چگونه نور سیستم روشنایی هوشمند را با ساعت اندروید کنترل کنیم ؟

چگونه نور سیستم روشنایی هوشمند را با ساعت اندروید کنترل کنیم ؟

خبرگزاری سی نت (cnet ) می گوید : یکی از پیش بینی هایی که در زمینه طراحی نور خانه صورت می گیرد کنترل آن با استفاده از وسایل همراه می باشد اما نکته ای که باید در نظر داشت این است که کنترل کردن نور خانه با استفاده از گوشی هوشمند همیشه ساده نیست . این امکان نیز وجود دارد که با استفاده از نرم افزارهایی خاص و از طریق رایانه نور لامپ های رنگی فیلیپس و یا لایفکس را کنترل کرد . تعیین میزان نور این لامپ ها از داخل خودرو نیز ممکن می باشد اما کاربران می توانند این کار را به وسیله ساعت اندروید به گونه ای ساده تر انجام دهند در این خبر سه روش برای انجام این کار توصیه شده است .

استفاده از یک ساعت برای کنترل نور خانه ممکن است در نگاه اول غیرعملی جلوه کند اما این گونه نیست زیرا کاربر اغلب اوقات ساعت خود را به همراه دارد . ساعت های اندروید بهترین ساعت های هوشمند نیستند اما سریع ترین راه را برای کنترل نور لامپ های هوشمند در اختیار کاربر می گذارند .

استفاده از نرم افزارهای ساعت

نرم افزارهایی که توسط سازندگان ساعت های اندروید برای کنترل نور سیستم روشنایی هوشمند طراحی می شوند ، عملکرد چندان جالبی ندارند . اغلب این نرم افزارها محدود و یا غیر قابل اعتماد می باشند . به طور مثال Philips Hue نمی تواند مستقیماساعت هوشمند را پشتیبانی کند از این رو کاربر مجبور است که نرم افزار Hue Control را با استفاده از گوشی خود برای این کار دانلود کند . این اپلیکیشن کاربر را قادر می سازد تا با استفاده از ساعت خود به طرق مختلف نور سیستم روشنایی هوشمندخانه را کنترل سازد . یکی دیگر از نرم افزارهای موجود ، اپلیکیشن اندروید لایفکس می باشد . این نرم افزار عاملیت محدودی دارد . با استفاده از لایفکس اندروید کاربر تنها می تواند همه لامپ ها را با هم خاموش و یا روشن سازد . البته اگر که کاربر صفحه ساعت خود را به سمت راست حرکت دهد می تواند از طریق این نرم افزار و گوشی خود روش های کنترلی بیشتری را در اختیار داشته باشد .

 

IFTTT

اگر که سیستم روشنایی خانه شما مستقیما ساعت های اندروید و یا نرم افزارهای سوم شخص را پشتیبانی نمی کند ، دومین روش پیشنهادی استفاده از IFTTT می باشد . با نصب این نرم افزار روی گوشی اندروید امکان کنترل لامپ ها با استفاده از ساعت اندروید مهیا می شود . با فعال سازی این نرم افزار در گوشی اندروید ، نرم افزار IF ساعت یک ابزار قابل برنامه ریزی را در ساعت در اختیار کاربر می گذارد . این ابزار هر فرمانی را که لامپ های هوشمند پشتیبانی می کند ، در اختیار می گیرد . هر چه انواع سیستم های روشنایی هوشمند مورد استفاده در خانه بیشتر باشد کاربر کنترل بیشتری را از طریق IF در اختیار خواهد داشت . نرم افزار Do Button نوع دیگری از مجموعه نرم افزارهای IF می باشد که کاربر را قادر می سازد تا با استفاده از آن نور سیستم روشنایی خانه خود را کنترل سازد . این اپلیکیشن تنها سه ابزار قابل برنامه ریزی را در اختیار کاربر می گذارد . به طور مثال کاربر می تواند با استفاده از این اپلیکیشن شدت نور اتاقی را در هنگام عصر کمتر کند و یا برای دیدن تلوزیون نور یک لامپ را تنظیم سازد .

کنترل صوتی

این امکان به طور پیش فرض در لامپ های لایفکس ایجاد شده است و کاربر می تواند با استفاده از Google Now و یا Google Voice Search نور آن ها را با دادن فرمان صوتی کنترل سازد . متاسفانه ساعت های هوشمند مستقیما قادر به پشتیبانی چنین فرامینی نیستند ولی با استفاده از نرم افزارهایی مانند Lifx, Hue Control, IF یا Do Buttonاین مکان نیز فراهم می شود .

می توانید برای پیگیری راحت تر اخبار به کانال تلگرام ما ملحق شوید .


 
مجتبی ذکایی

مجتبی ذکایی

مجتبی ذکایی فارغ تحصیل رشته مکانیک خودرو و مترجمی زبان انگلیسی است و هم اکنون در دانشگاه شهید باهنر کرمان در مقطع کارشناسی ارشد در رشته آموزش زبان انگلیسی مشغول به تحصیل می باشد . مجتبی به جهان خودرو ، سرعت ، موبایل و تجهیزات ارتباطی علاقه زیادی دارد .


0 نظر درباره‌ی این پست نوشته شده است.

ثبت نظر