18 نکته که گوگل فوتوز (Google photos) قادر به انجام آن است و نمی دانستید!

18 نکته که گوگل فوتوز (Google photos) قادر به انجام آن است و نمی دانستید!

گوگل فتوز ممکن است شبیه یک برنامه ی ساده ی میزبانی تصاویر باشد اما در حقیقت بسیار قدرتمند است.این برنامه پلی میان ذخیره سازی به روش Cloud، میزبانی و به اشتراک گذاری تصویر ایجاد می کند و مسبب رقابتی سخت میان فلیکر، آی کلود، دراپ باکس و وان درایو شده است. احتمالا می دانید که قادر به پشتیبانی تصاویر از دستگاه اندروید یا iOs خود به وسیله ی گوگل فتوز هستید. و این گونه شما به کتاب خانه ی خود از طریق وب دسترسی دارید. همچنین گوگل فتوز فضای ذخیره ی نامحدود را برای شما فراهم می کند که به شما این امکان را می دهد که در قسمت تنظیمات گزینه ی کیفیت بالا را انتخاب کنید (که برای عکس ها سقف 16 مگاپیکسل و برای فیلم ها تا کیفیت HD و 1080p می باشد.) و هرکیفیت بالاتر از آن  به ظرفیت حساب گوگل شما بستگی دارد.

گرچه بسیاری از ویژگی ها و خدمات این برنامه مدت ها مورد بحث بوده ولی در این جا برخی از ترفند های ابتدایی را که ممکن است شما از آن ها مطلع نباشید، بررسی می کنیم:
1-    جست و جو براساس اشخاص، اماکن و یا اشیاء
گوگل فتوز به طور خودکار عکس های آپلود شده ی شما را بر اساس تاریخ و محل گرفته شدن آن ها مرتب می کند. هم چنین با استفاده از تشخیص تصویر پیشرفته و پایگاه داده ی بزرگ گوگل، می تواند به راحتی موضوع عکس های شما را تشخیص دهد. پس شما قادرید که عکس های خود را بر اساس هر معیاری مانند: عروسی که ماه گذشته در آن حضور داشتید، عکس هایی که در طول تعطیلات گرفته اید، عکس های حیوانات خانگی شما، غذا و خیلی موارد دیگر جست و جو کنید.
برای این کار در گوشه ی پایین سمت راست، گزینه ی جست و جو را انتخاب کرده، آن چه را که می خواهید بیابید نوشته و با استفاده از گزینه ی Search یا دکمه ی Enter آن را جست و جو کنید.


برنامه ی گوگل فتوز از برخی تکنیک های پیچیده ی پردازش تصاویر استفاده می کند تا عکس های شما را دسته بندی کند. گروه بندی خودکار در قسمت رابط اصلی جست و جو وجود دارد. دسته بندی هایی که شما در این قسمت مشاهده خواهید کرد، به این موضوع که شما چه عکس هایی گرفته اید بستگی دارد. این گروه ها می توانند مکان هایی که بازدید کردید، یا اشیاء مانند: غذا، اتومبیل ها، دوچرخه ها و ... باشند. در قسمت بالا، شما شاهد چند چهره که این برنامه آن ها را در عکس های ارسالی شما شناسایی کرده است، هستید.


2-    دسته بندی چهره های مشابه و نام گذاری آن ها:
گوگل فتوز مدل هایی از چهره های موجود در عکس های شما را می سازد، تا چهره های مشابه را دسته بندی کند. به این ترتیب شما می توانید عکس های خود را بر اساس عکس افرادی خاص مانند مادر یا نام افراد جست و جو کنید. گروه بندی چهره ها و نام آن ها برای حساب شما امری شخصی است و به هیچ عنوان برای افرادی که شما عکس های خود را با آن ها به اشتراک می گذارید نمایش داده نمی شوند.
برای نام گذاری یک گروه از چهره ها، گزینه ی Who is this? را که در بالای هر یک از گروه ها وجود دارد انتخاب کرده، نام و یا نام مستعار (و یا نام های پیشنهادی) را وارد کنید.


پس از نام گذاری گروه چهره ها، شما می توانید عملیات جست و جو را بر اساس نام گروه ها، در قسمت جست و جو انجام دهید.
اگر شما تمایل به حذف یا تغییر نام یک گروه دارید، می توانید با انتخاب منوی Options و استفاده از گزینه ی Rename name label یا Remove name label این کار را انجام دهید.


