به زودی اینترنتی کردن اشیا ویندوز 10 امکان مدیریت خانه را به شما می دهد

به زودی اینترنتی کردن اشیا ویندوز 10 امکان مدیریت خانه را به شما می دهد

شرکت مایکروسافت و سامسونگ اعلام کرده اند که قرار است برای ساخت سری جدیدی از وسایل اینترنتی کردن اشیا یا (IoT) با هم همکاری کنند.انقلاب اینترنتی کردن اشیا (IoT) روز به روز در حال گسترش است. در تلاش برای از راه به در کردن رقبا و برنده شدن در این رقابت بزرگ و سخت، بعضی از شرکت های بزرگ شروع به همکاری و مشارکت کرده اند. آخرین اخبار در مورد توافق ها بین سامسونگ و مایکروسافت است. سامسونگ منابع قابل توجهی برای ارتقا اینترنتی کردن اشیا فراهم می کند که مبتنی بر ویندوز 10 می باشند. این شراکت به چه صورت است و چه چیز باید از آن انتظار داشت؟

پیش زمینه
بر خلاف بعضی از شرکت های تکنولوژی، سامسونگ و مایکروسافت سابقه 30 ساله و خوبی در همکاری در دستگاه های ویندوز دارند. در یک کنفرانس در لاس وگاس، اعلام کردند که آماده اند تا همکاری خود را به مرحله بعد ببرند.
سامسونگ و مایکروسافت از بعضی از محصولات ویندوز 10 خود مانند تبلت دو- در- یک گلکسی تب پرو اس را معرفی کردند، اما نکته جالب سخنرانی سامسونگ در مورد اینترنتی کردن اشیا بود. این دو شرکت همکاری خود را اعلام کردند و توضیح دادند که این محصولات چگونه با سرویس های مایکروسافت مانند کورتانا کار می کنند.

چرا این اتفاق افتاد؟
رئیس بخش تجاری سامسونگ گفت که هدف سامسونگ این است که نقش مهمی در زمینه اینترنتی کردن اشیا داشته باشد که شامل ساخت تراشه و دستگاه هاست و خدمات را ارائه می دهد. اما بدون داشتن یک بستر مناسب، این پروژه هیچ گاه یک پروژه عظیم نخواهد شد.
به علاوه این ترکیب بی نظیر است. هر دو شرکت کاربران بسیار زیادی دارند- بیش از 75 درصد خانه ها در امریکا دارای یک دستگاه ویندوز هستند، در حالی که سامسونگ دارای محصولات بسیار متنوعی می باشد.
اگر این دو در کنار هم قرار گیرند بسیار موفق خواهند شد.

انتظار چه محصولاتی را باید داشت؟
برای مثال، کورتانا می تواند به کاربران بگوید که چقدر وسایل الکترونیکی، مانند تلویزیون و یا های فای توسط افراد خانه استفاده شده است، و یا این که یخچال چقدر ظرفیت دارد و یا حتی در مورد این که هر فرد خانواده چقدر لباس در ماشین لباسشویی انداخته است اطلاعاتی به ما دهد.
شاید کاربردی بودن بعضی از این قابلیت ها کمی سوال برانگیز باشد، ولی نشان گر آن است که این تکنولوژی پتانسیل زیادی برای پیشرفت دارد.
البته هنوز مشخص نیست که چه محصولاتی به بازار ارائه خواهد شد و این شراکت چه شکلی به خود می گیرد. شاید هدف، هماهنگ سازی کورتانا با محصولات سامسونگ باشد، و یا این که ویندوز 10 را به صورت سیستم عامل روی یخچال و یا ماشین لباس شویی هوشمند ببینیم و یا شاید روی گوشی های هوشمند سامسونگ کورتانا مخصوص قرار داده شود.
البته امید می رود که هر سه با هم باشد. برای مثال تصور کنید که ویندوز 10 با گاز سامسونگ، ماشین لباس شویی، یخچال، ماشین ظرف شویی و تهویه هوا هماهنگ سازی شده باشد. می توانید در خانه راه بروید و دستور دهید، برای مثال بگویید " کورتانا دما را روی 18 درجه تنظیم کن، فر را تا 220 درجه گرم کن و وقتی شستن لباس ها تمام شد به من خبر بده."
به این دلیل که همه دستگاه ها ویندوز را اجرا می کنند و دارای سنسور می باشند، این پروسه به صورت یکپارچه اجرا می شود و در زمان شما بسیار صرفه جویی می شود.
همچنین تصور کنید که بتوانید از طریق دستگاه ویندوز خود همه دستگاه هایتان را ، از هر جا ،کنترل کنید. می توانید تهویه هوا و یا گاز خود را از محل کار و یا اتومبیل خود روشن کنید ، و وقتی وارد خانه شدید همه چیز آماده خواهد بود. و یا حتی می توانید وقتی که روی مبل نشسته اید فر گاز را روشن کنید.

آیا هیجان زده اید؟
آینده خواهد گفت که آیا همکاری بین سامسونگ و مایکروسافت پایدار خواهد بود و یا در این دنیای رقابت شکست خواهند خورد.

مارال رضایی

مارال رضایی

مارال هشت سال است که یه عنوان مترجم مشغول به فعالیت است.او دارای مدرک کارشناسی ارشد زبان و ادبیات فرانسه از دانشگاه است و به سه زبان انگلیسی، فرانسه و اسپانیایی صحبت می کند. مارال به ادبیات، سینما و موسیقی راک علاقه مند است و به دنبال یک تجربه متفاوت به وادی تکنولوژی قدم گذاشته.


0 نظر درباره‌ی این پست نوشته شده است.

ثبت نظر