گوگل پتنت های باتری را به فروش می رساند

گوگل پتنت های باتری را به فروش می رساند

بنابر گزارش بیزینس اینسایدر، گوگل فروش 138 پتنت آمریکایی و 69 پتنت خارج از آمریکا مربوط به تکنولوژی باتری را آغاز کرده است. این پتنت ها که هم اکنون در حال فروش است به شش گروه تقسیم شده که شامل هیبرید، شارژ و سخت افزار می شود. قیمت این پتنت ها عمومی نیست و تنها توسط خریداران واقعی قابل دسترسی است.


در مستندات مربوط به پتنت ها، پنج پتنت از 207 تا، به صورت ویژه نشان داده شده اند. به طور مثال یکی از آنها، روش و دستگاهی برای شارژ باتری می باشد. بر اساس گزارش های رسیده، همه این پتنت ها اساسا به موتورولا تعلق داشتند که گوگل آنها را در سال 2011 با قیمت 12.5 میلیارد دلار خریداری کرد. گوگل بعدها، موتورولا را با قیمت 2.5 میلیارد دلار به لنوو فروخت.
گوگل در سال 2015، پنجمین شرکتی بوده است که بیشترین تعداد پتنت را به خود اختصاص داده، سامسونگ در جایگاه اول، ال جی در جایگاه چهارم و مایکروسافت در جایگاه نهم قرار گرفته اند.

وجیهه نیکخواه

وجیهه نیکخواه

وجیهه ، کارشناسی ارشد کامپیوتر، گرایش نرم افزار و علاقمند به دنیای نرم افزارهای آزاد است. تمایل به یادگیری زبان های مختلف و نیز زبان های برنامه نویسی، او را به سمت نوشتن و ترجمه مباحث علمی و تکنولوژی کشانده. پیش از ورود به فیسیت به تدریس در حوزه های مختلف کامپیوتر مشغول بوده است. ترجمه،خوشنویسی و بدمینتون از جمله تفریحات مورد علاقه اوست.


0 نظر درباره‌ی این پست نوشته شده است.

ثبت نظر