در صورتی که بیش از یک گروه با یک چهره موجود باشد می توانید آن ها را با یکدیگر ادغام کنید. به این صورت که پس از نام گذاری یکی از گروه ها، گروه های دیگر را به همین نام، نام گذاری کنید. هنگامی که برای بار دوم از یک نام مشابه استفاده کنید، گوگل از شما خواهد پرسید که آیا تمایل به ادغام آن دو گروه دارید یا نه.
دسته بندی چهره ها به صورت پیش فرض فعال است. اما شما می توانید آن را متوقف کنید. به Settings در گوشه ی بالا سمت چپ رفته، در منوی Hamburger گزینه ی Group similar faces را غیر فعال کنید. هنگامی که این گزینه خاموش شود، گوگل همه ی گروه ها، نام گذاری ها و مدل های چهره ای که شما ایجاد کرده اید را از حساب شما پاک می کند.


3-    تغییر تنظیمات پشتیبانی (backup) و همگام سازی:
تصاویر و فیلم های شما در یک حساب خاص گوگل backup می شوند. با این حال شما می توانید این موارد را که از چه حسابی استفاده شود، چه عکس هایی پشتیبانی شوند و موارد بیشتری در تنظیمات گوگل را تغییر دهید.
برای این کار در گوشه ی سمت چپ بالا، در منوی Hamburger گزینه Backup and Sync را انتخاب کنید.
4-    حساب فعال:
 برای تغییر حساب گوگل خود که در آن عکس ها و همچنین فیلم های خود را آپلود می کنید، نام حساب را انتخاب کنید تا بتوانید آن را تغییر دهید.
5-    حجم ارسال:
 در آن قسمت شما می توانید بین دو گزینه برای حجم ذخیره سازی یعنی: کیفیت بالا و کیفیت اصلی یکی را انتخاب کنید.
در حالت کیفیت بالا شما می توانید تعداد عکس ها و فیلم های نامحدودی را انتخاب کنید. این گزینه برای افرادی که زیاد به کیفیت اهمیت نمی دهند مناسب و البته، برای چاپ معمولی و اشتراک گذاری کافی است.
در حالت کیفیت اصلی شما فضای ذخیره سازی محدودی (15 گیگ رایگان) را در اختیار دارید، و اگر به کیفیت اصلی و عکاسی با دوربین DSLR اهمیت می دهید، این گزینه مناسب تر است.
برای این کار گزینه ی Upload Size را برای تغییر تنظیمات آپلود انتخاب کنید. و به خاطر داشته باشید که اگر شما آن را به حالت کیفیت اصلی تغییر دهید می بایست فضای ذخیره سازی کافی در حساب خود داشته باشید.
6-    پشتیبانی (Backup) در حالت وای فای یا دیگر شبکه ها:
 شما می توانید انتخاب کنید که عکس هایتان فقط از طریق وای فای و یا دیگر شبکه های سلولی پشتیبانی شوند. اگر قصد دارید که فیلم ها را نیز پشتیبانی کنید، گزینه ی Backup All را انتخاب کنید.
و این نکته را به خاطر داشته باشید که اگر با استفاده از شبکه ی تلفن همراه خود، چیزی را آپلود کنید، از حجم داده شما استفاده خواهد شد یا شما متحمل هزینه می شوید.
7-    تنها در حالت شارژ:
اگر این گزینه را انتخاب کنید، آن گاه عکس ها و فیلم های شما تنها در حالتی که دستگاه به برق متصل است آپلود می شوند. با این حساب اگر در تعطیلات هستید، لازم نیست نگران عمر باتری دستگاه خود باشید.


