10 تیتر داغ دنیای آی تی از نبرد هکرهای ناشناس با ژاپنی‌های نهنگ کُش تا سقوط سهام توئیتر

10 تیتر داغ دنیای آی تی از نبرد هکرهای ناشناس با ژاپنی‌های نهنگ کُش تا سقوط سهام توئیتر

خبرآنلاین:
شماره 1 - کمپانی GoPro، سازنده دوربین‌های دیجیتال با اعلام اخراج 7 درصد از نیروها و افت فروش 2015 به سطح 1.6 میلیارد دلار، وارد بحران شده و سهامش در بازار به‌شدت سقوط کرد.
شماره 2 - وزیر کشور انگلیس- ترزا می-  از لایحه جاسوسی علیه شهروندان انگلیسی روی فضای مجازی به‌شدت دفاع کرد. بسیاری از سازمان‌های داخلی و خارجی انگلیس و کمپانی‌هایی مانند گوگل ، مایکروسافت و ... نسبت به‌احتمال تصویب چنین لایحه‌ای در پارلمان بریتانیا ابراز نگرانی کرده‌اند.

شماره 3 - تشکیلات سری «گوگل ایکس» با تغییر برند تجاری، پسوند گوگل را از نام خود حذف کرد. به دنبال ایجاد تشکیلات تجاری آلفابت، بسیاری از کمپانی‌های وابسته به گوگل تغییر نام و برند می‌دهند.

شماره 4 - مبدعان پروژه Google DeepMind و به‌خصوص «دمیس هاسابیس» و مصطفی سلیمان بیش از 25 میلیون دلار روی استارتاپ Babylon Health سرمایه‌گذاری کردند. با این پروژه می‌توان آر طریق گوشی هوشمند با پزشک خود تماس برقرار کرد.

شماره 5 - Soundcloud و گروه موسیقاییUMG در یک توافق تاریخی وارد بازار آمریکا می‌شوند. این گروه تجاری با داشتن پلتفرم به اشتراک‌گذاری موسیقی با بیش از 100 میلیونت- رک / Track و 175 میلیون کاربر، قدرت بزرگی در دنیای موسیقی آنلاین به شمار می‌رود.

شماره 6 - داستان سقوط ارزش سهام توئیتر نیز برای خود حکایتی جدید شده است. با سقوط 5 درصد از سهام توئیتر ارزش هر سهم به 18 دلار رسید.

شماره 7 - مایکروسافت فناوری تحت اختیار کمپانی نیوزیلندی را به قیمت نامعلوم خرید. کمپانی Event Zero مدیریت بر اسکایپ را در محیط‌های تجاری و با کاربران فراوان مهیا می‌سازد.

شماره 8 - سری جدید نبرد روبات‌ها در بی‌بی‌سی آماده پخش شد. به دلیل نگاه آینده‌نگرانه، علاقه‌مندان به دنیای روبات عاشق این برنامه شده‌اند.

شماره 9 - هکرهای انا-نی-موس / ناشناس مسئولیت هک دو وب‌سایت متعلق به نیسان ژاپن را بر عهده گرفتند. آن‌ها باهدف تنبیه ژاپنی‌هایی که غیرقانونی دست به شکار نهنگ در دریا می‌زنند، دست به این هک زدند.

شماره 10 - خواننده رپ بنام Snoop با 8 میلیون فالوور، مایکروسافت را تهدید کرد که اگر مشکل قطع و وصل شدن سرورهای گیم ایکس باکس وان را حل نکند، با این کنسول خداحافظی کرده و به‌سوی پلی‌استیشن می‌رود!

(عکس خبر مربوط به نیک وودمن موسس و مدیر GoPro است)

نگاه دیگران

نگاه دیگران

نگاه دیگران نگاهی است از دنیای گسترده صفحات گوناگون اینترنت که منتخبی از آن‌ها را در پایگاه خبری چهره و اخبار مشاهده میکنید.


0 نظر درباره‌ی این پست نوشته شده است.

ثبت نظر