با فشاردادن یک موز به وای فای وصل شوید .

با فشاردادن یک موز به وای فای وصل شوید .

در بعضی از مراکز اداری برای در یافت رمز وای فای باید از دیگر کارمندان سوال کنید و یا آن را به صورت یادداشت در اختیار داشته باشید اما در این اداره یک موز این رمز را در اختیار شما می‌گذارد . استفان میلو , مهندس شبکه دانمارکی , با متصل کردن یک تیکه میوه به یک برد  makey makeyو یک Raspberry Piوصل شده به یک شیشه آکریلیک , یک سیستم اعتباردهی میوه ای ساخته است . این سیستم یک دسترسی یک مرحله‌ای را در اختیار کاربران می‌گذارد و کم‌تر از ۱۰۰ دلار هزینه ساخت آن می‌باشد .


میلو به خبرگزاری El Regگفته است که این سیستم را به عنوان جایگزینی برای سیستم بلیطی که برای هر کاربر یک کد مخصوص تعیین می‌کند , ساخته است . در اداره هایی که از سیستم بلیطی استفاده می‌کنند کاربر باید به قسمت اطلاعات برود و کد وای فای خود را دریافت کند .
وی می گوید در سیستم‌های بلیطی اشخاص و تجهیزات زیادی باید مورد استفاده قرار گیرد تا یک کد وای فای به دست کاربر برسد . سیستم کد دهی جدید در طول دو روز ساخته شده  است . این سیستم کد دهی خودکار با استفاده از Raspberry Piبرای هرکاربر یک کد خاص تعیین می‌کند و آن را روی یک نمایشگر TFTنشان می‌دهد . کد در‌واقع توسط برد Makey Makeyتعیین  می‌شود که هرگاه کاهش ولتاژی در موز نصب شده ایجاد می‌شود Piرا مطلع می‌سازد .
در عمل کاربر موز را فشار می‌دهد, این کار در موز افت ولتاژ ایجاد می‌کند . افت ولتاژ ایجاد شده باعث فعال شدن کلید فاصله Makey Makeyمی‌شود که Raspberry Piرا فعال می‌سازد و در نتیجه کد روی نمایشگر ظاهر می‌شود .
میلو میگوید این سیستم ساده می‌تواند در هر هفته برای ۵ کاربر کد بسازد اما در صورت گسترش سیستم کدسازی امکان استفاده از آن برای استفاده به مدت یک سال و تخصیص کد به  هزاران کاربر وجود دارد .
وی می‌گوید این سیستم ساده می‌تواند کاربران را بخنداند زیرا کاربر با فشار دادن یک موز کد وای فای خود را دریافت می‌کند . مدیر قبلی سیستم در اولین برخورد سیستم کد دهی جدید را یک سیستم بی مصرف خواند اما ‍بعد از نصب شدن موز بر روی دیوار اولین شخصی بود که کد  خود را دریافت کرد .
میلو می‌گوید به دلیل سادگی سیستم و هزینه ساخت کم , تولید آن بسیار راحت می‌باشد .  نصب این سیستم در مجموع ۸ تا ۱۰ ساعت زمان می‌برد و اسکریبت  Raspberry Piتنها به ۲۰ خط کد نیاز دارد .
این سازنده دانمارکی می‌گوید « مفید بودن یک تکنولوژی اهمیت زیادی دارد اما زمانی که استفاده از آن لبخند را بر روی صورت کاربر می‌گذارد سازنده آن فناوری از اختراع خود خوشحال می‌شود . “

مجتبی ذکایی

مجتبی ذکایی

مجتبی ذکایی فارغ تحصیل رشته مکانیک خودرو و مترجمی زبان انگلیسی است و هم اکنون در دانشگاه شهید باهنر کرمان در مقطع کارشناسی ارشد در رشته آموزش زبان انگلیسی مشغول به تحصیل می باشد . مجتبی به جهان خودرو ، سرعت ، موبایل و تجهیزات ارتباطی علاقه زیادی دارد .


0 نظر درباره‌ی این پست نوشته شده است.

ثبت نظر