8-    حذف عکس ها پس از آپلود آن ها:
اگر شما عکس های خود را در Cloud آپلود می کنید چه لزومی دارد که آن ها را نگه دارید؟ گوگل فتوز قادر است که عکس ها و فیلم های شما را پس از آپلود شدن به صورت خودکار از دستگاه شما حذف کند، که به آن از بین بردن کپی عکس های اضافه گفته می شود.
در گذشته این گزینه تنها در حالتی که شما برنامه را در حالت پشتیبانی Full original resolution که باعث استفاده از حافظه ی گوگل درایو شما میشود تنظیم می کردید، فعال می شد اما در حال حاضر برای حالت High quality storage یا همان ذخیره سازی نامحدود نیز فعال است.
ویژگی دستیار بودن گوگل فتوز هنگامی که فضای ذخیره سازی کاهش یابد، بی درنگ عکس های شما را پاک می کند. اگر شما این اعلان را که فضای ذخیره سازی کم است بپذیرید، او خواهد گفت که چه میزان فضا در دستگاه شما با حذف عکس ها و فیلم های شما آزاد خواهد شد.
اگر پشتیبانی و همگام سازی همیشه روشن است، شما می توانید به صورت دستی نیزکپی های محلی عکس ها و فیلم های خود را حذف کنید.


برای این کار در گوشه ی بالا سمت چپ، در منوی Hamburger در قسمت Settings گزینه ی Free up device storage را انتخاب کنید تا عکس ها و فیلم هایی را که تا کنون Backup شده اند، حذف کند.
9-    پشتیبانی از عکس ها در برنامه های دیگر:
پشتیبانی گوگل فتوز به صورت دستی است، ولی به صورت پیش فرض تنها عکس هایی را که با نرم افزار پیش فرض دوربین گرفته شده باشند، پشتیبانی می کند. ولی شما قادر به پشتیبانی از عکس هایی که در اینستاگرام، واتس اپ، وایبر و دیگر برنامه های مشابه اندروید گرفته می شوند، هستید. برای این کار تنها باید بدانید که این برنامه ها عکس های خود را کجا ذخیره می کنند. گوگل فتوز را بر روی دستگاه خود اجرا کنید، در منوی Hamburger در گوشه ی بالا سمت چپ، Device Folders را انتخاب کنید. شما متوجه پوشه های متفاوتی از برنامه های مختلف که عکس می گیرند مانند: فیسبوک، اینستاگرام، اپلیکیشن های پیام رسانی و اسکرین شات ها می شوید. در این مرحله باید انتخاب کنید که پوشه ها پشتیبانی شوند یا نه. به طور مثال اگر می خواهید مانع ایجاد بی نظمی در ذخیره سازی توسط گوگل فتوز با عکس های اسکرین شات ها شوید، می توانید پوشه ی آن را غیر فعال کنید. یا اگر قصد دارید که همه ی عکس های اینستاگرام را نگه دارید، گزینه ی Cloud را انتخاب کنید، تا پوشه ی مربوطه بررسی شود.


روش دیگر این است که در قسمت Settings در بخش Backup and Sync، Choose folders to backup را انتخاب کرده، و پوشه های مورد نظر خود را برگزینید. توجه داشته باشید که این تنظیم فقط در دستگاه های اندروید قابل انجام است.
10-    Pinch کردن (نوعی حرکت دست که عموما برای زوم استفاده می شود) برای تغییر نمایش:
شما احتمالا می دانید که می توانید با pinch کردن به داخل یا خارج یک تصویر زوم کنید. اما این حرکت در گوگل فتوز کارهای بیشتری را انجام می دهد.
این برنامه به صورت پیش فرض عکس های شما را در یک نمایش روزانه که بر اساس زمان مرتب شده اند نشان می دهد. اما گزینه های دیگری مانند نمایش ماهانه و نمایش راحت وجود دارند که باعث نشان دادن عکس ها به صورت تمام صفحه می شوند. شما می توانید به راحتی با pinch کردن، مدل های نمایش را برای صفحه دستگاه خود تغییر دهید.
همچنین می توانید بر روی یک عکس pinch کنید تا آن را به صورت تمام صفحه مشاهده کنید. یا برعکس، بر روی یک عکس تمام صفحه pinch کنید تا به منوی تصاویر بازگردید. بالا یا پایین کشیدن یک تصویر نیز همین اثر را خواهد داشت.


