اپل احتمالا آیفون 7 را به قابلیت شارژ بی سیم متفاوتی مجهز می کند !

اپل احتمالا آیفون 7 را به قابلیت شارژ بی سیم متفاوتی مجهز می کند !

عملکرد فناوری شارژ بی سیم اپل در مقایسه با دیگر انواع مشابه بسیار بهتر است .
خبرگزاری تک رادار (techradar) می گوید : قابلیت شارژ بی سیم یکی از جالب ترین ابتکارات دنیای گوشی های هوشمند محسوب می شود و به نظر می رسد که اپل این ابزار را آنقدر جالب دانسته که می خواهد گوشی جدید خود را به آن مجهز سازد . تا به حال هیچ یک از آیفون ها به قابلیت شارژ بی سیم مجهز نشده اند ، البته این موضوع را نیز باید در نظر داشت که این فناوری هنوز به اوج خود نرسیده است و عملکرد آن گاهی آنگونه که باید رضایت بخش نیست .

منابع خبری اعلام کرده اند که اپل نام بلوم برگ (Bloomberg) را برای فناوری شارژ بی سیم خود در نظر گرفته است و در نظر دارد که آیفون 7 را به آن مجهز سازد . جزییات منتشر شده از این امر حکایت می کنند که بلوم برگ آیفون ها و آی پد ها را قادر می سازد تا از فاصله بسیار دورتری شارژ شوند .

اپل بزرگ ترین طرفدار قابلیت شارژ بی سیم نیست ، نایب رییس این شرکت در سال 2012 هنگام رونمایی از آیفون 5 گفت : " نمی توان گفت که شارژ بی سیم یک مزیت محسوب می شود زیرا این قابلیت کاملا بر پد شارژ کننده وابسته است . ساخت یک وسیله با چنین قابلیتی که باز آن را باید به پریز برق متصل کرد فرآیندی پیچیده می باشد . "

مزیت بلوم برگ

زمانی که یک آی پد و یا آیفون با استفاده از کابل شارژ می شود تنها محدودیت موجود طول کابل می باشد از این رو دیگر لازم نیست که دستگاه روی یک پد شارژ قرار گیرد . ظاهرا بلوم برگ این امکان را فراهم می سازد که بین پد شارژ کننده و دستگاه فاصله وجود داشته باشد تا کاربر بتواند هنگام استفاده از آیفون و یا آی پد خود آن را شارژ نماید .

در حال حاضر کاربران برای شارژ کردن محصولاتی که به قابلیت شارژ بی سیم مجهز هستند ، باید دستگاه را روی یک صفحه لمسی شارژ کننده قرار دهند . با استفاده از بلوم برگ دیگر چنین محدودیتی وجود ندارد البته این موضوع را باید در نظر داشت که افزایش فاصله موجود بین پد اپل و گوشی همراه میزان توان شارژ سازی بلوم برگ را کاهش می دهد . اپل اعلام کرده است که زمانی که بتواند راهی برای حل مشکل فاصله پیدا کند آیفون 7 را با قابلیت شارژ بی سیم در بازار عرضه می نماید .

فرض مسلم این است که استفاده از فناوری شارژ بی سیم هم اکنون توجه اپل را به خود جلب کرده است مخصوصا با توجه به این که این سازنده اخیرا آداپتورهای شارژ دستگاه های استفاده کننده از سیستم عامل های iOS و مک را به دلیل اعلام گزارشاتی مبنی بر داشتن قطعات سخت افزاری معیوب ، از چند ناحیه فروش جمع آوری کرده است .

می توانید برای پیگیری راحت تر اخبار به کانال تلگرام ما ملحق شوید .

مجتبی ذکایی

مجتبی ذکایی

مجتبی ذکایی فارغ تحصیل رشته مکانیک خودرو و مترجمی زبان انگلیسی است و هم اکنون در دانشگاه شهید باهنر کرمان در مقطع کارشناسی ارشد در رشته آموزش زبان انگلیسی مشغول به تحصیل می باشد . مجتبی به جهان خودرو ، سرعت ، موبایل و تجهیزات ارتباطی علاقه زیادی دارد .


0 نظر درباره‌ی این پست نوشته شده است.

ثبت نظر