چه وبسایت هایی بیشتر می توانند شما را به بدافزار ها آلوده کنند

چه وبسایت هایی بیشتر می توانند شما را به بدافزار ها آلوده کنند

امروزه، وب سایت ها عامل اصلی آلوده شدن ما به ویروس ها هستند. اما چه وب سایت هایی بیشتر هدف ویروس می باشند؟ چه کار باید کرد؟همیشه به شما هشدار داده می شود که مواظب وب سایت هایی باشید که می توانند شما را به بدافزار ها آلوده کنند. اما آیا می دانید که چه وب سایت هایی ممکن است شما را به ویروس و یا تروجان آلوده کنند؟

بدافزار کجا پنهان شده است؟
طبق گزارش سالانه امنیتی 2015 سیسکو ،بیشترین وبسایت هایی که ممکن است شما را به بدافزار آلوده کنند، با توجه به جایی که در آن زندگی می کنید، شامل سایت های هواپیمایی، رسانه و چاپ و نشر، کشاورزی و معدن، غذا، بیمه، خودرو و مشاور املاک است.


سایت هایی نیست که انتظارش را داشته باشید؟
اگر فکر کنید می بینید که البته منطقی است. چرا که این ها سایت هایی هستند که شما مدام به آن ها سر می زنید. این مساله در مورد سایت های خرید و فروش غیر قانونی، وب سایت های دانلود فیلم و سریال و تورنت ها و همچنین به شدت در مورد سایت های فیلم های غیر اخلاقی نیز صدق می کند.
وقتی که به گزارش های جهانی نگاه می کنید، سایت های مانند سایت های شیمی و دارویی مجاز نیز به همین صورت هستند. باز هم می گوییم، همه سایت هایی که بیننده های زیادی دارند.
البته، فقط در این وبسایت ها ممکن خطر آلودگی وجود ندارد. گرچه این وبسایت ها خطرناک ترین ها هستند، اما قطعا سایت های فیلم های غیر اخلاقی اصلی ترین منبع ویروس ها هستند. دانلود کردن تصاویر از شبکه های اجتماعی نیز می تواند شما را آلوده کند. تبلیغ هایی که در وبسایت ها میبینید نیز می توانند خطرناک باشند. در حال حاظر وب سایت ها مکان هایی هستند که بدافزار ها بیشترین تمرکز را در آن ها دارند.

این سایت ها چقدر خطرناک هستند؟
گزارش سیسکو با استفاده از یک معیار عددی میزان خطرناک بودن را نشان می دهد که در آن 1 نشان دهنده احتمال متوسط قرار گرفتن در معرض خطر آلوده شدن به بدافزار است. در نتیجه سر زدن به یک وبسایت با میزان خطر 2 دو برابر شما را در معرض آلوده شدن به بدافزارنسبت به سایت های معمولی قرار می دهد.
همانطور که میبینید سر زدن به بعضی از وب سایت ها بسیار خطرناک است.میزان خطر سایت های هواپیمایی در امریکا 5 است و رسانه و انتشارات 2.8 می باشد. در آسیا میزان خطر سایت های بیمه 6 است، در حالی که مشاور املاک و اتومبیل و همچنین سایت های حمل و نقل سه برابر بیشتر می توانند کاربران را در معرض خطر قرار دهند.
به صورت جهانی، سایت های شیمی و دارویی تا 4.78 و رسانه و انتشارات تا 3.89 افراد را در معرض خطر قرار می دهند.

کاربران چگونه آلوده می شوند؟
همانطور که مدت هاست گفته شده است، فلش بسیار خطرناک است. گزارشات سیسکو حاکی بر آن است که جاواسکریپت استفاده شده برای پنهان شدن بدافزار موجود در فلش یافتن و تحلیل آن را دشوار تر می کند.
حملات مبتنی بر جاوا، که یکی از اصلی ترین ابزار برای حملات محسوب می شود به طور چشم گیری کاهش یافته است و در حال حاضر حملات سیلورلایت رو به افزایش هستند. فایل های پی دی اف همچنان به عنوان منبعی برای توزیع بد افزار استفاده می شوند. همچنین فیشینگ مبتنی بر ایمیل نیز همچنان موثر است.


اسکریپت ها و آی فریم ها نیز متدهای رایجی برای توزیع در سطح جهانی هستند و البته کلاهبرداران نیز نقش بسیار مهمی در این زمینه دارند ( در آسیا کلاهبرداری در رده اول قرار دارد).
یک عامل دیگر که در سال های اخیر بسیار به چشم می خورد تبلیغات مخرب از طریق اد-آن های مرورگر هاست که معمولا با نرم افزار دیگری همراه هستند و اهمیت دادن به این که از چه اکستنشن هایی استفاده می کنید بسیار مهم است. دیگر از سایت های ناشناس نرم افزار رایگان دانلود نکنید.

چگونه امن بمانیم؟
همه این اطلاعات به یک نتیجه گیری می رسد: هکرها، مجرمان سایبری و توزیع کنندگان بدافزار بسیار در مورد کاری که انجام می دهند باهوش و آگاه هستند. آن ها به سایت هایی حمله می کنند که برای ما پر استفاده هستند، و راه هایی می یابند که بهتر بتوان بدافزار را پنهان کرد، آن ها به طور مداوم استراتژی خود را به روز رسانی می کنند تا به آلوده کردن شما ادامه دهند. پس شما باید یک پله از آن ها جلوتر باشید.


خوشبختانه این که یک پله جلو باشید کاری بسیار ساده است. یک پکیج آنتی ویروس خوب دانلود کنید. از به روز رسانی شدن مداوم آن اطمینان یابید. سیستم عامل خود را همیشه به روز نگاه دارید. مرورگر خود را به روز رسانی کنید. اد آن و یا اپلیکیشن هایی که نمیدانید چه هستند را به هیچ وجه نصب نکنید. اپلیکیشن و اد-آن های خود را به طور منظم چک کنید تا چیز جدیدی به آن ها اضافه نشده باشد که شما از آن خبر ندارید.
همیشه هنگام سر زدن به وب سایت های هواپیمایی، دارویی، بیمه و دیگر سایت های مشابه این موضوع را در نظر داشته باشید. البته لازم نیست که کار خاصی انجام دهید ولی خوب است بدانید که در چه وب سایت هایی بیشتر ممکن است مورد هدف قرار بگیرید ، در نتیجه می توانید هوشیار تر و مراقب تر باشید.

 

مارال رضایی

مارال رضایی

مارال هشت سال است که یه عنوان مترجم مشغول به فعالیت است.او دارای مدرک کارشناسی ارشد زبان و ادبیات فرانسه از دانشگاه است و به سه زبان انگلیسی، فرانسه و اسپانیایی صحبت می کند. مارال به ادبیات، سینما و موسیقی راک علاقه مند است و به دنبال یک تجربه متفاوت به وادی تکنولوژی قدم گذاشته.


0 نظر درباره‌ی این پست نوشته شده است.

ثبت نظر