11-    انتخاب چند عکس تنها با یک حرکت:
تصور کنید که می خواهید 100 عکس را از گالری خود انتخاب کنید. و برای این کار باید 100 بار صفحه را لمس کنید که بسیار خسته کننده است. خوشبختانه گوگل فتوز این امکان را به شما می دهد که چندین عکس را به صورت همزمان انتخاب کنید. برای شروع، عکس مورد نظر خود را برای مدتی نگه دارید تا انتخاب شود، سپس بدون برداشتن انگشت خود، آن را به بالا، پایین و یا طرفین بکشید. با این کار شما می توانید به سرعت مجموعه ای از عکس ها را انتخاب کنید. در وب با گرفتن کلید شیفت این کار میسر است.
12-    بازگردانی تصاویر:
بیایید فرض کنیم که شما به طور اتفاقی عکسی را حذف کرده اید. یا شاید نظر خود را درست پس از حذف تغییر داده اید. گوگل فتوز تصاویر حذف شده را حداقل تا 60 روز در سطل زباله ی خود نگه داری می کند. همه ی کاری که شما باید انجام دهید این است که به سطل زباله رفته، عکس مورد نظر را انتخاب کرده و گزینه ی بازیابی را در گوشه ی بالا سمت راست انتخاب کنید.

همچنین میتوانید عکس های درون سطل زباله را کامل حذف کنید. کافی است عکس های مورد نظر را انتخاب کنید و گزینه ی حذف را بزنید.
اگر عکس یا فیلمی را حذف کرده اید و بدون بازیابی آن، دوباره ظاهر شد سعی کنید از طریق گالری دستگاه خود اقدام به حذف آن نمایید. و به خاطر داشته باشید عکس یا فیلمی که قصد حذف آن را دارید، ممکن است روی کارت حافظه ی جانبی دستگاه شما باشد.
13-    آپلودی سریع تر با نسخه ی دسکتاپ:
گوگل فتوز به صورت خودکار عکس ها را از گوشی شما آپلود می کند. ولی نسخه هایی نیز برای ویندوز و MacOs وجود دارد. در این مورد شما می بایست پوشه ها را بکشید و در photos.google.com رها کنید، آن ها فورا ارسال خواهند شد. این حالت در صورتی مفید است که شما قصد آپلود تعداد زیادی عکس را داشته باشید چرا که این کار سرعت ارسال بیشتری نسبت به شبکه های گوشی شما دارد. ارسال کننده های دسکتاپ همچنین می توانند به طور خودکار عکس ها را از دوربین های دیجیتال و کارت های حافظه ی جانبی به محض اتصال، آپلود کنند. این فوق العاده است اگر شما با وسیله ای به جز گوشی خود عکس میگیرید.
14-    نمایش عکس ها بر روی تلویزیون با Chromecast:
اگر Chromecast دارید می توانید عکس های خود را روی صفحه نمایش های بزرگ مشاهده کنید. برنامه ی Chromecast را روی اندروید یا iOs نصب کنید و مطمئن شوید که دستگاه شما و Chromecast هر دو به یک شبکه ی وای فای متصل هستند. در گوش ی بالا سمت راست، قسمت cast icon، Chromecast خود را انتخاب کنید. عکس یا فیلمی را برای نمایش روی تلویزیون باز کنید. عکس ها را با سرعت عوض کنید و خواهید دید که تغییرات به خوبی روی صفحه نمایش اعمال می شوند. اگر شما با PC یا Mac کار می کنید با مرورگر کروم خود قادرید که عکس ها را روی تلویزیون Cast کنید. کافی است Google cast مناسب را نصب کنید و دستورات بالا را انجام دهید.


15-    دانلود یکجای همه ی عکس ها:
وقتی که صحبت از برنامه های ذخیره سازی باشد، سازگاری دو برنامه مسئله ای مهم است. با این همه عملکرد گوگل درایو و گوگل فتوز کاملا هماهنگ می باشد. حتی گوگل فتوز می تواند با ورود به پوشه ی روت گوگل درایو به صورت یک پوشه از آن عمل کند. برای فعال کردن این گزینه از طریق مرورگر به تنظیمات گوگل درایو رفته، و گزینه ی Automatically put your Google Photos into a folder in My Drive را فعال کنید. با این کار همه ی عکس ها و فیلم های شما در یک پوشه به نام گوگل فتوز در گوگل درایو ذخیره خواهند شد و با هر پلت فرمی قابل دسترسی هستند.
اگر عکس هایی در گوگل درایو دارید و می خواهید آن ها را از طریق گوگل فتوز مشاهده یا ویرایش کنید کافی است به منوی Hamburger وارد شوید و گزینه ی Show Google Drive photos and videos in your Photo’s library را انتخاب کنید. همچنین اگر حساب گوگل شما توسط شرکت یا مدرسه مدیریت می شود شما قادر به فعال کردن این گزینه نیستید. یکی از مزیت های افزودن این قابلیت به گوگل درایو این است که شما را قادر به افزودن یا به اشتراک گذاشتن عکس ها به اسناد، صفحات و اسلاید ها می کند.


