فناوری نوکیا در کنار سرمایه سامسونگ !

فناوری نوکیا در کنار سرمایه سامسونگ !

خبرگزاری فون آرنا (phonearena) می گوید : امروز نوکیا یک جلسه طولانی مدت با شریک جدید تجاری خود ، سامسونگ ، در زمینه مجوزهای فناوری بی سیم داشته است . ظاهرا در این جلسه سامسونگ توافق کرده است که مبلغ 2.5 میلیون دلار را در این صنعت سرمایه گذاری کند . نوکیا در حال حاضر هزینه امرار معاش خود را از طریق دادن پروانه های تکنولوژیکی تامین می کند و از این طریق صدها میلیون یورو درآمد کسب کرده است ، باوجود این سرمایه گذاران این شرکت چندان نسبت به درآمد خود رضایت ندارند .

بعد از این که برخی از تحلیل گران اعلام کردند که نوکیا در مقایسه با رقیبش اریکسون قادر به برآورده کردن سهام پتنت خود نیست ، سهم فروش این شرکت در بازار 10 درصد کاهش یافت . البته باید این موضوع را در نظر داشت که سهم فروش نوکیا در حال حاضر در بازار معادل 866,272 میلیون دلار است در حالی که اریکسون در مقایسه با این رقیب قدیمی خود 1.3 میلیار فروش داشته است . برخی از سرمایه گذاران نوکیا رویکرد این شرکت را در جلسه ای که نمایندگان این برند با سامسونگ داشته اند ، مورد انتقاد قرار دادند . تحلیل گران می گویند که پیش بینی های صورت گرفته در مورد واحدهای تکنولوژی سال 2016 این شرکت موجب متحیر شدن سرمایه گذاران این شرکت شده است .

نوکیا در نظر دارد در سا 2016 با اپل نیز قرارداد امضا کند !

نوکیا امیدوار است که بتواند به واسطه قراردادی که می خواهد با شرکت ال جی ببندد ، سهم پتنت های خود را در طول سال آینده افزایش دهد . این سازنده علاوه بر این می خواهد با اپل نیز مذاکراتی داشته باشد .

می توانید برای پیگیری راحت تر اخبار به کانال تلگرام ما ملحق شوید .

مجتبی ذکایی

مجتبی ذکایی

مجتبی ذکایی فارغ تحصیل رشته مکانیک خودرو و مترجمی زبان انگلیسی است و هم اکنون در دانشگاه شهید باهنر کرمان در مقطع کارشناسی ارشد در رشته آموزش زبان انگلیسی مشغول به تحصیل می باشد . مجتبی به جهان خودرو ، سرعت ، موبایل و تجهیزات ارتباطی علاقه زیادی دارد .


0 نظر درباره‌ی این پست نوشته شده است.

ثبت نظر