنتن استفاده می کند.
دارای سنسور رطوبت است که هم دما و هم رطوبت را تشخیص می دهد که گفته شده نه تنها در شرایط اضطراری نشت های وسیع و ناگهانی آب را اطلاع می دهد بلکه حسگرهای آن ، رطوبت ها ی کم و نشتی های کم تر را نیز متوجه می شوند.
شما به یک هاب از همین شرکت یعنی Wally نیاز دارید.از آن جایی که روش های اتصال آن انحصاری است با دیگر وسایل هوشمند خانه ی شما، سازگاری ندارد.هزینه ی خریداری یک هاب به همراه شش سنسور حدود 30 دلار است.و هر سنسور به صورت جاگانه 35 دلار قیمت دارد.

سنسورهای Overflow

quirky-OVERFLOW Product-only dark-gradient

این حسگر ها با سیستم های هوشمند خانگی Wink کار می کنند.( http://www.wink.com/ )
برای راه اندازی این سنسورها به یک هاب Wink  به قیمت 30 دلار نیاز دارید.و با 2 عدد باطری کار می کند.

سنسورهای هوشمند رطوبت  SmartSense

smart-things-smartsense-moisture-med

این سنسورها بر اساس سیستم های SmartThings طراحی شده اند.اگر خانه ی شما دارای سیستم های این شرکت باشد می توانید از این سنسورها استفاده کنید.
کمپانی سازنده ی این سنسورها ، پکیجی شامل سنسور رطوبتی یکی برای نصب در زیر سینک آشپزخانه و دیگری برای آبگرمکن عرضه کرده است ،به همراه یک هاب Z-Wave .


سنسورهای هوشمند نشت آب INSTEON 2852-222

insteon-water-leak-sensor
برای استفاده از این سنسورها خانه ی شما باید مجهز به سیستم Insteonباشد.این سنسور تنها قابلیت هشدار در مورد نشت آب را دارد .باطری این سنسور به مدت 10 سال کار می کند.

ارغوان ایاز

ارغوان ایاز

ارغوان روانشناسی بالینی خوانده و اکنون دانشجوی ارشد روان سنجی است. عاشق به تمام معنای موزیک، دنیای تکنولوژی ، روانشناسی و هر چیزی است که بتواند توانایی خود را در یادگیری آن محک بزند. او طرفدار سرسخت ویندوز و ویندوز فون است


0 نظر درباره‌ی این پست نوشته شده است.

ثبت نظر