16-    ارسال عکس و فیلم به جیمیل و یوتیوب:
به صورت عادی امکان دسترسی از جیمیل به گوگل فتوز وجود ندارد. اما اگر شما عکس های خود را به روش ذکر شده به گوگل درایو مرتبط سازید به راحتی می توانید هر تعداد از آن ها را به ایمیل های خود پیوست کنید. گزینه ی Insert from Drive را انتخاب کرده، و به پوشه ی Google photos بروید.


شما می توانید همین حرکت را در مورد یوتیوب نیز انجام دهید. به صفحه ی آپلود رفته، و گزینه ی افزودن مستقیم کلیپ از گوگل فتوز به کانال یوتیوب خود، جایی که می توانید آن ها را بر حسب نیاز نام گذاری و به اشتراک گذارید، انتخاب کنید.


17-    به اشتراک گذاری عکس ها و فیلم ها با افراد:
شما به راحتی با استفاده از گوگل فتوز می توانید عکس، آلبوم، فیلم یا داستان را از طریق لینک با دیگران به اشتراک بگذارید حتی اگر آن ها از برنامه ی گوگل فتوز استفاده نکنند.
Google Photos را باز کرده، عکس های مورد نظر را انتخاب کنید. حال می بایست نحوه ی به اشتراک گذاری را انتخاب کنید، حتی می توانید برای این کار از یک برنامه ی دیگر یا Get link استفاده کنید.
هر فرد با داشتن این لینک می تواند عکس های انتخابی شما را مشاهده کند، بنابراین ممکن است بخواهید آن ها را به صورت دوره ای بررسی، و مواردی را که دیگر مورد نیاز نیستند حذف کنید.
در گوشه ی بالا سمت چپ، منوی Hamburger در قسمت Share links گزینه ی Options را انتخاب کرده و Delete link را بزنید. اگر فردی که شما لینک را با او به اشتراک گذاشته اید تا به حال آن را دانلود یا کپی کرده باشد، حذف لینک مذکور کپی های ساخته شده از آن را پاک نخواهد کرد.
در حال حاضر با برنامه ی گوگل فتوز به اشتراک گذاری آلبوم کار بسیار ساده ایست. از گوشه ی بالا سمت راست آیکون "+" را انتخاب کنید و در صفحه ای که در پایین باز می شود Share album را بزنید. عکس ها و فیلم های مورد نظر را انتخاب کرده و Share را بزنید. لینک حاصل را می توانید به دوستان و خانواده ی خود ارسال کنید.


همچنین این امکان وجود دارد که به بقیه اجازه ی افزودن عکس به آلبوم خود را بدهید. برای این کار باید گزینه ی Collaboration را فعال کنید. به این صورت که آلبوم مورد نظر را انتخاب کنید، در گوشه ی بالا سمت راست، به قسمت Option وارد شوید و در صفحه ی بعدی Collaboration را فعال کنید. (اگر آن را مشاهده نمی کنید ابتدا  Share album) را فعال سازید.


از لینک ساخته شده می توانید برای به اشتراک گذاری آلبوم در ایمیل، واتس اپ یا هر نرم افزار مسنجر دیگری استفاده کنید.
اگر قصد مشاهده همه ی آلبوم هایی را که تا کنون به اشتراک گذاشته اید دارید، کافی است به منوی Hamburger رفته و Shared albums را انتخاب کنید. هم چنین در این قسمت می توانید عکس پروفایل افرادی را که به آلبوم شما پیوسته اند، مشاهده کنید.
امکان حذف افراد عضو وجود ندارد اما می توانید با خاموش کردن Collaboration یا توقف کامل به اشتراک گذاری آلبوم، مانع دیگران برای افزودن عکس های خود به آلبوم شوید.

