چرا باید ویندوز 8 خود را به روز رسانی کنید

چرا باید ویندوز 8 خود را به روز رسانی کنید

پشتیبانی از هر نسخه ویندوز تا زمانی ادامه دارد، و وقتی پایان یافت شما کاملا بدون پشتیبانی و در معرض هر خطری قرار می گیرید. همیشه باید سیستم عامل خود را به روز نگاه دارید.وقت آن رسیده است که با ویندوز 8 خداحافظی کنید. پشتیبانی برای نسخه  RTM در تاریخ 10 ژانویه ( 20 دی) به پایان رسیده است.


تاکتیک های خشن مایکروسافت برای مجبور کردن مردم به ارتقا به ویندوز 10 شاید باعث شده است که شما مقاومت کنید، اما این در مورد ویندوز 10 نیست. در مورد پایان پشتیبانی گسترده است که در نهایت همه نسخه های ویندوز را درگیر می کند، برخی زودتر، برخی دیر تر. این همچنین در مورد امنیت دیجیتالی شما نیز هست، که اگر هنوز هم ویندوز 8  RTM و یا هر نسخه ویندوز دیگر که دیگر از آن پشتیبانی نمی شود می تواند شما را به ریسک بیاندازد.

پایان پشتیبانی به چه معنی است؟
هر نسخه ویندوز دارای دوره زمانی پشتیبانی است، حتی ویندوز 10، که آخرین نسخه مایکروسافت ویندوز است. در طول این دوره زمانی، مایکروسافت از طریق به روز رسانی ها و سرویس پک ها ویندوز را پشتیبانی می کند. به روز رسانی ها معمولا از طریق به روز رسانی ویندوز در دومین سه شنبه هر ماه صورت می گیرد. بعضی اوقات، پچ های امنیتی مهم بلافاصله مستقر می شوند. در زمان فاز پشتیبانی جریان اصلی، مایکروسافت نه تنها به روز رسانی های اصلی را ارائه می دهد، بلکه به ارتقا ویندوز را ادامه می دهد و گاه ویژگی های جدید را ارائه می دهد.
پایان پشتیبانی در دو مرحله صورت می گیرد: پایان پشتیبانی جریان اصلی و پایان پشتیبانی گسترده.

پایان پشتیبانی جریان اصلی خیلی چیز مهمی نیست .برای مثال، پشتیبانی گسترده ویندوز 7 در ژانویه 2015 پایان یافت. به تبع آن، ویندوز 7 هیچ پشتیبانی برای  Direct X 12 ارائه نخواهد کرد. در طول پشتیبانی جریان اصلی، ویندوز همچنان به روز رسانی های امنیتی، مانند پچ ها و هات فیکس ها را دریافت می کند که باعث می شود سیستم شما امن بماند و اجرا شود.

پایان پشتیبانی گسترده مساله مهم تری است. مانند اتفاقی که برای ویندوز XP در آوریل سال 2014 افتاد. خود سیستم عامل از کار نمی افتد و به فعالیتش ادامه می دهد، همانطور که میزان استفاده از ویندوز XP در سال 2015 10.93% بوده است.
با این حال، همین که پشتیبانی گسترده متوقف شود، مایکروسافت دیگر به روز رسانی های امنیتی را ارائه نخواهد کرد. به روز رسانی ویندوز کاملا متوقف می شود و این اتفاقی است که برای ویندوز 8 در حال افتادن است.

چه چیز عدم به روز رسانی امنیتی را انقدر خطرناک می کند؟
برای درک این موضوع که چرا داشتن یک سیستم عامل که دیگر پشتیبانی نمی شود انقدر خطرناک است، باید مواظب چهار چیز باشید.
1-یک اتصال ساده به اینترنت کافی است که دچار بدافزار شوید
شاید فکر کنید که به خاطر این که به وب سایت های خطرناک سر نمی زنید و یا ایمیل های مشکوک را باز نمی کنید در امان هستید. حقیقت این است که هرگاه که کامپیوترتان به اینترنت متصل است، هکر ها و بدافزار ها می توانند به کامپیوتر شما حمله کنند و به سیستم شما آسیب بزنند.
2- هر سیستمی شکاف های خود را دارد
فقط این که  یک سیستم عامل به مدت یک دهه به روز رسانی شده و اجرا می شود، به این معنی نیست که کاملا در امان است. این امکان وجود دارد که برنامه نویسی و استاندارد های امنیتی نسبت به زمانی که ارائه شده اند منسوخ شده اند و به راحتی قابل نفوذ هستند.
3- به روز رسانی های امنیتی ویندوز ضعف ها را آشکار می کند
همانطور که مایکروسافت به انتشار به روز رسانی های امنیتی  برای نسخه های جدید تر ویندوز ادامه می دهد، این شرکت سهوا ضعف های نسخه های قبلی را آشکار می کند، در حالی که آن ها را درست نمی کند. گاه هکر ها تا وقتی که سیستم عامل دیگر به روز رسانی نشوداز ضعف های ان سو استفاده میکنند.
4- نرم افزار امنیتی دیگر امنیت را تضمین نمی کند
شاید فکر کنید که فایر وال شما، برنامه آنتی ویروس، مجموعه اینترنتی امنیتی، و یا اسکنر بدافزار می تواند شما را از حمله ها در امان نگاه دارد. اما نکته اینجاست که همین که مایکروسافت دیگر یک نسخه ویندوز را پشتیبانی نمی کند، این شرکت های نرم افزاری نیز همین کار را می کنند و کاملا شما را بدون محافظت رها می کنند.
در کنار هم، نسخه های منسوخ شده ویندوز دارای نقاط ورود برای بدافزار ها و فرصت هایی برای هکرها هستند. اگر از کامپیوتر خود برای بانک داری آنلاین، ایمیل، شبکه های اجتماعی، استفاده می کنید، و یا روی آن فایل های حساس دارید، بهتر است که همین حالا ویندوز خود را به یک نسخه جدید و پشتیبانی شده ارتقا دهید.

