فیسبوک به واتس اپ نزدیکتر می شود

فیسبوک به واتس اپ نزدیکتر می شود

فیسبوک تصمیم دارد تا سرویس پیام رسان واتس اپ را که 19 میلیارد دلار خریداری کرده است، بیش از پیش با سرویس های خود ادغام کند. نسخه بتای این برنامه اندرویدی یک گزینه جدید در تنظیمات خود دارد که توسط جاویر سانتوس، قرار داده شده است. با انتخاب این گزینه شما اطلاعات واتس اپ خود را با فیسبوک به اشتراک می گذارید.


جان کام گفته است دلیل این کار، کاهش علاقه به واتس اپ به خصوص در بازار نوظهور امروز است. مشخص نیست که بین فیسبوک و واتس اپ دقیقا چه اطلاعاتی رد و بدل می شود ولی اطلاعات مورد نظر کام، اطلاعاتی در مورد کاربران است. لایک های کاربران در فیسبوک می تواند برای واتس اپ وسیله خوبی باشد تا کاربران خود را به سمت علاقمندی هایشان بکشاند.
علاوه بر آن، اینکار می تواند به واتس اپ کمک کند تا تبدیل به یک شبکه اجتماعی کامل شود. در حال حاضر در واتس اپ، تنها با داشتن شماره تلفن می توان دوستان را پیدا کرد و ادغام با فیسبوک می تواند، واتس اپ را از این نظر گسترش دهد.
نسخه بتای جدید نیز شامل قسمت جدیدی است که بر روی حریم امنیتی، تمرکز می کند و توضیح می دهد که چگونه پیام ها به صورت end-to-end رمزگذاری می شوند و حتی واتس اپ هم نمی تواند از محتویات آنها باخبر شود. این شبیه به روشی است که اپل، در iMessage خود از آن استفاده می کند.

وجیهه نیکخواه

وجیهه نیکخواه

وجیهه ، کارشناسی ارشد کامپیوتر، گرایش نرم افزار و علاقمند به دنیای نرم افزارهای آزاد است. تمایل به یادگیری زبان های مختلف و نیز زبان های برنامه نویسی، او را به سمت نوشتن و ترجمه مباحث علمی و تکنولوژی کشانده. پیش از ورود به فیسیت به تدریس در حوزه های مختلف کامپیوتر مشغول بوده است. ترجمه،خوشنویسی و بدمینتون از جمله تفریحات مورد علاقه اوست.


0 نظر درباره‌ی این پست نوشته شده است.

ثبت نظر