+
18-    پنهان کردن موقعیت جغرافیایی عکس ها و فیلم ها:
اطلاعات مکانی که با عکس های شما ذخیره می شوند، به گوگل این امکان را می دهند که عکس ها را دسته بندی کنند. اما لزومی به میل شما برای به اشتراک گذاری آن ها به همراه عکس هایتان وجود ندارد. برای لغو این کار در سمت چپ منوی Hamburger، Settings را انتخاب کنید و در قسمت موقعیت گزینه ی Remove Geo-location را فعال کنید. که تنها امکان حذف موقعیت جغرافیایی عکس ها و فیلم هایی را که از طریق لینک به اشتراک می گذارید، می دهد.
استفاده از گوگل فتوز هنگامی که آفلاین هستید:
حتی وقتی به وای فای یا اینترنت گوشی خود متصل نیستید می توانید از گوگل فتوز استفاده کنید. اگر شما گزینه ی Backup and sync را فعال کرده اید، و به هنگام آفلاین بودن عکس ها و فیلم هایی بگیرید، به محض اتصال شما به وای فای یا شبکه ی موبایل خود بک آپ آغاز می شود. شما می توانید آیکون Upload را روی عکس ها و فیلم های خود که منتظر Backup هستند مشاهده کنید. و اگر عکس ها و فیلم های شما برای روز ها یا ماه ها Backup نشوند برنامه به صورت دوره ای به شما اطلاع خواهد داد.
با عکس های خود داستان، انیمیشن و مجموعه بسازید:
قابلیت Stories در Google Photos یک آلبوم روایی از عکس ها و فیلم های شما بر اساس زمان بندی ایجاد می کند. گرچه داستان ها تنها با برنامه ی تلفن های همراه ایجاد می شوند.
برنامه ی Google Photos را باز کنید. و گزینه ی ساختن "+" را در گوشه ی بالا سمت راست انتخاب کنید. با انتخاب Story  می توانید تصاویر، فیلم ها، عناوین یا مکان های مربوط را برگزینید و عکس جلد آن داستان را عوض کنید.
با باز کردن مجموعه ها، در هر زمان دیگری می توانید داستان های خود را مشاهده کنید. امکان حذف داستان ها نیز بدون حذف عکس های درون آن ها وجود دارد. هم چنین می توانید با عکس هایتان مجموعه یا انیمیشن بسازید. مراحل ذکر شده را انجام دهید و گزینه ی Animation یا Collage را انتخاب کنید.


ویرایش عملی عکس ها:
گوگل فتوز به شما امکان افزودن فیلتر و عکس های برش داده شده را به دستگاه موبایل شما می دهد.
اگر شما گزینه ی Backup and sync را فعال کرده باشید، آنگاه ویرایش عکس ها با عکس های گوگل فتوز همگام خواهد بود.
برنامه ی Google Photos را باز کنید. و عکسی را که می خواهید ویرایش کنید، برگزینید. با انتخاب Pencil icon شما شاهد گزینه های ویرایش زیادی برای عکستان خواهید بود.


می توانید به طور خودکار رنگ و وضوح تصویر را تنظیم کنید. یا به صورت دستی رنگ و نور را تغییر دهید و به آن جلوه هایی بیفزایید. در طول روند ویرایش، با انتخاب عکس می توانید ویرایش های خود را با حالت اولیه ی عکس مقایسه کنید.
در آخر با انتخاب علامت گزینش (check mark) و گزینه ی Save، عکس جدید به مجموعه ی Google Photos شما اضافه می شود. البته عکس اصلی نیز باقی خواهد ماند (مگر خودتان آن را حذف کنید).
در حال حاضر Google Photos برنامه ی پیش فرض اغلب گوشی های اندروید است. گرچه این برنامه خیلی بیشتر از یک گالری معمولی می باشد؛ شما دیگر نیاز به پشتیبانی عکس های خود در دیسک های سخت یا CD ها ندارید.
با پسشنهاد ذخیره سازی نامحدود و رایگان  گوگل فتوز هیچ دلیلی برای رد Backup خاطرات ارزشمند خود و استفاده از ویژگی های جذاب و مرتب سازی گوگل وجود ندارد.

