مرورگر جدید مایکروسافت، کاربران را ردیابی می کند

مرورگر جدید مایکروسافت، کاربران را ردیابی می کند

گزارش شده است مرورگر اج مایکروسافت که جایگزینی برای اینترنت اکسپلورر به حساب می آید، وبسایت هایی که شما از آنها دیدن می کنید، به صورت خصوصی ذخیره می کند. اشیش سینگ، مدعی است که نقصی در اج وجود دارد که سابقه کاملی از وبسایت های موجود بر روی کامپیوتر را، حتی وبسایت هایی که در حالت مرور خصوصی مشاهده شده اند، ذخیره می کند.


یکی از سخنگویان مایکروسافت به بیزینس اینسایدر گفته است این شرکت به تازگی گزارشی را دریافت کرده که در آن ادعا شده سربرگ InPrivate که در اج طراحی شده، کار نمی کند و ما در تلاشیم تا این مشکل را به زودی حل کنیم.
این نقص می تواند اج را در معرض خطر قرار دهد زیرا که این مرورگر بدون اکستنشن هایی مانند ادبلاک و هولا و یا ویژگی های استاندارد دیگری که در کروم یا سافاری بود، عرضه شد. مایکروسافت گفته است که این اکستنشن ها نیز در تابستان 2016 منتشر می شود.
اج هم اکنون، توسط حدود 3 درصد از کامپیوترها استفاده می شود در حالیکه اینترنت اکسپلورر که اج جایگزین آن شد، سهم 45 درصدی را داشت. ویندوز 10 بصورت پیشفرض اج را به عنوان مرورگر خود انتخاب کرده بود.

وجیهه نیکخواه

وجیهه نیکخواه

وجیهه ، کارشناسی ارشد کامپیوتر، گرایش نرم افزار و علاقمند به دنیای نرم افزارهای آزاد است. تمایل به یادگیری زبان های مختلف و نیز زبان های برنامه نویسی، او را به سمت نوشتن و ترجمه مباحث علمی و تکنولوژی کشانده. پیش از ورود به فیسیت به تدریس در حوزه های مختلف کامپیوتر مشغول بوده است. ترجمه،خوشنویسی و بدمینتون از جمله تفریحات مورد علاقه اوست.


0 نظر درباره‌ی این پست نوشته شده است.

ثبت نظر