نمونه‌سازی آلیاژهای مستحکم و سبک وزن صنایع هوا و فضا

نمونه‌سازی آلیاژهای مستحکم و سبک وزن صنایع هوا و فضا

به گزارش خبرگزاری مهر، مهدی وحدتی دانش‌آموخته دکترای مهندسی ساخت و تولید دانشگاه تهران، توانست با انتقال و اعمال موثر ارتعاشات اولتراسونیک، موفق به شکل‌دهی تدریجی آلیاژهای مستحکم و سبک وزن صنایع هوا و فضا در دمای اتاق شود.

با اشاره به اهمیت جایگاه نمونه‌سازی سریع به ویژه در ارتباط با شکل‌دهی آلیاژهای آلومینیم، تیتانیوم و منیزیم در صنایع هوایی، در این پژوهش، فرآیند شکل‌دهی تدریجی تک‌‌نقطه‌ای به کمک ارتعاشات اولتراسونیک که به اختصار UVaSPIF نامیده می‌شود، توسعه داده‌ شد و بدین منظور، تأثیرات سطحی و حجمی ارتعاشات اولتراسونیک بر مکانیزم فرآیند شکل‌دهی تدریجی مورد مطالعه قرار گرفت.

شایان ذکر است از نتایج این پژوهش که با هدایت دکتررمضانعلی مهدوی نژاد به انجام رسیده است، ۲ مقاله آی اس آی، ۲ مقاله ISC و ۳ مقاله در مجلات و کنفرانس‌های معتبر خارجی و داخلی منتشر شده است.

همچنین اختراع حاصل از یافته‌های این پژوهش که با تأیید سازمان پژوهش‌های علمی و صنعتی ایران به ثبت رسید (طبقه‌بندی بین‌المللی: F۱۶B; B۲۲) موفق به احراز رتبه سطح سه جشنواره رویش بنیاد ملی نخبگان شده است.

نگاه دیگران

نگاه دیگران

نگاه دیگران نگاهی است از دنیای گسترده صفحات گوناگون اینترنت که منتخبی از آن‌ها را در پایگاه خبری چهره و اخبار مشاهده میکنید.


0 نظر درباره‌ی این پست نوشته شده است.

ثبت نظر