مرضیه حقیقی

مرضیه حقیقی

مرضیه دانشجوی رشته ی کامپیوتر گرایش نرم افزار هست. اوقات فراغت خود را با مطالعه و تماشای فیلم می گذراند. از علاقه مندی های مرضیه موسیقی است. :)


27 نظر درباره‌ی این پست نوشته شده است.

عباس سروری

سه‌شنبه, 25 مهر 1396

عکسهای به طوری اتفاقی در حذف شده قرار گرفت الان از اونجا حذف دائم شده ایا میتونم آنها را بازیافت کنم لطفا همراهی نماید

پاسخ

سینا حیدزی

یک‌شنبه, 01 مهر 1397

باید بگم متاسفانه بله میتونید

پاسخ

امین نادریان

شنبه, 19 آبان 1397

گوشی جدیدم عکس های جمیلمو نمیاره مینویسه درحال دریافت عکس های شما ولی هر چقدر صبر میکنم نمیان بالا

پاسخ

رضا

شنبه, 14 دی 1398

با عرض سلام و ادب.
برخی از عکسها و فیلمها را از گوگل فوتو حذف میکنم که در گوشی هم ذخیره نیست ولی دوباره برمیگرده و نمایش داده میشه یک سری عکسها و فیلم های خصوصی که نمیخام تو گوگل بارگذاری بشه ولی ناخواسته شده. الان نمیتونم حذف کنم. از منوی بالا حذف میکنم پیام میده move to bin ولی بعد ۲۰ ثانیه دوباره برمیگرده همه جورشو امتحان کردم به محض اینکه مو تو بین میاد روش کلیک میکنم باز هم برمیگرده. واقعا موندم چیکار کنم. راهنمایی کنید ممنون میشم مرسی.

پاسخ

ebrahim

جمعه, 11 بهمن 1398

باید فیلتر شکن فعال باشه

پاسخ

لیلی

یک‌شنبه, 07 اردیبهشت 1399

آقا دم شما گرم!
داشتم دیوانه می شدم.‌هرکاری می کردم پاک‌نمیشد. توصیه شما رو انجام دادم و همه پاک شد.
عالی بود.‌ممنون!

صابر

سه‌شنبه, 29 بهمن 1398

سلام وقت بخیر دوستان
بنده عکسهایی که با گوشی قبلی گرفته بودم تماما در گوگول فوتو بوده و با جمیل ام قابل مشاهده و دانلود هست .
سوال : الان با گوشی جدیدم به چه صورتی می توان در گوگول فوتو مشاهده کنم اون عکس ها رو ؟
ممنون میشم راهنمایی کنید به ایمیلم ارسال کنید تشکر

پاسخ

مینا

جمعه, 22 فروردین 1399

چکار کنم که عکسهایی که خودم از روی گوشی پاک کردم را گوگل فوتوز بکاپ نگیره؟!
ممنون میشم راهنماییم کنید

پاسخ

آرا

شنبه, 19 مهر 1399

با عرض سلام , با دسک تاپ کار میکنم . 46 آلبوم با تعداد عکسهای مختلف و با تاریخ های مختلف , مربوط به بیست سال گذشته در گوگل فوتوز آپ لود کردم , حالا که آلبومها تمام شده میخواهم بترتیب تاریخ چیده مان کنم , ایا این امکان وجود دارد؟

عکسهای من پاک شدن از گوشی چطور میتونم برگردونم

سه‌شنبه, 02 اردیبهشت 1399

عکسهای من از گوشیم پاک شده چطور میتونم برگردونم سپاس از شما

پاسخ

Rana.hashemi

پنج‌شنبه, 30 بهمن 1399

من گوشی رو عوض کردم عکس های قبلی گن شده

علی

دوشنبه, 22 اردیبهشت 1399

یکی جواب بده ، چرا برای ذخیره سازی فیلم تثبیت شده ، دیگه ذخیره نمیکنه
هر کی جواب بده شیرینی بهش میدم کلافه شدم

پاسخ

اورانوس

یک‌شنبه, 04 خرداد 1399

آیا عکس هایی که توی گوگل فوتو ذخیره است برای دیگران قابل دیدنه؟
یعنی بقیه هم عکسامون رو می بینند یا فقط در دسترس خودمونه؟

پاسخ

محمد

جمعه, 07 خرداد 1400

نه نمیتونن ببینن

Mahshid

سه‌شنبه, 03 تیر 1399

چطور میتونم این برنامه رو به طور کلی از روی گوشیم پاک کنم؟!

