GNU Gnash یک پلیر آزاد برای ویدئوهای فلش

GNU Gnash یک پلیر آزاد برای ویدئوهای فلش

GNU GnasZیک نرم افزار پلیر برای اجرای فایلهای ویدیویی فلش است. فلش یک فرمت توسعه داده شده شامل صدا و ویدیو و برنامه های نوشته شده به زبان ActionScript (یک زبان سازگار با ECMAScript) می باشد. پروژه Gnash بر اساس GameSWF که یک کتابخانه متن باز است و برای تجزیه و توصیف فیلم های SFW به کار می رود، نوشته شده است. این نرم افزار پلیر متن باز، با اینکه بیشتر ویژگی های SWF v7 و تعدادی از ویژگی های SWF v8 وSWF v9 را پشتیبانی می کند، اما هنوز در پشتیبانی از SWF ورژن ۱۰، اقدامی برای آن صورت نگرفته است. وب سایت اصلی توسعه دهنده Gnash بر روی سرور پشتیبانی بنیاد نرم افزارهای آزاد در ساوانا واقع شده است.


با اینکه قطار توسعه Gnash هر لحظه سریعتر از قبل در حال حرکت است، و توسعه دهندگان هر روز ویژگیهای جدیدی به آن می افزایند، اما هنوز هم با مشکلاتی روبروست و نمی توان انتظار نمایش صحیح همه فیلم ها را از آن داشت. آخرین نسخه بتا این نرم افزار (۰٫۸٫۱۰) در اواسط ماه فوریه سال جاری در اختیار علاقه مندان به دنیای نرم افزار آزاد قرار گرفته است. ظاهراً نسخه اجرایی تحت ویندوز Gnash، علاقه مندان کمتری برای توسعه دارد و مدت زیادی از ارائه آخرین ورژن آن می گذرد.
توسعه دهندگان اصلی این پروژه، به مانند هر پروژه متن باز دیگری، همواره از مشارکت متخصصان در سراسر جهان استقبال می کنند. لذا ایمیل gnash-dev@gnu.org را برای دریافت هرگونه پیشنهاد و ارائه ایده های نو در نظر گرفته اند. و از کاربران آن نیز تقاضا دارند که هر باگی را که مشاهده کردند، با ذکر جزئیات سیستم عامل و سخت افزار خود و نوع باگ، در سایت savannah ثبت کنند.

منبع : شیراز لاگ

نویسنده: نوید احراری

نگاه دیگران

نگاه دیگران

نگاه دیگران نگاهی است از دنیای گسترده صفحات گوناگون اینترنت که منتخبی از آن‌ها را در پایگاه خبری چهره و اخبار مشاهده میکنید.


0 نظر درباره‌ی این پست نوشته شده است.

ثبت نظر