تغییرات اساسی گوگل در ظاهر نسخه های آینده کروم

تغییرات اساسی گوگل در ظاهر نسخه های آینده کروم

به نظر اکثریت کاربران، گذار به طراحی متریال برای اندروید می تواند موفقیت آمیز باشد. این طراحی بسیار ریسپانسیو است و چشم انسان راحت تر با آن ارتباط برقرار می کند. بنابراین گوگل نیز به این فکر افتاده است که این طراحی را در مرورگر کروم خود پیاده کند.


روز جمعه، بحثی در گوگل کد پیش آمد که از پیشنهادهایی برای گزینه های طراحی متریال برای کروم خبر داد که ابتدا با عرضه نسخه 50 در کروم او اس، شروع می شود. با فعال سازی پرچم های مطمئن در منوی Settings، خبرگزاری نکست وب توانست برخی از تغییرات را زودتر مشاهده کند. اگرچه این تغییرات قرار نیست دنیا را تغییر دهد ولی نشانه ای از حرکت جدید گوگل در سال 2016 است.
برای مثال، سربرگ ها در این نوع طراحی بجای لبه های گرد، دارای لبه های تیز هستند، دکمه Menu در سمت راست آدرس بار از سه خط تبدیل به سه نقطه شده است و بسیاری دیگر از دکمه ها، تغییرات ظاهری داشته اند.
در گوگل کد نیز یک عکس با پشت صحنه تاریک به نمایش گذاشته شده بود. تغییر دیگر شامل اسکرول بار بهتر بود که آیکون های جدید و صفحاتی با طراحی مجدد برای دانلودها، اکستنشن ها، تنظیمات و سابقه در اختیار کاربر می گذارد. صفحه تنظیمات جدید نیز بسیار جالبتر شده است.

Nikkhah49
تاریخی برای انتشار این ویژگی های جدید مشخص نشده است ولی باید توجه داشت که بسیاری از آنها هم اکنون برای کاربران کامپیوترهای شخصی و کروم او اس ها، موجود است و به نظر می رسد که بسیاری از این تغییرات نیز در نسخه آینده کروم برای عموم منتشر شود.

Nikkhah50

وجیهه نیکخواه

وجیهه نیکخواه

وجیهه ، کارشناسی ارشد کامپیوتر، گرایش نرم افزار و علاقمند به دنیای نرم افزارهای آزاد است. تمایل به یادگیری زبان های مختلف و نیز زبان های برنامه نویسی، او را به سمت نوشتن و ترجمه مباحث علمی و تکنولوژی کشانده. پیش از ورود به فیسیت به تدریس در حوزه های مختلف کامپیوتر مشغول بوده است. ترجمه،خوشنویسی و بدمینتون از جمله تفریحات مورد علاقه اوست.


0 نظر درباره‌ی این پست نوشته شده است.

ثبت نظر