سامسونگ با صفحه نمایش های شفاف و آینه ای OLED

سامسونگ با صفحه نمایش های شفاف و آینه ای OLED


سامسونگ با صفحه نمایش های شفاف و آینه ای OLED خود وارد دنیای داستان های علمی تخیلی شده استنمایشگر های جدید سامسونگ می توانند امکاناتی چون پرو دیجیتال لباس را که تا چند سال پیش رویایی بیش نبودند را ممکن سازند،

اندازه، رنگ ها و کبفیت نمایش این نمایشگر ها منحصر بفرد بوده و فناوری موجود در این نمایشگر های مربوط به آینده را می توان از همه نظر تحسین نمود. فقط انتظار نداشته باشید که این محصولات به این زودی برای مشتریان عادی وارد بازار شوند.
هر از گاهی سازندگان تجهیزات الکترونیکی فناوری های عجیب و غریبی را نشان می دهند که احتمال فروش آنها به مشتریان در آینده ی نزدیک غیر ممکن به نظر می رسد. این هفته نوبت نمایشگر های 55 اینچی سامسونگ با نمایشگر های شفاف و آینه ای OLED بوده است.
هر دوی فناوری هایی که در ساخت این نمایشگر به کار رفته اند تازگی ندارند. نمایشگر های شفاف سال هاست که در نمایش های تجاری ظاهر می شوند و LG که شرکت رقیب سامسونگ است، نمونه ی 55اینچیOLED آینه ای خودش را دارد که آن را در سال 2014 به نمایش گذاشته بود. اما همانگونه OLED info در صفحه ی مربوط به این OLED نیز نشان می دهد، تکنولوژی مربوط به ساخت آن نسبت به نمونه های گذشته اندکی پیشرفته تر است.
برای مثال، نمایشگر شفاف این محصول، بزرگترین نمایشگر OLED شفافی است که تا کنون دیده شده (البته به جز پیش نمونه ای از Planar که به احتمال زیاد توسط سامسونگ تولید خواهد شد)، دارای وسعت رنگ گسترده تر، گسیل بیشتر و زوایای دید بیشتر نسبت به سایر LCD های شفاف است. سامسونگ می گوید که این نمایشگر دارای میزان بازتاب بیشتری نسبت به سایر LCD های آینه ای بوده و این ویژگی نیازمند وجود نور محیطی در قسمت پشتی دستگاه نیست.

samsungtransparentoled-100590268-large
 
لازم به ذکر است که هر دوی نمایشگر های ذکر شده به صورت پیش نمونه بوده و اطلاعاتی در زمینه ی زمانی که وارد بازار خواهند شد در دست رس نیست. ممکن است سامسونگ تعداد محدودی از این نمایشگر ها را وارد بازار خرده فروشی و بازار های مربوط به تجهیزات نمایش عمومی و تبلیغاتی (digital signage) نماید. به عنوان مثال، نمایشگر آینه ای می تواند برای مردم این امکان را فرآهم آورد که لباس ها را به صورت مجازی پرو نمایند و همزمان اطلاعات بیشتر را بر روی صفحه نمایش مشاهده نمایند. مخصوصاً سامسونگ امکان استفاده از دوربین های RealSenceاینتل برای دریافت اندازه را در مدل فروشگاهی نمایشگر آینه ای را مطرح نموده است.
چرا این امکان مهم است؟ تجهیزات نمایش عمومی و تبلیغاتی و پرو دیجیتال لباس چندان مافوق طبیعی نیستند ولی می توانیم تصور نماییم که این تکنولوژی در آینده ی نزدیک چه امکاناتی را فراهم خواهد آورد. همه ی ما ویدئویی دیوانه کننده ای که با هر بار نگاه به سوی آن می توانیم اطلاعات مهم را مشاهده نماییم دیده ایم. چنین امکانی تنها در صورتی ممکن است که سطوح عادی ای چون پنجره ها و آینه ها دارای فناوری نمایشی مخصوص به خودشان باشند. با هر پیش نمایش از پیشرفت هایی که بدست آمده است به چنین مقصودی نزدیک تر می شویم.


0 نظر درباره‌ی این پست نوشته شده است.

ثبت نظر