4 راه که توسط آن می توان مرور وب خصوصی شما را کنترل کرد

4 راه که توسط آن می توان مرور وب خصوصی شما را کنترل کرد


مرور وب خصوصی و به صورت ناشناس همیشه هم خصوصی نیست، و راه هایی برای کنترل آن وجود دارد. با شناخت این راه ها می توان از آن ها بیشتر در امان ماند.آیا مرور وب خصوصی واقعا خصوصی است؟ خوب در 99 درصد مواقع بلی. شما یک پنجره خاص را در مرورگر وب خود باز می کنید و از آن برای چیزهایی استفاده می کنید که ترجیح می دهید در سوابقتان ثبت نشود. وقتی که کارتان تمام شد، آن را می بندید و به راحتی همه چیز فراموش می شود. اما همیشه این اتفاق نمی افتد. راه های بسیار زیادی وجود دارد که توسط آن ها مرور وب خصوصی را می توان شکست داد.

واحد پردازش گرافیکی(  GPU ) انویدیا هیچ چیز را فراموش نمی کند
دو سال پیش یک دانشجوی مهندسی کامپیوتر، اندرسون، متوجه یک مشکل شد. مشخص شد که نقص بزرگی در حافظه درایور های گرافیکی انویدیا وجود دارد. اندرسون در مورد این باگ به انویدیا و گوگل خبر داد، ولی از آن ها خبری نشنید. پس از دو سال که منتظر شد که این مشکل رفع شود، اندرسون خود دست به کار شد و این مطلب را در بلاگش منتشر کرد.
حتی هنوز هم انویدیا این نقص را دارد.

انگشت نگاری کانواس ( کانواس فینگر پرینتینگ)
می توان کوکی ها را پاک کرد، می توان ادبلاک نصب کرد، می توانید از وی پی ان استفاده کنید، می توان حالت ناشناس را فعال کرد، ولی کانواس فینگر پرینتینگ بدون هیچ مشکلی می تواند از همه آن ها بگذرد.
چگونه کار می کند؟ با رابط برنامه نویسی نرم افزار کانواس  HTML5، که یک خط نامرئی و یا تصویر ایجاد می کند که می تواند آن کامپیوتر خاص را شناسایی کند. نکته این است که هر نشانه شناسایی برای هر کامپیوتر منحصر به فرد است، اگرچه احتمال تلاقی و یکی شدن هم وجود دارد.
هر چیزی از پیکر بندی واحد پردازش گرافیکی گرفته تا مرورگر، تا این که چه پلاگر هایی نصب هستند، این نشانه ها را ایجاد می کند.
تنها راه ممکن برای شکست دادن آن این است که صفحه وبی را که در آن هستید را با استفاده از المان کانواس است. برای این کار یا باید یک مرورگر قدیمی تر نصب کنید ( می توانید ویندوز اکسپلورر 6 را دانلود کنید) و یا جاواسکریپت را غیر فعال کنید. البته این تاثیر منفی روی کارتان می گذارد چرا که بیشتر سایت ها به جاوااسکریپت وابسته هستند و بدون آن درست عمل نمی کنند.

مرد میانی همه چیز را می بیند
مرور ناشناس فقط از طریق مرورگر امکان پذیر است. همین که بسته شما از کامپیوتر شما خارج شود و راهش را از طریق اینترنت به مقصد پیش بگیرد هر چیزی ممکن است.
اگر کسی در همان شبکه محلی شما باشد، می تواند ترافیک شما را رهگیری کند. نرم افزار مورد نیاز آن چیز خطرناک و ترسناکی نیست، فقط وایرشارک است.
یک تهدید دیگر این است که فردی به عنوان یک گره در مسیری که اطلاعات از کامپیوتر شما خارج شده و به سمت مقصدش می رود عمل کند. یکی از نمونه های مشترک آن هات سپات های غیر قابل اعتماد است، که بعضی شبکه های وایرلس می سازند تا مردم بتوانند به آن ها متصل شوند تا بتوانند همه ترافیک هایی که وارد شبکه می شوند را دریافت و کنترل کنند که به آن حمله مرد میانی می گویند. 


کارهایی است که می توان برای کاهش این اتفاق انجام داد. اول،پلاگین HTTPS Everywhere  را که برای کروم و فایرفاکس وجود دارد را نصب کنید. گرچه نه صد در صد ولی این کار می تواند کمک کند.  لازم به ذکر است که HTTPS Everywhere می تواند روی بعضی از وبسایت ها عوارض جانبی بگذارد.
دوم این که می توانید از یک وی پی ان استفاده کنید. این کار یک تونل به اتصال امن می زند و هیچ کس در شبکه نمی تواند کار شما را کنترل کند.

بد افزار و اکستنشن های مرورگر ها
اگر کامپیوتر شما مرکز ویروس ها و بدافزار هاست، هیچ حالت ناشناس و خصوصی نمی تواند شما را امن نگاه دارد. اگر هر کلیدی که فشار می دهید با کی لاگر ردیابی شود، فشار دادن دکمه های CTRL-SHIFT-N نمی تواند ناگهان حریم شخصی شما را حفظ کند. بهترین کار این است که کامپیوتر خود را از همه ویروس ها پاک کنید. این چیزی است که در نسخه های جدید ویندوز بسیار ساده تر شده است.
یکی از حمله های بالقوه به حالت ناشناس از طریق اکستنشن مرورگر می باشد. اگر از یک اکستنشن استفاده می کنید که همه کارهای شما را به صورت آنلاین ضبط می کند، و آن را در حالت ناشناس فعال می کنید، همه مزایای حالت ناشناس را از بین می برید.

حالت ناشناس: محدودیت های خود را بشناسید
حالت ناشناس برای موقعی که می خواهید بدون این که از خود اثری به جای بگذارید بسیار عالی است. اما به خاطر داشته باشید که راهی مطمئن برای امن ماندن در دنیای آنلاین نیست. می تواند به راحتی تضعیف شود، از طریق یک درایور GPU غیر قابل اعتماد گرفته تا یک کروم اکستنشن مشکل دار ، تا حتی حمله مرد میانی.

مارال رضایی

مارال رضایی

مارال هشت سال است که یه عنوان مترجم مشغول به فعالیت است.او دارای مدرک کارشناسی ارشد زبان و ادبیات فرانسه از دانشگاه است و به سه زبان انگلیسی، فرانسه و اسپانیایی صحبت می کند. مارال به ادبیات، سینما و موسیقی راک علاقه مند است و به دنبال یک تجربه متفاوت به وادی تکنولوژی قدم گذاشته.


0 نظر درباره‌ی این پست نوشته شده است.

ثبت نظر