شکست در فرود فالکون 9 بر روی سطح شناور دریا، برای سومین بار

شکست در فرود فالکون 9 بر روی سطح شناور دریا، برای سومین بار

اسپیس ایکس راکت فالکون 9 را که پیش از این هم از آن بهره برده بود، با موفقیت، همراه با ماهواره جدید اقیانوسی ناسا به فضا فرستاد. هرچند که فرود این راکت چندان موفقیت آمیز نبود. پیش از این برنامه ریزی شده بود که راکت خصوصی فالکون 9 اسپیس ایکس، پس از قرار دادن ماهواره نظارت اقیانوس جیسون 3 در مدار، به سطحی که بر روی اقیانوس آرام گذاشته بودند بازگردد.


این راکت از پایگاه نیروی هوایی وندنبرگ کالیفرنیا بلند شد. ماهواره جیسون 3، 1124 پوند وزن و در حدود 3.3 فوت ارتفاع دارد. این، دومین ارسال اسپیس ایکس از وندنبرگ بود که با مه غلیظی نیز محاصره شده بود. ارسال این راکت بدون هیچ مانعی انجام شد. انتظار می رفت که این راکت به سطح بزرگی که روی اقیانوس قرار گرفته بود، چند دقیقه پس از ارسال بازگردد.
خبرگزاری ها گزارش داده اند که بلند شدن این راکت خوب بوده، ولی اسپیس ایکس توئیت های خود را با شکست در فرود راکت به پایان رساند. یکی از چرخهای این راکت، پس از بازگشت، شکسته بود. این سومین بار است که این شرکت در فرود آمدن راکت خود بر روی یک سطح شناور، شکست می خورد.
اسپیس ایکس، در سال 2002، توسط رئیس تسلا موتورز در کالیفرنیا تاسیس شد. هدف از راه اندازی این شرکت، خلق تکنولوژی هایی برای کاهش هزینه ارسال راکت به فضا و امکان بخشی مهاجرت به مریخ بود. این شرکت چرخ های فالکون 1 و فالکون 9 را به گونه ای ساخته است که دارای قابلیت استفاده مجدد باشند. اسپیس ایکس، فالکون 1 را در سال 2008 به مدار فرستاد و در سال 2015 موفق شد که برای اولین بار فالکون 9 را با موفقیت به زمین برگرداند.

وجیهه نیکخواه

وجیهه نیکخواه

وجیهه ، کارشناسی ارشد کامپیوتر، گرایش نرم افزار و علاقمند به دنیای نرم افزارهای آزاد است. تمایل به یادگیری زبان های مختلف و نیز زبان های برنامه نویسی، او را به سمت نوشتن و ترجمه مباحث علمی و تکنولوژی کشانده. پیش از ورود به فیسیت به تدریس در حوزه های مختلف کامپیوتر مشغول بوده است. ترجمه،خوشنویسی و بدمینتون از جمله تفریحات مورد علاقه اوست.


0 نظر درباره‌ی این پست نوشته شده است.

ثبت نظر