گزینه های شما برای به روز رسانی
شما دو گزینه پیش رو دارید: به ویندوز 8.1 ارتقا دهید، که تا تاریخ ژانویه 2023 پشتیبانی می شود و یا به ویندوز 10 ارتقا دهید که تا تاریخ اکتبر 2025 پشتیبانی می شود. همچنین می توانید ویندوز را رها کنید و لینوکس نصب کنید.

ویندوز 8.1 آپدیت
اینجاست که همه چیز پیچیده می شود. دیگر از ویندوز 8 RTM پشتیبانی نمی شود، اما از ویندوز 8.1 نیز نمی شود.
•    اول به ویندوز 8.1 ارتقا دهید. می توانید این کار را از طریق ویندوز استور انجام دهید.
•    حال می توانید به راحتی از طریق راهنمای نصب مایکروسافت ویندوز 8.1 را نصب کنید.
•    همین که به ویندوز 8.1 ارتقا یافتید، می توانید از طریق به روز رسانی ویندوز، ویندوز 8.1 آپدیت را نصب کنید.

ویندوز 10
این چیزی است که ویندوز می خواهد و صادقانه، اگر سخت افزارتان با ویندوز 10 سازگار است، و قصد دارید مدتی از کامپیوتر خود استفاده کنید شاید این بهترین ایده باشد. تا زمانی که رایگان است سیستم خود را به ویندوز 10 ارتقا دهید و از آخرین قابلیت ها و امن ترین سیستم عامل ویندوز بهره ببرید.
به این صورت می توانید این کار را انجام دهید:
•    می توانید به طور مستقیم از ویندوز 7 SP1 یا ویندوز 8.1 به روز رسانی کنید.
•    برای ارتقا از ویندوز 8 یا باید به ویندوز 8.1 ارتقا دهید و یا از اول همه چیز را دانلود کنید.
•    می توانید این کار را از هر نسخه ویندوز انجام دهید.

لینوکس
اگر شرایط لازم برای ارتقا به ویندوز 10 را ندارید و پول کافی برای خرید مک را نیز ندارید، لینوکس می تواند ایده خوبی برای شما باشد. رایگان است، امن است، و تغییر دادن به لینوکس بسیار راحت تر از چیزی است که فکر می کنید.
•    توزیع لینوکسی که دردتان می خورد را پیدا کنید.
•    اول نسخه طراحی شده لینوکس خود را امتحان کنید
•    از داده های خود بکاپ بگیرید و روی کامپیوتر خود لینوکس نصب کنید.

فقط یک ویندوز پشتیبانی شده ویندوز خوبی است.
به روز رسانی و ارتقا ویندوز یک کار تمام نشدنی است. با ویندوز 10 به روز رسانی ها بیشتر و بیشتر می شود.مانند یک مسابقه برای نوآوری است. هدف نه تنها فقط امن نگاه داشتن شما، بلکه نگاه داشتن شما در اکوسیستم مایکروسافت نیز می باشد.

مارال رضایی

مارال رضایی

مارال هشت سال است که یه عنوان مترجم مشغول به فعالیت است.او دارای مدرک کارشناسی ارشد زبان و ادبیات فرانسه از دانشگاه است و به سه زبان انگلیسی، فرانسه و اسپانیایی صحبت می کند. مارال به ادبیات، سینما و موسیقی راک علاقه مند است و به دنبال یک تجربه متفاوت به وادی تکنولوژی قدم گذاشته.


0 نظر درباره‌ی این پست نوشته شده است.

ثبت نظر