سیستم خودروی Android شامل 3 صفحه ی نمایش است.

سیستم خودروی Android شامل 3 صفحه ی نمایش است.


سیستم جدید خودروی FlexConnect.IVIمیتسوبیشی، کارایی و تجربه ی کاربر از سیستم سرگرمی داخل اتومبیل را ارتقا بخشیده است. 18 مه 2015 میتسوبیشی از نسل جدیدمجموعه ی سخت افزارهای نصب شده در اتومبیل برای ارایه ی صوت و تصویر،FlexConnect.IVI ، سخن گفت.

این سیستم مقرون به صرفه، 3 صفحه ی نمایش را یکپارچه ساخته است. به کمک تکنولوژی صفحه ی لمسی کاربر به راحتی و ایمن می تواند از صفحه نمایش فرا نمای هاد (HUD) و پنل کنترل مرکزی استفاده کند.
سیستم خودروی FlexConnect.IVIمیتسوبیشی، Android را رویTI Jacinto 6 SoC،IVIوHUDبه صورت همزمان اجرا می کند.
مشکل رایج با مجموعه ی سخت افزارهای نصب شده در اتومبیل برای ارایه ی صوت و تصویر، IVI، این است که این لوازم روی مرکز داشبورد اتومبیل نصب می شوند و در مکانی ایده آل برای راننده قرار داده نشده اند. به علاوه لازم است که صفحه ی نمایش از سمت سرنشین صندلی جلو قابل دسترس باشد. سیستم الکتریکی FlexConnect.IVIمیتسوبیشی، از ادغام صفحه های نمایشIVI با واسط گرافیکی کاربرِ داشبورد و واسط گرافیکی کاربرِسیستم هاد (نمایشگر فرانما) استفاده کرده است.
3 صفحه ی نمایش یکپارچه شده، که از صفحه ی لمسی پشتیبانی می کند، شامل موارد زیر است:
قاب عمودیِ مرکزیِ IVI 12.1 اینچی با ابعاد 800 * 1280 (این صفحه نمایش لمسی است)
پنلِ کنترلی داشبورد 12.3 اینچ با ابعاد 720 * 1920
صفحه نمایش فرانما ی هاد (HUD) با ابعاد 240 * 480
صفحه ی نمایش مرکزی، پنل کنترلی داشبورد و صفحه ی نمایش فرانما، برای مسیریابی، استفاده از رسانه و کنترل آب و هوا به کار می رود. به علاوه برای یکپارچه کردن این 3 صفحه ی نمایش، صفحه ی مرکزی 3 وضعیت ارایه می دهد، که کنترل شرایط را برای راننده راحت تر و امن تر می سازد. به این ترتیب که صفحه نمایش "یک سوم" تنها برای مسیریابی، صفحه نمایشِ "نصفه" برای استفاده از رسانه و صفحه نمایش "کامل" برای کنترل آب و هوا به کار می رود.

ti jacinto6dra75x ex block-sm
سیستم FlexConnect.IVIبر پایه ی Android بنا شده است. در این سیستم، به کمک Android Auto ، مسافران قادرند محتوا به سیستم های یکدیگر و حتی tablet و یا موبایل انتقال دهند. در این سیستم هیچ اشاره ای به ویژگی ها و خصوصیات موجود در اتومبیل برقی گوگل، نشده است. به گزارش9to5google، این سیستم با Android Auto هم خوانی ندارد، در حالی که شرکت میتسوبیشی اعلام کرده بود که از Android Auto در این سیستم پشتیبانی شده است.باید گفت که خودروهای میتسوبیشی در سال 2016 به سیستم FlexConnect.IVI مجهز می شود.
سیستم FlexConnect.IVI،Android را روی "سیستم روی تراشه" (SoC) یTexas Instruments Jacinto 6 اجرا می کند.این در واقع نسخه ی جدیدی از DRA75x است که از پنل کنترلی داشبورد و IVI پشتیبانی می کند.Jacinto 6،2 هسته ی Cortex-A15 را با 4 هسته ی Cortex-M4 به همراه یک جفت SGX5443D GPU شرکت Imagination Technologiesو 2D GC320 GPU و سایر ریزپردازنده ها ادغام می کند.
DRA75xعلاوه برDSPTMS320C66x VLIWکه برای رادیوی نرم افزاری (SDR) ، صدا و پردازش گفتار استفاده کرده،1.4GHzTMS320C66x DSPبا کارایی 22 GFLOPS و 60 GMACS هم اضافه کرده است.DSPاول از فعالیت های دستکاری عکس مثل ترکیب چندین دوربین در قالب یک دوربین به صورت پویا، پشتیبانی می کند. ازDSP دوم برای فعال سازی پیکربندی رادیو استفاده می شود.
سیستم FlexConnect.IVI میتسوبیشی خانواده ای از دستگاه های FlexConnectشامل FlexConnect.RSE ، FlexConnect.ANC وFlexConnect.RSEبه کار برده است. علاوه بر این، سیستم FlexConnect.IVI تعدادی سیستم IVI بر مبنای Androidمثل R-Link، RNB6 وSOCA Simple Boxهم در کنار هم به کار برده است.
از نظرGareth Williamsمدیر تکنولوژی های راهبردی میتسوبیشی، سیستم های مشابه با معماری چند پردازنده برای رسیدن به کاربرد مشابه این سیستم به مشکل برخودند.


0 نظر درباره‌ی این پست نوشته شده است.

ثبت نظر