گوگل، نسخه ای از یوتیوب مختص پاکستان ارائه کرد

گوگل، نسخه ای از یوتیوب مختص پاکستان ارائه کرد


گوگل نسخه مخصوصی از یوتیوب برای پاکستان عرضه کرده با این ویژگی که دولت پاکستان کنترل بیشتری بر محتویات آن خواهد داشت که در این صورت ممنوعیت سه ساله این سرویس در پاکستان لغو خواهد شد. این ممنوعیت از سپتامبر 2012، بعد از آپلود فیلمی ضد اسلامی بر این سایت، اعمال شد. انتظار می رفت که این سرویس به زودی آزاد شود ولی مذاکرات شکست خورد و این سرویس همچنان فیلتر باقی ماند.


حال گزارش شده است که نسخه پاکستانی یوتیوب به مسئولان این امکان را می دهد که محتویات نامناسب بلاک شود و در اختیار کاربران در داخل این کشور قرار نگیرد.
وزیر ارتباطات و اطلاعات پاکستان گفته است: "گوگل یک سرویس وب آنلاین فراهم کرده که درخواست برای بلاک کردن دسترسی به محتویات نامناسب، مستقیما به گوگل ارسال می شود و گوگل دسترسی به آن فیلم را برای کاربران پاکستانی ممنوع می کند."
یوتیوب در کشورهای دیگری نیز مانند ترکیه فیلتر می باشد. آیا گوگل، چنین نسخه ای از یوتیوب را برای کشورهایی مانند ایران یا ترکیه عرضه خواهد کرد؟

وجیهه نیکخواه

وجیهه نیکخواه

وجیهه ، کارشناسی ارشد کامپیوتر، گرایش نرم افزار و علاقمند به دنیای نرم افزارهای آزاد است. تمایل به یادگیری زبان های مختلف و نیز زبان های برنامه نویسی، او را به سمت نوشتن و ترجمه مباحث علمی و تکنولوژی کشانده. پیش از ورود به فیسیت به تدریس در حوزه های مختلف کامپیوتر مشغول بوده است. ترجمه،خوشنویسی و بدمینتون از جمله تفریحات مورد علاقه اوست.


0 نظر درباره‌ی این پست نوشته شده است.

ثبت نظر