AsteroidOS، سیستم عاملی متن باز برای ساعت های هوشمند

AsteroidOS، سیستم عاملی متن باز برای ساعت های هوشمند

چندین سیستم عامل مخصوص ساعت هوشمند، هم اکنون در دنیای تکنولوژی موجود است. تعدادی از پوشیدنی ها، در حال حاضر اندروید را اجرا می کنند. اخیرا سیستم عامل جدیدی برای ساعت ها به میدان آمده است که استروید او اس (AsteroidOS) نام دارد و می تواند جایگزینی برای اندروید ویر (Android Wear) در ساعت های هوشمند باشد. استروید او اس رایگان و متن باز است.


این سیستم عامل را، هر فردی می تواند به آسانی نصب کند و نیز شما کنترل بیشتری بر نرم افزارهای اجرا شده بر روی دستگاه های خود دارید. استروید او اس، یک پروژه گروهی است که در مراحل اولیه توسعه می باشد. استروید هم اکنون می تواند بر روی ساعت ال جی جی (LG G)  اصلی نصب گردد.
صاحبان ساعت های پوشیدنی جی، باید به هشدارهای این سیستم عامل پیش از نصب آگاه باشند. بلوتوث در استروید، در حال حاضر به صورت جزئی پشتیبانی می شود و برنامه های اندکی هم برای نصب موجود است. سازندگان این سیستم عامل به دنبال توسعه دهندگان جدیدی برای کمک به توسعه این سیستم عامل برای اجرا بر روی دیگر ساعت ها، بهبود کارآیی و افزودن برنامه های دیگر به استروید می باشند. واسط کاربری استروید او اس، گرافیک و SDK همگی بر اساس اپن امبدد، QT و QML نوشته شده اند.

وجیهه نیکخواه

وجیهه نیکخواه

وجیهه ، کارشناسی ارشد کامپیوتر، گرایش نرم افزار و علاقمند به دنیای نرم افزارهای آزاد است. تمایل به یادگیری زبان های مختلف و نیز زبان های برنامه نویسی، او را به سمت نوشتن و ترجمه مباحث علمی و تکنولوژی کشانده. پیش از ورود به فیسیت به تدریس در حوزه های مختلف کامپیوتر مشغول بوده است. ترجمه،خوشنویسی و بدمینتون از جمله تفریحات مورد علاقه اوست.


0 نظر درباره‌ی این پست نوشته شده است.

ثبت نظر