پاسخ

هیچ جوری نمیشه مهشیدخانم پاکش کرد

شنبه, 13 دی 1399

عسل

دوشنبه, 30 تیر 1399

عکس هایی که از گوشی قبلی تو گوگل ذخیره کردم نو گوشی جدید نمیاد چیکار کنم؟!

پاسخ

بهنامم خدادادی

یک‌شنبه, 16 شهریور 1399

ایاامکان دارد عکسهاوفیلمهایی که روی گوشی قبلیم بودبازیابی شود گوشی قبلیم رادزدیده اند

پاسخ

اسودی

جمعه, 01 اسفند 1399

سلام خسته نباشید
ببخشید من به یه سری عکس و فیلم نیاز دارم ک بیش از 3 ماهه اونارو پاک کردم تو گوگل فوتو نیز پیدا کردم ولی نمیتونم بازیابی کنم باید چکار کنم

پاسخ

حسین

جمعه, 26 آذر 1400

یوسف

یک‌شنبه, 10 اسفند 1399

سلام من چند سال پیش عکس و فیلم زیادی اپلود کردم تو گوگل فوتو ولی الان کیفیت ویدیو هااومده پایین به شدت ولی عکس ها کیفیفتشون خوبه. الان چیکار کنم ویدیو ها کیفیتشون برگرده چون با کیفیت اصلی اپلود کرده بودم. لطفا ایمیل بدید. تشکر

پاسخ

نازنین

چهارشنبه, 27 اسفند 1399

با سلام
خواستم بپرسم چطوری میتونم عکس ها رو از گوگل فوتو به گالری منتقل کنم؟

پاسخ

هاسده

یک‌شنبه, 12 اردیبهشت 1400

وقتی حساب گوگل ندانسته عوض کردم عکسهای تو گوگل فوتوس پاک شده اند چه کار کنم باز گردن

پاسخ

سجاد

چهارشنبه, 29 اردیبهشت 1400

سلام...من با کامپیوتر کار میکنم...میخوام عکس هایی که توی جیمیل ذخیره کردم رو رمز گذاری کمک میشه راهنمایی کنید؟

پاسخ

محمدرضا مرتضوی

چهارشنبه, 05 خرداد 1400

سلام
چطور برای لغو پشتیبان گیری از پوشه اسکرین شات اقدام کنم در قسمت تنظیمات پوشه رفتم ولی خبری از پوشه اسکرین شات نبود.اگر امکانش هست راهنمایی کنید

پاسخ

الهام

سه‌شنبه, 18 خرداد 1400

سلام من روگوشیم 2تا جیمیل فعال کرده بودم پشتیبانگیری هم فعال بود حالا رمز گوشیمو یادم رفته و باید فلش یا ریست کنم. میخوام عکسامو تو لبتاپ ذخیره کنم ولی فقط چندتا از عکسامو میاره چیکارکنم که بتونم همه عکسامو با جیمیل بازیابی کنم؟خواهش میکنم جوابمو بدید :(

پاسخ

بابک ابراهیمی

چهارشنبه, 19 خرداد 1400

گوشیتون چیه؟

بابک ابراهیمی

چهارشنبه, 19 خرداد 1400

گوشیتون چیه؟

عباس سیمره

جمعه, 21 آبان 1400

سلام با ریست فاکتوری وفراموشی جیمیل مربوط فتو گوگل قبلی حذف شده چه باید کردبرای ریکاوری فتو گوگل قبلی ...باسپاس در ایمیل پاسخ دهید

متین

شنبه, 22 خرداد 1400

با سلام . تو گکگل فوتوز خیلی از عکسها و فیلمها تکراری هستن چطوری عکسها و فیلمهای تکراری رو متوجه بشم و یکجا پاکشون کنم ؟؟

پاسخ

....

سه‌شنبه, 29 تیر 1400

ایا عکس های مارو بقیه میتونن ببیننن؟؟؟
اگه میبینن چیکار کنیم حریم شخصی فعال بشه؟؟؟

پاسخ

ثبت نظر