Cossacks 3بازی های به سبک RTS را دوباره رواج دادند.

Cossacks 3بازی های به سبک RTS را دوباره رواج دادند.


Cossacks 3(جنگ های اروپایی) بازی های به سبک RTS (راهبرد بی درنگ) را دوباره رواج دادند.
Cossacksیک بازی کامپیوتری استراتژی است که توسط شرکتGSC Game Worldدرسال۲۰۰۱به بازار ارائه شد.ماجرای بازی در اروپای قرن‌های۱۷و۱۸بین۱۶کشورمطرح در سیاست اروپا می‌گذرد.

بازیگرمی‌تواند درابتدای بازی ازسه گزینه عملیا ت جنگی(campaign)،ماموریت جنگی(single mission) ونقشه تصادفی(random map) یکی راانتخاب کند.مهمترین نقطه قوت بازی تنوع ملت‌های مختلف و تجهیزات آن‌ها می‌باشد که باعث می‌شود بازیگر باانتخاب هر ملت با نکات جدیدی روبرو شود.Cossacks 3 نسخه ی جدیدی از این بازی است که در ادامه ویژگی های آن، نکات مثبت و منفی پیرامون آن ارایه شده است.
کمپانی بازی سازی GSC Game World اعلام کرده است که نسخه ی جدیدی از بازی های محبوب استراتژی بلادرنگ Cossacks را با نام Cossacks 3 به بازار عرضه خواهد کرد. این بازی در سال جاری، برای سیستم کامپیوتر شخصی، Mac و Linux در دسترس قرار خواهد گرفت.

82073 600x313
Cossacks 3 نسخه ی جدید بازی ای است که در سال 2001 برای اولین بار عرضه شد. اسم این بازی بر اساس واقعه ای تاریخی در اروپا انتخاب شده بود و بازیکن ها می بایست در لحظه هزاران واحد مختلف را در بازی کنترل می کردند، که نسبت به تمام بازی های دیگر از این نوع، بسیار بیشتر بود.
نسخه ی اولیه ی بازی، Cossacks: جنگ های اروپایی به نوعی منحصر به فرد بودند به طوری که طراحان بازی تصمیم گرفتند از کشمکش و نبرد بین اروپاییان در قرن های 17 و 18، به عنوان داستان بازی تا استفاده از داستان های تخیلی و فانتزی، استفاده کنند. در آن دوره لشکری از سربازان با لباس های رنگی در میدان جنگ قدم رو می رفتند و یکدیگر را به تیر می بستند. طراحان بازیGame WorldGSC تصمیم گرفتند تا این نمای جنگی را در بازی بازسازی کنند.

82073 600x314
Cossacks 3 با همان ایده ی اولیه ی Cossacks ساخته شد ولی مجموعه ی بزرگی از سربازان، تا 10000 نفر، 12 ملت نمایان گر قدرت اصلی اروپا در آن عصر و 140 بنای مختلف تاریخی را شامل می شود.
عرضه ی نسخه ی اصلی Cossacks توسط GSC Game World:European Wars (جنگ های اروپایی)، از انواع بازی های استراتژی بلادرنگ (RTS) ، بازی بسیار محبوبی روی کامپیوترهای شخصی و Macبود. در اواخر دهه ی 1920 و اوایل دهه ی 2000 موجی از بازی های RTSمثل Age of Empires, Command & Conquer  و StarCraft، از استودیوهای بزرگ مثل Electronic Arts، Activision و Microsoftبه بازار عرضه شد.
داستان بازی از این قرار است که کارگران منابعی را جمع آوری می کنند و ساختمان های جدید گوناگونی به عنوان واحدهای نظامی می سازند یا این که ساختمان های قبلی را به هدف ارتقای قابلیت های مبارزه تغییر می دهند. بازیگران واحدها و ساختمان های خود را کنترل می کنند و از کارگران برای جمع آوری منابع استفاده می کنند و همواره در تلاش برای دفع دشمنان هستند. تمام این موارد در لحظه اتفاق می افتند.

