12 گام ابتدایی برای برنامه نویس شدن

12 گام ابتدایی برای برنامه نویس شدن


برنامه نویسی علم موشک نیست ولی از آن در علم موشک سازی استفاده می شود.برنامه نویسی مانند ورزش کردن است،هر چه تمرین بیشتری داشته باشید مهارت های شما افزایش می یابد و هر چه بیشتر می گذرد شما حرفه ای تر می شوید.حرفه ای شدن راه دشوار و غیر قابل تصوری نیست،اگر در کار جدی و صبور باشید.


بیشتر افراد متخصص بر این عقیده هستند که قدم اول کد نویسان بزرگ ،علاقه ی شدید آن ها به کامپیوتر و اشتیاق و خلاقیت است.


1 -شروع : قبل از اینکه کار خود را شروع کنید،مطمئن شوید که واقعا می خواهید در این راه قدم بردارید و این مسیر همانی است که میخواهید.وقتی تصمیم درست را بگیرید،بخش بزرگی از مسیر را پیموده اید.این اولین قدم و ساده ترین آن است.
2 – زود کلافه نشوید : کامپیوتر قابلیت این را دارد که هر زمانی شما را غافلگیر کند،ممکن است ناگهان متوجه شوید بیشتر کاری که در یک بازه ی زمانی انجام داده اید از بین رفته،نگران نباشید این برای حرفه ای ترین هاهم اتفاق می افتد.

3 –دره ی سیلیکان (Silicon Valley) : دره سیلیکان ؛ محلی در دره سانتا کلاری کالیفرنیا با گسترده ترین تمرکز تجارت و تکنولوژی عالی در جهان.البته نقل مکان به این منطقه برای همه ممکن نیست .اما خوب است این را بدانید که بهشت برنامه نویسان است،در این منطقه تقریبا بیشتر افراد برنامه نویس هستنند و یا در شاغل مرتبط فعالیت می کنند. به هر حال سعی کنید با برنامه نویسان در ارتباط و تعامل باشید.

4 – کتاب : بهترین کتاب های برنامه نویسی را تهیه کنید.اطلاعات خود را به روز کنید.با برنامهنویسان در تعامل باشید.بهترین کتاب ها و منابع معتبر و به روز را تهیه کنید و جز به جز بخوانید.
5 – یک مربی خوب پیدا کنید: همان تعامل با برنامه نویسان دیگر و پیدا کردن یک راهنمای خوب که برای کار شما بسیار مفید است.

6-ابجکت اورینتت (Object Oriented) : یک زبان برنامه نویسی است که انقلابی در بخش برنامه نویسی به وجود آورد.برای بهتر متوجه شدن کتاب های مربوط به OOP را بخوانید.
7 – کدهای خود را پابلیک کنید: زمانی که شما کد می نویسید باید در معرض دید دیگران قرار دهید تا آن ها هم ببینند.این کار باعث می شود معایب و نقاط قوت کار خود را متوجه شوید و در مورد آن با دیگران به تبادل نظر بپردازید و روز به روز حرفه ای تر شوید.
8 – از گیت هاب استفاده کنید: در دنیایی که ما زندگی می کنیم،کنترل نسخه (Version control) بسیار مهم است.استفاده از گیت هاب را حتما بیاموزید.
9- راه خود را بشناسید : برنامه نویسی مانند هنر است ، از این جهت باید آن چیزی که خلاقانه و برآمده از ذهنتان است را انجام دهید.برای خودتان کد بنویسید این باعث می شود ذهنتان آزاد شود و شوقتان بیشتر گردد.
10- ساده بودن : چگونه می توان کد خوب و جالب نوشت؟ سخت نیست.کد خوب کدی است که قابل فهم باشد و خوب نوشته شده باشد.طبقه بندی خوبی داشته باشد. به علاوه باید مشخص باشد که کد شما دقیقا برای چیست و گاهی لازم است توضیحاتی در مورد آن ها بدهید.

11- متفاوت بودن : سعی کنید فقط در یک شاخه فعالیت نکیند و کدهای مختلف با موضوعات مختلف بنویسید و بیشتر راه ها را امتحان کنید. این همان رمزی است که باعث می شود شما روز به روز قدرتمند تر شوید. ممکن است در ابتدا آسان به نظر نیاید اما باعث می شود بعد از مدتی خودتان متوجه خواهید شد چقدر برایتان خوب بوده است.
12 – لینوکس را یاد بگیرید : امروزه درک کردن لینوکس و خط فرمان های مربوط به آن  در دنیای برنامه نویسی بسیار مهم است.حتما لینوکس و نکات آن را به خوبی یاد بگیرید.

ارغوان ایاز

ارغوان ایاز

ارغوان روانشناسی بالینی خوانده و اکنون دانشجوی ارشد روان سنجی است. عاشق به تمام معنای موزیک، دنیای تکنولوژی ، روانشناسی و هر چیزی است که بتواند توانایی خود را در یادگیری آن محک بزند. او طرفدار سرسخت ویندوز و ویندوز فون است


1 نظر درباره‌ی این پست نوشته شده است.

مجید

شنبه, 22 خرداد 1395

سلام ممنون که به برنامه نویسی هم اهمیت میدید . ولی خواستم بگم که اشتباه را توی متن تصحیح کنید (تا بچه هایی که تازه کارن گمراه نشن).
OOP یک زبان برنامه نویسی نیست !!!
فقط یک روشه.

پاسخ

ثبت نظر