یک حقه هوشمندانه برای این که سریع تر به ایمیل هایتان جواب داده شود.

یک حقه هوشمندانه برای این که سریع تر به ایمیل هایتان جواب داده شود.

آیا شما هم یکی از افرادی هستید که وقتی به کسی ایمیل می فرستید پاسخی دریافت نمی کنید؟ می توان برای بعضی از ایمیل ها فرمولی به کار برد که فرد را ترغیب به پاسخ دادن می کند.شما هم یکی از افرادی هستید که وقتی ایمیلی می فرستید سال ها باید منتظر پاسخ بمانید ؟ قصد دارید در مورد جزئیات یک پروژه با یک مشتری صحبت می کنید و یا به همسرتان  برای تصمیم گیری در مورد رنگ دیوارها بحث ایمیل می دهید و پاسخی دریافت نمی کنید. در هر صورت تنها نیستید.


آنچه که مهم است این است که چنین ایمیل هایی دارای محتوایی مثل تصمیم گیری و یا برنامه ریزی می باشند که ما معمولا با فرستادن ایمیل هایی با جملاتی با پایان باز و مبهم مانند " نظرت را به من بگو" ، گیرنده ایمیل را متعهد به پاسخ دادن می کنیم.
حال تصور کنید که شما خود گیرنده چنین ایمیلی هستید. معمولا آن را به تعویق می اندازید و می گویید که بعدا به آن می پردازید چرا که وقت و انرژی کافی را ندارید که در آن لحظه به آن فکر کنید و پاسخ دهید که کار ها چگونه باید انجام شوند. خوب، این کاری است که بقیه نیز انجام می دهند.
خوب چکار کنیم که پاسخ های سریع تری به ایمیل هایمان بگیریم؟ ساده است. شما با به کار بردن یک سری منطق می توانید شرایط را به نفع خود تغییر دهید و کار را برای گیرنده ایمیل راحت تر کنید. نام آن را ایده اول بگذارید. اما آن را با یک ایده دوم پشتیبانی کنید.
گیرنده می تواند پاسخ دهد که " ایده اول خوب است" ( یا ایده دوم، با توجه به انچه گفته اید) و یا حتی می تواند یک ایده سوم هم پیشنهاد دهد. با این روش نه تنها یک تصمیم گرفته می شود، بلکه فرد پاسخ گو بیشتر ترغیب می شود که سریع تر پاسخ دهد.

مارال رضایی

مارال رضایی

مارال هشت سال است که یه عنوان مترجم مشغول به فعالیت است.او دارای مدرک کارشناسی ارشد زبان و ادبیات فرانسه از دانشگاه است و به سه زبان انگلیسی، فرانسه و اسپانیایی صحبت می کند. مارال به ادبیات، سینما و موسیقی راک علاقه مند است و به دنبال یک تجربه متفاوت به وادی تکنولوژی قدم گذاشته.


0 نظر درباره‌ی این پست نوشته شده است.

ثبت نظر