82073 600x315
علارغم محبوبیت این نوع بازی، Cossacks  خود را از بین برد، به این دلیل که بازی برخلاف تغییرات در زمینه ی تنظیمات، تقریباً مثل قبل بود و ویژگی های پیشرفته ی اضافه شده به آن، تنها بازی را سخت تر ساخته بود و به ویژه درخواست آن را محدود کرده بود.
و حالا Cossacks 3 توانایی معرفی نسلی جدید از بازی را برای سبک استراتژی بلادرنگ (RTS) دارد.
تحلیل گر اصلی در Enderle Group، Rob Enderle، می گوید: " برای بازی هایی به این شکل، این که چقدر خوب بازی انجام می شود، اهمیت دارد."
به علاوه واقعی بودن گرافیک و ارتباط اجسام در بازی از نظر Rob Ederle بسیار مهم تلقی می شود.
Rob Ederle در مصاحبه ای با TeckNewsWorld اضافه می کند که اجسام استفاده شده در بازی، در بازار غرب ممکن است مورد بحث قرار بگیرد اما در اروپا و اروپای شرقی بدون مشکلی پذیرفته می شود. به علاوه در سراسر جهان افراد زیادی هستند که بازی های دوره ای را دوست دارند.
روندی که GSC Game World برای این بازی پیش گرفته است، تاریخی است و این برای علاقه مندان به تاریخ جذاب است اما ممکن است افراد زیادی را جذب نکند به این دلیل که داستان های تخیلی پیش زمینه ی بسیاری از بازی های جنگی شده است.
تکامل بازی سازی
مانعی که در برابر RTS وجود دارد این است که این سبک بازی سازی، در دهه ی گذشته توسط بازار بازی سازی به شدت بسط شده است.
از نظر Joost van Dreunen، تحلیل گر اصلی Super Data Researchسبک بازی سازی RTS زنده است ولی در واقع به شکل پیشرفته ی MOBA در حال ارتقا است.
MOBA و ARTS ترکیب یکسانی از بازی را شامل می شوند ولی به طور معمول در مقایسه با بازی های RTS که 1 ساعت یا حتی بیشتر زمان می برند،بازی های کوتاه تری دارند
بازی های ویدیویی بروزشده به ویژه روی کامپیوتر های شخصی اغلب توجه بازیکنان را جلب می کنند، چراکه بازی های قدیمی غالباً روی نسخه های جدید سخت افزار قابل اجرا نیستند، حتی اگر هم قابل استفاده باشند تفاوت هایی از نظر گرافیک احساس می شود. به همین دلیل بازیگران اغلب خواستار بازی های محبوب بروزشده ی خود هستند.

82073 600x316
Chronis می گوید که Cossacks نسخه ی جدیدی است پس درخواست از طرف بازیگران، برای آن وجود دارد. او می افزاید که قطعاً برای بازی به سبک RTS بازار وجود دارد اما سوال اصلی این است که آیا افرادی که با این بازی آشنایی ندارند، جذب آن می شوند؟ اگر نه، شانس زیادی برای این نوع بازی در بازار وجود نخواهد داشت.
Cossacks 3 را نمی توان یک موفقیت بزرگ و بازی محشر تلقی کرد. این بازی ارتقا یافته نسخه ی محبوب قبلی است اما موفقیت بزرگی نیست. این موضوع بزرگ ترین مشکلی ایست که این بازی با آن روبرو است.
Supper Data’s Van Dreunen در مصاحبه ی با TeckNewsWorld می گوید این امکان وجود دارد که بازی با سبک RTS به بازار عرضه شود و مورد توجه قرار بگیرد، اما بازی های جایگزین بسیاری هستند که بازگشت به جریان اصلی بازار را برای این نوع بازی ها سخت کرده اند.
به عنوان نکته ی آخر به یک مزیت بازی Cossacks 3 اشاره می شود و آن این که این بازی به اندازه ی بسیاری از بازی های امروزی کنسول، گران نیست.


1 نظر درباره‌ی این پست نوشته شده است.

kasra

چهارشنبه, 16 تیر 1395

این بازی رو کی میشه دانلود کرد؟

پاسخ

ثبت نظر