Live Video فیس بوک ویدیو استریمینگ را برای کاربران ساده تر می سازد !

Live Video فیس بوک ویدیو استریمینگ را برای کاربران ساده تر می سازد !

دیگر به یک نرم افزار مجزا برای ویدیو استریمینگ نیاز نخواهید داشت !
خبرگزاری ان گجت (engadget ) می گوید : لیو استریمینگ سال ها است که در دنیای فناوری به کار می رود اما استفاده از این ابزار بعد از طراحی نرم افزارهایی مانند میرکت و پریسکوپ برای گوشی همراه به صورت کنونی رایج شد . امروزه شرکت های متعددی چنین نرم افزارهایی را در بازار عرضه می کنند ، فیس بوک نیز یکی از این شرکت ها می باشد . این سازنده دیروز نرم افزار خود را روانه سایت های اینترنتی کرده است تا همه کاربران شبکه های اجتماعی بتوانند از آن استفاده کنند .

نرم افزار عرضه شده در حال حاضر تنها سیستم عامل iOS را پشتیبانی می کند اما انتظار می رود که بیلت اندروید آن نیز به زودی در اختیار کاربران قرار گیرد . افرادی که این نرم افزار را تست کرده اند می گویند که مزیت خاص این اپلیکیشن در مقایسه با دیگر نرم افزارهای مشابه در  این است که سازنده آن را در شبکه فیس بوک ساخته است .

در واقع با استفاده از این قابلیت جدید دیگر نیاز نیست که کاربر یک نرم افزار مجزا مانند میرکت و یا پریسکوپ را برای انتقال فیلم های خود دانلود کند . به بیان دیگر همه کاربرانی که از نرم افزار فیس بوک استفاده می کنند هم اکنون این قابلیت را در اکانت خود در اختیار دارند . گفته می شود که فیس بوک در انجام این کار از توییتر الهام گرفته است زیرا پریسکوپ نیز اخیرا در این نرم افزار قرار گرفته است تا کاربران بتوانند با استفاده از آن فیلم های دریافتی خود را پخش کنند . کاربران فیس بوک برای فعال سازی قابلیت جدید باید به قسمت "Status" در بالای صفحه خانه خود بروند و گزینه live video را که در گوشه بالای سمت راست صفحه قرار گرفته است را انتخاب کنند . هنگام ارسال یک فیلم نرم افزار از کاربر می خواهد که برای آن یک عنوان انتخاب کند و سپس بعد از تعیین مخاطب ، کاربر می تواند فایل خود را ارسال نماید .

ابزار جدید درست مانند پریسکوپ طراحی شده است به این نحو که کاربر را قادر می سازد تا از تعداد بینندگان فیلم مطلع شود و همچنین کامنت های آن ها را بخواند . کاربر علاوه بر این می تواند با لمس یک آیکن که در گوشه سمت راست بالای صفحه قرار گرفته است حالت تصویر برداری را از دوربین جلو گوشی به دوربین پشتی دستگاه تغییر دهد . زمانی که فیلم برداری تمام شد کاربر بلافاصله می تواند آن فیلم را ارسال کند و یا به عنوان یکی فیلم های دوربین ذخیره سازد . امکان به اشتراک گذاری فیلم ها نیز وجود دارد . اشتراک گذاری مزیت دیگر ابزار جدید فیس بوک در مقایسه با پریسکوپ می باشد زیرا در پریسکوپ کلیپ ها بعد از 24 ساعت ناپدید می شوند .

قابلیت جدید معایبی را نیز در خود دارد . به طور مثال ابزار جدید تعداد آنی مشاهده کنندگان را نشان نمی دهد علاوه بر این در صورت مشاهده مجدد فیلم امکان خواندن کامنت ها دیگر وجود نخواهد داشت . نقطه ضعف دیگر لیو ویدیو در این است که تنها مخاطبانی که با کاربر و یا دوستان کاربر در ارتباط هستند می توانند کلیپ ها را تماشا کنند . از این نظر پریسکوپ در مقایسه با لیو ویدیو فیس بوک بسیار بهتر است زیرا یک صفحه را در اختیار کاربر می گذارد که تمام کلیپ های جالب این نرم افزار در آن جا قرار دارد . پریسکوپ علاوه بر این یک ابزار جست و جو را نیز در اختیار کاربر قرار می دهد . علت وجود چنین ابزاری این است که پریسکوپ جنبه همگانی دارد اما فیس بوک بیشتر به یک ابزار ارتباطی برای داشتن رابطه با آشنایان شبیه می باشد .

در کل می توان گفت که اگرچه قابلیت جدید فیس بوک دسترسی ساده تری را در اختیار کاربر می گذارد ، محدودیت هایی نیز در کنار این دسترسی ساده وجود دارد . به طور مثال در صورتی که کاربر اکانت و یا صفحه ای در فیس بوک نداشته باشد نمی تواند از لیو ویدیو استفاده کند . البته برخی از محدودیت های لیو ویدیو فیس بوک را می توان به عنوان یک مزیت تلقی کرد مثلا لیو ویدیو کلیپ های کاربر را تنها در اختیار دوستان و به طور کلی مخاطبان کاربر می گذارد ، در نتیجه کاربران دیگر به آن کلیپ خاص دسترسی نخواهند داشت . پریسکوپ نیز این قابلیت را در اختیار دارد اما کاربر مجبور است برای استفاده از آن یک نرم افزار جداگانه را دانلود کند .

لیو ویدیو مانند هر اپلیکیشن دیگری مزایا و معایب خاص خود را دارد و میزان محبوبیت آن را نیز بازخورد کاربران فیس بوک تعیین می کند با وجود این باید در نظر داشت که با استفاده از این ابزار دیگر برای انتقال کلیپ ها به دانلود یک نرم افزار اضافی نیازی نیست از این رو امتحان کردن آن به کاربران توصیه می شود .

می توانید برای پیگیری راحت تر اخبار به کانال تلگرام ما ملحق شوید .

مجتبی ذکایی

مجتبی ذکایی

مجتبی ذکایی فارغ تحصیل رشته مکانیک خودرو و مترجمی زبان انگلیسی است و هم اکنون در دانشگاه شهید باهنر کرمان در مقطع کارشناسی ارشد در رشته آموزش زبان انگلیسی مشغول به تحصیل می باشد . مجتبی به جهان خودرو ، سرعت ، موبایل و تجهیزات ارتباطی علاقه زیادی دارد .


0 نظر درباره‌ی این پست نوشته شده است.

ثبت نظر