برنامه‌ی واتس‌اپ هم اکنون برای همه رایگان است و هیچ گونه تبلیغی هم در کار نیست.

برنامه‌ی واتس‌اپ هم اکنون برای همه رایگان است و هیچ گونه تبلیغی هم در کار نیست.

واتس‌اَپ یک برنامه پیام‌رسانی فوری برای تلفن‌های هوشمند است. این برنامه توسط شرکت سهامی واتس‌اپ ساخته شده است. مؤسس شرکت و سازنده این برنامه جن کوم است. پیام‌رسان واتس‌اپ  سامانه‌ای نرم‌افزاری برای گوشی‌های هوشمند آندروید، آیفون، نوکیا، و بلک‌بری است. این پیام‌رسان از ارتباط دیتا و یا وای-فای برای فرستادن پیام استفاده می‌کند. این سرویس پیام رسانی تنها سال اول رایگان است و پس از آن ۰٫۹۹ دلار در سال باید پرداخت شود. واتس اپ و نرم‌افزارهای شبیه به آن امروزه با گسترش اینترنت همراه، جایگزینی برای اس ام اس یا پیام‌های متنی کلاسیک شده‌اند. واتس اپ در سال ۲۰۱۳ در سراسر جهان ۴۵۰ میلیون کاربر داشته که حداقل ماهی یکبار آنلاین بوده‌اند.


واتس‌اپ حق اشتراک یک دلار هر سال را از میان برداشت، چراکه به دنبال راه‌های جدید برای برقراری ارتباط تجاری با کاربران خود است.
برنامه‌ی پیام‌رسانی واتس‌اپ حق اشتراک یک دلاری سالیانه‌ی خود را از میان برداشت. این در حالی است که علاوه بر این اعلام کرده است که از تبلیغات هم در جهت کسب درآمد استفاده نمی‌کند.
در حال حاضر این اولین سالی است که برنامه‌ی واتس‌اپ به صورت رایگان در اختیار قرار گرفته است. پیش از این، این برنامه سالیانه حدود یک دلار حق اشتراک داشت.
علت لغو این حق اشتراک سالیانه به این دلیل است که نزدیک به یک بیلیون از کاربران واتس‌اپ شماره کارت برای پرداخت این مبلغ را ندارند.
همین موضوع که عده‌ی زیادی از کاربران واتس‌اپ شماره کارت برای پرداخت این هزینه را ندارند باعث شده است که کاربران را نسبت به از دست دادن لینک ارتباطی واتس‌اپ با دوستان و خانواده نگران کند. همین عامل باعث شد که این حق اشتراک لغو شود.
با لغو این حق اشتراک، از تبلیغات هم استفاده نمی‌شود؛ مگر تبلیغاتی که کاربران مشتاق هستند راجع به آن‌ها بدانند. مثل ارتباط با بانک برای اطلاع یافتن از تراکنش و یا شرکت هواپیمایی راجع به اطلاعات پرواز.
امید است با اعمال این تغییر تعداد کاربران این برنامه بیشتر شود.


0 نظر درباره‌ی این پست نوشته شده است.

ثبت نظر